-
11. Data: 2008-09-30 12:07:35
Temat: Re: Tele-2
Od: "olo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Liwiusz"
>
>> Takie też zastrzeżenia umieszcza Tele2, że nie wszystko od nich zależy.
>> Tylko obecny status umowy jest taki że umowa zostałą zawarta, usługi nie
>> są
>> i nie wiadomo czy będą świadczone. Mam spore wątpliwości czy na łączach
>> TP
>> SA uda się Tele2 osiągnąć 6 Mb, skoro nie udało się to TP SA.
>> Tak z ciekawości, gdybym cofnął pełnomocnictwo do wypowiedzenia poprzez
>> Tele2 w moim imieniu umowy TP SA i nie wypowiadał umowy z Tele 2 umowa
>> po
>> 36 miesiącach powinna powędrować do kosza ?
>
>
> A ile już czekasz na rozpoczęcie usługi? Pamiętaj, że samo wypowiedzenie
> umowy w TP trwa miesiąc kalendarzowy, więc w skrajnym przypadku może to
> trwać ponad 2 miesiące od podpisania umowy z tele2 (kilka dni na wysłanie
> pisma z rozwiązaniem + miesiąc + 29 dni wypowiedzenia).
>
Z szumnych zapowiedzi:
[...]
Informacje o terminach realizacji zamówienia:
- Za tydzień (około 29-07-2008) kurier dostarczy Ci gotową umowę do podpisu.
Jeśli podałeś nr komórkowy, będziemy na bieżąco informować Cię o statusie
Twojego zamówienia (przez SMS).
- Po 3 tygodniach od podpisania umowy (około12-08-2008) prześlemy Ci modem
lub login i hasło, jeśli nie zamawiałeś modemu. Dzięki instrukcji sam z
łatwością zainstalujesz nasz Internet. Usługa będzie dostępna zaraz po
zakończeniu instalacji.
- 2-3 dni później (około 15-08-2008) zmieni się Twój abonament telefoniczny.
Od tej chwili będziesz mógł korzystać z darmowych godzin wliczonych w
abonament.
Przedstawione terminy są orientacyjne i mogą wydłużyć się w przypadku
problemów z doręczeniem przesyłek.
[...]
zrealizowane zostało tylko dostarczenie i na nieszczęście podpisanie umowy.
Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?
pzdr
olo
-
12. Data: 2008-09-30 12:17:28
Temat: Re: Tele-2
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
olo pisze:
> Użytkownik "Liwiusz"
>>> Takie też zastrzeżenia umieszcza Tele2, że nie wszystko od nich zależy.
>>> Tylko obecny status umowy jest taki że umowa zostałą zawarta, usługi nie
>>> są
>>> i nie wiadomo czy będą świadczone. Mam spore wątpliwości czy na łączach
>>> TP
>>> SA uda się Tele2 osiągnąć 6 Mb, skoro nie udało się to TP SA.
>>> Tak z ciekawości, gdybym cofnął pełnomocnictwo do wypowiedzenia poprzez
>>> Tele2 w moim imieniu umowy TP SA i nie wypowiadał umowy z Tele 2 umowa
>>> po
>>> 36 miesiącach powinna powędrować do kosza ?
>>
>> A ile już czekasz na rozpoczęcie usługi? Pamiętaj, że samo wypowiedzenie
>> umowy w TP trwa miesiąc kalendarzowy, więc w skrajnym przypadku może to
>> trwać ponad 2 miesiące od podpisania umowy z tele2 (kilka dni na wysłanie
>> pisma z rozwiązaniem + miesiąc + 29 dni wypowiedzenia).
>>
> Z szumnych zapowiedzi:
> [...]
> Informacje o terminach realizacji zamówienia:
> - Za tydzień (około 29-07-2008) kurier dostarczy Ci gotową umowę do podpisu.
> Jeśli podałeś nr komórkowy, będziemy na bieżąco informować Cię o statusie
> Twojego zamówienia (przez SMS).
> - Po 3 tygodniach od podpisania umowy (około12-08-2008) prześlemy Ci modem
> lub login i hasło, jeśli nie zamawiałeś modemu. Dzięki instrukcji sam z
> łatwością zainstalujesz nasz Internet. Usługa będzie dostępna zaraz po
> zakończeniu instalacji.
> - 2-3 dni później (około 15-08-2008) zmieni się Twój abonament telefoniczny.
> Od tej chwili będziesz mógł korzystać z darmowych godzin wliczonych w
> abonament.
To dziwne, od 29-07 do 15-08 nie jest nawet miesiąc wypowiedzenia.
Zwróć uwagę, że jeśli umowę podpisałeś 29-07, to można założyć, że
pismo rozwiązujące umowę z TP dotarło do nich na początku sierpnia. Tym
samym okres wypowiedzenia umowy z TP upływa właśnie dziś (30 IX) -
regulamin mówi, że umowa jest rozwiązywana z miesięcznym terminem
wypowiedzenia ze skutkiem na ostatni dzień okresu rozliczeniowego,
zwykle okresem rozliczeniowym (przynajmniej u mnie) jest miesiąc
kalendarzowy.
Pomijając zatem obietnice, z punktu prawa wszystko jest w terminie.
> Przedstawione terminy są orientacyjne i mogą wydłużyć się w przypadku
> problemów z doręczeniem przesyłek.
> [...]
> zrealizowane zostało tylko dostarczenie i na nieszczęście podpisanie umowy.
>
> Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
> chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?
Z pewnością nie, to by było zbyt proste :)
>
> pzdr
> olo
>
>
--
Pozdrawiam,
Liwiusz
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
13. Data: 2008-09-30 12:38:38
Temat: Re: Tele-2
Od: "olo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Liwiusz"
>> Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
>> chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?
>
> Z pewnością nie, to by było zbyt proste :)
>
Przecież wypowiedzenie umowy poprzez wynajmującego pozbawia mnie możliwości
korzystania z łącza TP SA ( pomijając przypadek kiedy Wynajmujący stwierdzi
że to z winy lokatora rozwiązał umowę.) i nie powinno być uznane za klienta
winę.
pzdr
olo
-
14. Data: 2008-09-30 12:43:04
Temat: Re: Tele-2
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
olo pisze:
> Użytkownik "Liwiusz"
>
>>> Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
>>> chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?
>> Z pewnością nie, to by było zbyt proste :)
>>
> Przecież wypowiedzenie umowy poprzez wynajmującego pozbawia mnie możliwości
> korzystania z łącza TP SA ( pomijając przypadek kiedy Wynajmujący stwierdzi
> że to z winy lokatora rozwiązał umowę.) i nie powinno być uznane za klienta
> winę.
Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu. Niekiedy możesz
przenieść numer gdzieś indziej.
Kara w umowie promocyjnej wynika z tego, że coś od operatora
dostajesz (tańsze opłaty, tudzież drukarkę :) i w przypadku
wcześniejszego rozwiązania umowy musisz wyrównać "straty".
--
Pozdrawiam,
Liwiusz
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
15. Data: 2008-09-30 13:16:31
Temat: Re: Tele-2
Od: "olo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Liwiusz"
>>>
>> Przecież wypowiedzenie umowy poprzez wynajmującego pozbawia mnie
>> możliwości korzystania z łącza TP SA ( pomijając przypadek kiedy
>> Wynajmujący stwierdzi że to z winy lokatora rozwiązał umowę.) i nie
>> powinno być uznane za klienta winę.
>
>
>
> Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu.
>
Problem mój ale chyba nie moja wina, umowa mówi o winie klienta.
> Niekiedy możesz przenieść numer gdzieś indziej.
>
Można czasami faktycznie.
> Kara w umowie promocyjnej wynika z tego, że coś od operatora dostajesz
> (tańsze opłaty, tudzież drukarkę :) i w przypadku wcześniejszego
> rozwiązania umowy musisz wyrównać "straty".
>
Na razie nie dostałem nic oprócz obietnic. Ponioszę też wyższe opłaty na
rzecz TPSA.
Uważam też że Tele2 i tak nie zdoła się wywiązac z określonej w umowie
przepływności łącz - 6 Mb/s.
[...]
4. W przypadku braku możliwości technicznych świadczenia wyłącznie Usług
Internetowych, bądź też braku możliwości świadczenia Usługi z prędkością
wybraną przez Klienta, TELE2 poinformuje Klienta o tym fakcie. TELE2 może
wówczas zaproponować Klientowi dalsze świadczenie wyłącznie Usług
Telefonicznych według wybranego przez Klienta cennika Usług Telefonicznych,
bądź też świadczenie Usługi ADSL z niższą prędkością (o ile będzie dostępna
w ramach Cennika Oferty), po cenach odpowiadających tej prędkości. W
przypadku braku uzgodnienia z Klientem dalszego świadczenia Usług w
zmienionym zakresie w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta przez
TELE2 o braku możliwości technicznych świadczenia zamówionej Usługi ADSL,
Umowa o świadczenie Usług wygasa.
[...]
Wygląda że oprócz "kary" w postaci zwrotu nieotrzymanych bonusów Tele2
zastrzegło:
[...]
TELE2 uprawniona będzie również do obciążenia Klienta karą umowną z tytułu
rozwiązania umowy oddania Zestawu Instalacyjnego do używania, w wysokości
stanowiącej sumę rat pozostałych do zapłaty z powyższego tytułu do końca
Okresu lojalnościowego.
[...]
Tylko zestawu nie otrzymałem i ten akapit chyba dotyczy tylko opłat za
zestaw.
Jeżeli tak jest to sankcje są do przyjęcia :)
pzdr
olo
-
16. Data: 2008-09-30 15:32:37
Temat: Re: Tele-2
Od: mvoicem <m...@g...com>
olo wrote:
>>
>> Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu.
>>
> Problem mój ale chyba nie moja wina, umowa mówi o winie klienta.
Wg. mnie twoja wina - zobowiązujesz się do czego, czego nie możesz dotrzymać
i z góry o tym wiesz/możesz przewidzieć.
p. m.
-
17. Data: 2008-09-30 16:23:24
Temat: Re: Tele-2
Od: "olo" <o...@o...pl>
Użytkownik "mvoicem"
>
>>>
>>> Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu.
>>>
>> Problem mój ale chyba nie moja wina, umowa mówi o winie klienta.
>
> Wg. mnie twoja wina - zobowiązujesz się do czego, czego nie możesz
> dotrzymać
> i z góry o tym wiesz/możesz przewidzieć.
>
Sugerujesz że najemca powinien przy zawieraniu tego typu umów pisać aneksy
do umowy najmu ?
pzdr
olo
-
18. Data: 2008-09-30 18:44:47
Temat: Re: Tele-2
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
"olo" <o...@o...pl> wrote
> Nie bardzo, bo to umowa w wersji z okresem lojalnościowym :(
No to możesz zaczepić się tylko o jakiś zapis w regulamienie o rozwiązaniu w
związku z niemożnością świadczenia usług, niewywiązywania się operatora etc.
-
19. Data: 2008-09-30 18:49:10
Temat: Re: Tele-2
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
"olo" <o...@o...pl> wrote
> Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
> chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?
IMO nie bardzo. To Ty zawarłeś zobowiązanie wobec operatora i już.
Conajwyżej może da się to przenieść do nowego lokalu, albo będziesz mógł
domagać się zwrotu kosztów od lokatorów, jeśli po wypowiedzeniu umowy lokalu
z telefonu będą korzystać inne osoby. Jeśli zawierasz umową na czas
określony, mając przy tym lokal z możliwością wypowiedzenia to przyjmujesz
po prostu na siebie ryzyko wobec operatora utraty tego lokalu.
-
20. Data: 2008-09-30 19:40:57
Temat: Re: Tele-2
Od: mvoicem <m...@g...com>
olo wrote:
> Użytkownik "mvoicem"
>>
>>>>
>>>> Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu.
>>>>
>>> Problem mój ale chyba nie moja wina, umowa mówi o winie klienta.
>>
>> Wg. mnie twoja wina - zobowiązujesz się do czego, czego nie możesz
>> dotrzymać
>> i z góry o tym wiesz/możesz przewidzieć.
>>
> Sugerujesz że najemca powinien przy zawieraniu tego typu umów pisać aneksy
> do umowy najmu ?
Można i tak, chociaż to mało praktyczne ....
W sumie źle zasugerowałem, bo rzecz jasna zobowiązujesz się do tego że
będziesz płacić - i tego możesz dotrzymać, nawet jak się wyprowadzisz. Więc
mowy o winie nie ma - o ile nie rozwiążesz umowy. Jeżeli to zrobisz - jest.
p. m.