  • 1. Data: 2002-09-20 09:54:27
    Temat: Tekst na stronie www
    Od: "Maciej Muran" <t...@m...com>

    Witam!
    Piszę tekst mający być opisem wydarzeń.
    Tekst ma być przestrogą dla przyszłych użytkowników telefonów
    komórkowych pewnej znanej marki - taką darmową "reklamą" chorej firmy.
    Jakie informacje powininem zawrzeć w "disklajmerze" ;) aby tekst nie
    stał się dokumentem w sensie prawnym?
    Ponieważ nie wiem co ludziom z firmy, która sprzęt produkuje odwali,
    chciałbym się jakoś zabezpieczyć przed ich reakcją. Sprawa i tak
    pewnie skończy się w sądzie ale nie mam zamiaru dokopać firmie tym
    dokumentem. Przywalę im w inny sposób...
    Eh... nie wiem czy jasno się wyrażam :(
    --
    M.M.

  • 2. Data: 2002-09-20 11:47:02
    Temat: Re: Tekst na stronie www
    Od: Kazik <s...@k...net.pl>

    Maciej Muran wrote:
    >... Przywalę im w inny sposób...
    > Eh... nie wiem czy jasno się wyrażam :(
    > --

    Nie bardzo...

    kazik

  • 3. Data: 2002-09-20 12:04:59
    Od: "Maciej Muran" <t...@m...com>

    Kazik wrote:
    > Nie bardzo...

    :)))
    Chcę zrobić antyreklamę firmie, która leci sobie ze mną w ... od 2
    miesięcy.
    Chcę opisać spychologię stosowaną, bezczelność pracowników firmy,
    niekompetencję, kłamstwa, olewactwo itp.

    Nie chcę aby ktoś z tej firmy wziął ten paszkwil za formalne
    oskarżenie. Bo to nie ma być oskarżenie tylko przestroga.
    A żeby to było jasne dla czytelnika już na samym początku, chcę
    wiedzieć o zasadach klasyfikacji takiego tekstu, po to aby własnie we
    wstepie umieścić info o rodzaju dokumentu.
    Nie chcę po prostu aby ktoś z "reklamowanej" firmy pobiegł z płaczem
    do sądu, że opisałem jak to on się brzydko zachowuje wobec klienta i
    zrobiłem to bardzo oficjalnie bo na stronie www.
    To i jeszcze jedno pytanie. Czy mogę swobodnie umieścić nazwiska
    pracowników tej firmy i opisać ich wyczyny?
    Czy nie pogniewają się na mnie za to? :)))

    A może nie powienienem się niczym przejmować? Skoro mam zamiar napisać
    prawdę i jeszcze się podpisać pod tym?

    --
    M.M.

  • 4. Data: 2002-09-20 12:14:35
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Maciej Muran <t...@m...com> napisał(a):

> [...]
    > Czy nie pogniewają się na mnie za to? :)))
    >
    > A może nie powienienem się niczym przejmować? Skoro mam zamiar napisać

    Moim zdaniem jeśli za swoje słowa beirzesz pełną odpowiedzialność (podpisując
    się imieniem i nazwiskiem) oraz opiszesz prawdę a także w tekście tym nie
    naruszysz na przykład prywatności osób to nie popełnisz przestępstwa
    pomówienia. Jednakże musisz się liczyć z tym, że w razie czego będziesz
    musiał udowodnić to przed sądem.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 5. Data: 2002-09-20 12:27:10
    Od: "Maciej Muran" <t...@m...com>

    Paweł Hajdys wrote:
> [...]
    > popełnisz przestępstwa pomówienia. Jednakże musisz się liczyć z
    > tym, że w razie czego będziesz musiał udowodnić to przed sądem.

    Czyli jednak...
    Problem polega na tym, że pewnych rzeczy udowodnić się nie da.
    Zawsze gdy rozmawiałem z firmą byłem dobrej myśli i nie nagrywałem
    rozmów (oczywiście byłoby to za zgodą rozmówcy)
    Czyli nie powinienem pisać, że np. pani X powiedziała to czy tamto, bo
    nie będę w stanie tego udowodnić (no bo jak) ?
    Kurcze... jakby im tu dokopać, żeby nie złamać prawa? ;) A należy im
    się, oj należy...
    --
    M.M.

  • 6. Data: 2002-09-20 17:15:45
    Od: "Harmony Wroclaw" <h...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <t...@m...com> napisał w wiadomości
    > Kurcze... jakby im tu dokopać, żeby nie złamać prawa? ;) A należy im
    > się, oj należy...
    > --
    Nie wiem czy powinnam, ale opowiem Ci cos.
    Znajomy zatrudnil sie w firmie X jako administrator www. Zrobil firmie
    strone, administrowal nia itp. Po jakimś czasie dowiedzial sie ze wczesniej
    na jego miejscu pracowalo 2 kolesi, ktorzy przez m-c nie umieli zrobic
    prostej stronki. Szef ich zwolnil i przyjal jego na ich miejsce. On sobie
    calkiem dobrze radzi(ł) takze pracuje tam do teraz (już ok. pol roku). Po
    m-cu pracy byl jednak swiadkiem takiej oto sytuacji - ci kolesie przyszli po
    zalegla wyplate (za 1 m-c w czasie ktorego nie zdazyli zrobic strony,
    chociaz bylo to ich jedynym obowiazkiem). Szef powiedzial im ze zaplaci im
    1/2 umowionej stawki, bo nie wywiazali sie z umowy (oczywiscie nie mieli
    umowy o pracę tylko zlecenie albo o dzielo z zastrzezeniem 41h dnia pracy -
    i ten moj znajomy tez tak ma). Na to kolesie poszli i wrocili po tygodniu i
    pokazali szefowi strone na której opisywali jego firmę, to że zatrudnia
    ludzi i nie daje im umowy o pracę, że nie placi zleceniobiorcom itp.
    Ostrzegli go ze strona ta moze zostac zaindeksowana w wyszukiwarkach, a
    linki do niej dostaną wszystki firmy wspolpracujace z firma X. Na to on mówi
    że ich oskarży. A oni smieja mu sie w twarz i mowia ze nie ma szans, bo to
    nie oni robili ta strone (?) i w kazdej chwili osoba ktora ja robila moze ja
    zdjac z serwera (oczywiscie darmowego), takze nawet nie bedzie dowodów. No i
    gosciu się wystraszyl i wyplacil im całą zaległą pensję.
    Nie wiem czy powinnam takie rzeczy opowiadac - ale to moze prawnicy sie
    wypowiedza co ten szef mogl zrobic w takim wypadku? Wg mnie byl on bezsilny.
    pozdr.
    H.
    -----------------------------------
    Nowy katalog - nowe promocje
    www.avonwroclaw.prv.pl
    -----------------------------------

  • 7. Data: 2002-09-20 18:42:40
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Maciej Muran napisał:
    > Witam!
    > Piszę tekst mający być opisem wydarzeń.

    Cześć Maciej :-)
    Jak skończysz, to wrzuć mi ten tekst na telefonię :-)

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 8. Data: 2002-09-20 20:39:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002, Harmony Wroclaw wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wypowiedza co ten szef mogl zrobic w takim wypadku? Wg mnie byl on bezsilny.

    Nie jestem prawnikiem, ale to kancelaria prawnicza (AFAIR
    Jachnicki czy podobnie) po zakazie sądowym (tj. nakazie
    zdjęcia treści zaskarżonej do sądu jako "szkalujaca")
    umieścił na stronie link "do amerykanów którzy zainteresowali
    się sprawą" :>
    A kiedy dostał nakaz zjęcia ze strony linku - zrobił to.
    Zamiast linku pojawił się *tekst* w stylu: "HTTP://www..." :)
    Lege artis (czy jakoś tak ;)) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-09-20 21:08:58
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam

> [...]
    > nie będę w stanie tego udowodnić (no bo jak) ?
    > Kurcze... jakby im tu dokopać, żeby nie złamać prawa? ;) A należy im

    Możesz postąpić tak:
    - opisać wszystko ze szczegółami, ale bez podawania nazwy firmy, nazwisk itp.
    Zrób to tak, żeby z punktu widzenia prawa nie dało się jednoznacznie stwierdzić
    o kim piszesz, ale żeby też nikt o inteligencji od szympansa w górę nie miał
    wątpliwości kto jest podmiotem (vide: programy satyryczne z lat 70 i 80, np.
    Tey, Pietrzak, Elita itp.)

    lub tak:
    - wal bez ogródek i ze szczegółami, ale zadbaj, żeby nikt Cię nie zidentyfikował
    (strona na serwerze zagranicznym, alias lub strona wiodąca w Polsce itd.)

    O opcji walki jawnej bez z zaplecza instytucjonalnego i bez 100%-owych dowodów
    radzę zapomnieć, choć jest to nęcące (tzw. syndrom kamikadze lub Don Quichota
    ;)) ). To Polska, a nie USA i na urzeczywistnienie u nas casusu rodzaju Water
    Gate lub "afery rozporkowej" bym nie liczył.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 10. Data: 2002-09-20 21:21:36
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zdjęcia treści zaskarżonej do sądu jako "szkalujaca")
    > umieścił na stronie link "do amerykanów którzy zainteresowali
    Co to znaczy, że Amerykanie zainteresowali się sprawą?

    > A kiedy dostał nakaz zjęcia ze strony linku - zrobił to.
    Kto w Polsce i wg jakiego prawa może nakazać usunąć ze strony link?

    Badzo interesują mnie tego typu zagadnienia prawne - jeśli mógłbyś podać jakieś
    szczegóły (może na priva?), to bardzo proszę.

    Pozdrawiam
    JarekT