  • 11. Data: 2004-08-21 20:52:18
    Temat: Re: Taśma z nagraną rozmową
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    Przemek R. napisał(a):
    > a nie mozna sie powolac na inna sprawe (Michnik)? To bezsens, nie ma nigdzie
    > sprecyzowanego kiedy sad musi?

    To imho jest bardziej charakterystyka USA - tzw. precedensy.

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 12. Data: 2004-08-30 22:15:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ > Ale literalnie twoja literalna odpowiedź mi się nijak nie podoba:
    [...]
    >+ > i mówi że "nie zgadza się na nagrywanie".
    >+ > I co, powiadasz że wtedy mi grozi odpowiedzialność ??
    >+ > Bo on "się nie zgodził" ? :) (a *to* podajesz jako argument :))
    >+
    >+ Wiesz, z tym podsłuchem we własnym lokalu, to już zaczyna być dwuznaczne.
    >+ Jeśli poumieszczasz mikrofony pod stolikami klientów w restauracji, to fakt,
    >+ ze lokal jest Twój będzie miał średnie znaczenie prawne.

    Oczywiście, źle ująłem.
    Chodziło o "moją rozmowę", "mój lokal" pełnić miał jedynie rolę "miejsca
    w którym osoba trzecia nie jest gospodarzem" (i nie może rozporządzać
    co wolno a czego nie) :)

    >+ > A prawa do wykonania przez "niezgodnego" operacji "w tył zwrot
    >+ > i wymaszerować" też nie podważam :)
    >+
    >+ A tego, to ja nie rozumiem.

    Była mowa o odpowiedzialności dlatego że "osoba nie wyraziła zgody"
    - co dało się odczytać tak że jej POWIEDZIANO że jest nagrywana,
    ona NIE WYRAŻA ZGODY - i z literalnego zapisu twojego tekstu mi
    wyszło że owo powiadomienie jest pośrednim powodem odpowiedzialności :)
    A ja sugeruję że w ramach tego co "może" - to "może" wykonać
    w tył zwrot i wyjść :)

    pozdrowienia, Gotfryd