  • 1. Data: 2002-11-11 12:05:40
    Temat: Talony a fundusz socjalny
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Mam dwa pytania:

    1. Czy dyrektor szkoły może nie przyznać nauczycielowi talonów
    bożonarodzeniowych, gdy uzna, że w oświadczeniu o zarobkach napisał
    nieprawdę, lub, że jego status materialny nie uprawnia go do otrzymania
    talonów?

    2. Czy można "wypisać się" z funduszu socjalnego, czy tez udział w nim jest
    obowiązkowy?

    pozdrawiam

    cherokee

  • 2. Data: 2002-11-11 15:02:47
    Temat: Re: Talony a fundusz socjalny
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
    wiadomości news:aqo6f1$de6$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > talonów?
    >
    > 2. Czy można "wypisać się" z funduszu socjalnego, czy tez udział w nim

    Zaczne od konca:

    1. Fundusz socjalny jest obowiazkowy -
    stanowi 8% calego funduszu plac.
    (Czyli gdyby nie ten fundusz, zarabialbys o 8% wiecej).

    2. Zasady podzialu funduszu okresla regulamin
    - powinno w nim byc napisane, kto dzieli srodki
    (u nas jest to komisja socjalna) i w jaki sposob
    (regulamin moze stanowic, ze "bogatym" swiadczenia
    nie przysluguja). Zazadaj regulaminu do wgladu i
    sprawdz, kto rodziela pieniadze - dyrektor czy komisja
    socjalna.

    3. Dyrektor nie ma prawa decydowac o tym, czy oswiadczenie
    pracownika jest prawdziwe - moze tylko zglosic prokuraturze
    podejrzenie popelnienia przestepstwa.

    4. Status materialny uprawniajacy do otrzymania swiadczen
    jak i wysokosc swiadczen powinny byc wpisane do regulaminu.

    Michal Letowski

  • 3. Data: 2002-11-11 15:27:28
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michal Letowski" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > 1. Fundusz socjalny jest obowiazkowy -
    > stanowi 8% calego funduszu plac.
    > (Czyli gdyby nie ten fundusz, zarabialbys o 8% wiecej).

    To wszedzie tak czy tylko w szkolnictwie?
    U mnie nie potracaja tych 8% a fundusz jest.
    Kurka, ale u mnie to on nazywa sie Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
    Może to coś innego?

    Karol

  • 4. Data: 2002-11-11 15:38:14
    Temat: Odp: Talony a fundusz socjalny
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    :
    : To wszedzie tak czy tylko w szkolnictwie?
    Na pewno tak ma "sfera budżetowa"
    : U mnie nie potracaja tych 8% a fundusz jest.
    bo nie potrącaja z twojej pensji, tylko dokładają na podstawie tego co
    zostało wypłacone.

    : Kurka, ale u mnie to on nazywa sie Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.

    To to samo

    paweł J

  • 5. Data: 2002-11-11 16:00:59
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > : U mnie nie potracaja tych 8% a fundusz jest.
    > bo nie potrącaja z twojej pensji, tylko dokładają na podstawie tego co

    ?

    Raczej nie. Dokładaja na podstawie ustawy o ZFŚS i zgodnie z ustawa o PDOP.
    Czyli stawka kwotowa liczona "per capita" a dokładniej na etat.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2002-11-11 16:04:56
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam

> [...]
    > bożonarodzeniowych, gdy uzna, że w oświadczeniu o zarobkach napisał
    > nieprawdę, lub, że jego status materialny nie uprawnia go do otrzymania
    Nie. Dyrektor nie ma żadnych formalnych możliwości weryfikacji danych w Twoim
    oświadczeniu o zarobkach (chyba że napisałeś, że jesteś sam w gospodarstwie
    domowym i masz na jedną osobę mniej niż Twoje szkolne pobory). Jeśli podejrzewa
    zaistnienie przestępstwa (np. poświadczenie nieprawdy) to kieruje sprawę do
    organów ścigania.
    Zasady jego wykorzystywania określa regulamin.

    > 2. Czy można "wypisać się" z funduszu socjalnego, czy tez udział w nim jest
    > obowiązkowy?
    Fundusz tworzony jest na podstawie Ustawy o zakładowym funduszu świadczeń
    socjalnych:
    - tekst pierwotny: Dz. U. nr 43 poz. 163
    - 1996 r. nr 70, poz. 335 (urzędowy tekst jednolity); nr 118, poz. 561; nr 139,
    poz. 647; nr 147, poz. 686,
    - 997 r. nr 82, poz. 518; nr 121, poz. 770,
    - 1998 r. nr 75, poz. 486; nr 113, poz. 717,
    - 2002 r. nr 135, poz. 1146
    Jeśli ZFŚS istnieje (jest to obligatoryjne w zakładach powyżej 20 pracowników)
    to nie można się "wypisać".
    Wysokość odpisu na ZFŚS określają układy zbiorowe pracy, a jeśli pracownicy w
    danym zakładzie im nie podlegają, to mogą je określać zakładowe regulaminy
    wynagradzania.
    Pewne odniesienia znajdziesz także w ustawie o związkach zawodowych.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 7. Data: 2002-11-11 18:51:19
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Michal Letowski" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > To wszedzie tak czy tylko w szkolnictwie?
    > U mnie nie potracaja tych 8% a fundusz jest.

    8% jest w szkolnictwie - na podstawie Karty Nauczyciela.

    Michal Letowski