  • 1. Data: 2008-11-10 15:48:17
    Temat: Takich jak TY sterylizujemy dla twojego dobra.
    Od: interpio <i...@d...pl>

    Mam znajomą z DPM (dziecięcym porażeniem mnózgowym),
    11 lat temu podczas porodu, bez jej wiedzy i zgody, (za sprawą
    kogoś z jej najbliższej rodziny), podczas cesarki dziewczynie
    podwiązano
    jajniki.
    W wyniku tego zabiegu, dziewczyna została całkowicie bezpłodna.
    Przecież DPM nie jest równoznaczne z chorobą psychiczną i nie oznacza
    niższej sprawności intelektualnej, zarówno sama dziewczyna jak i jej
    dziecko, nie są upośledzone umysłowo.
    Takie zachowanie lekarzy, przypomina mi masową sterylizację osób
    niepełnosprawnych
    za czasów Hitlera.
    Czy jest szansa aby dziewczyna dochodziła odszkodowania za okaleczenie
    bez jej zgody,
    czy nie minęło już przedawnienie, gdzie złożyć pozew, jakie potrzebne
    były by dokumenty?

    Z drugiej strony, czy walka z lekarzami jest możliwa i w dodatku z
    lekarzami z małego miasteczka...

    Pozdrawiam interpio

  • 2. Data: 2008-11-10 17:43:48
    Temat: Re: Takich jak TY sterylizujemy dla twojego dobra.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "interpio" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    Skąd dziewczyna wie o tym, że ją wysterylizowano? Czy jesteś pewien, że to
    nie był skutek uboczny zabiegu i nie wynikał z konieczności? Pytam, bo się
    na tym nie znam.

    W chwili obecnej analizując Twój opis, to wygląda na to, że ktoś dopuścił
    się przestępstwa ciężkiego uszkodzenia ciała (art. 156§1 pkt 1), które
    przedawnia się po 15 latach od popełnienia. Należy złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie i resztą pokieruje prokurator.

  • 3. Data: 2008-11-10 23:19:21
    Od: armar <a...@p...fm>

    interpio pisze:

    > Przecież DPM nie jest równoznaczne z chorobą psychiczną i nie oznacza
    > niższej sprawności intelektualnej, zarówno sama dziewczyna jak i jej
    > dziecko, nie są upośledzone umysłowo.

    Po lekturze hasła w Wikipedii myślę, że nie masz racji:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/M%C3%B3zgowe_pora%C5%BC
    enie_dzieci%C4%99ce

    Szczególnie, że dopiero po 11 latach bezskutecznych prób
    ponownego zajścia w ciążę dziewczyna mająca 30 lat
    decyduje się wraz z mężem pójść do kliniki bezpłodności...
    Nie sądzisz, że od tej strony to pytanie nabiera innej barwy?

    > Takie zachowanie lekarzy, przypomina mi masową sterylizację osób
    > niepełnosprawnych za czasów Hitlera.

    Po co sięgać w tak odległe czasy?
    W Stanach Zjednoczonych przymusową sterylizację stosowano jeszcze
    w 1981 roku (a na życzenie nadal stosuje się nadal w wielu krajach)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przymusowa_sterylizacja

    --
    Pozdrawia Marek

  • 4. Data: 2008-11-11 06:33:29
    Od: PN <k...@w...pl>

    interpio pisze:
> [...]
    > były by dokumenty?
    >
    > Z drugiej strony, czy walka z lekarzami jest możliwa i w dodatku z

    Tutaj znaczenie ma moment, w którym dowiedziała się, że jej to zrobiono.
    Musiałbyś to dokładnie określić. Czy była wtedy ubezwłasnowolniona w
    całości lub częściowo? Lub jest teraz?
    Czy ten, który wyraził wtedy zgodę na taki zabieg był osobą sprawującą
    nad nią opiekę ?(w sensie prawnym)
    Odpowiedz na te pytania, powiem Ci jakie są szanse na skuteczne złożenie
    pozwu, i przeciwko komu go trzeba składać. Generalnie takie sprawy
    należą do trudnych.
    Co do dowodów, to na pewno dokumentacja medyczna.
    Pozew składasz prawie zawsze w sądzie właściwym dla pozwanego.

  • 5. Data: 2008-11-11 08:33:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 11 listopad 2008 00:19
    (autor armar
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gfafef$m1q$1@node2.news.atman.pl>):

    > Szczególnie, że dopiero po 11 latach bezskutecznych prób
    > ponownego zajścia w ciążę dziewczyna mająca 30 lat
    > decyduje się wraz z mężem pójść do kliniki bezpłodności...

    A skąd wiesz, że chciała od razu? Ludzie zazwyczaj odchowają jedno, jak
    zapomną jaki to koszmar, to próbują drugie. Wśród moich kolegów z rocznika
    normą było młodsze o około 6-7 rodzeństwo.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-11-11 08:55:10
    Od: PN <k...@w...pl>

    Animka pisze:

    > Ja się tylko zapytam: kto jej potem to dziecko wychowywał. Ona sama je
    > wychowywała, czy tym obowiązkiem byli obarczeni jej rodzice?

    A to ma jakieś znaczenie prawne?

  • 7. Data: 2008-11-11 12:10:31
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

  • 8. Data: 2008-11-11 13:49:51
    Od: PN <k...@w...pl>

    interpio pisze:
    > On 11 Lis, 13:10, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że to ot taka śmierdząca sprawa, której może nie warto
    > ruszać chyba, że dla satysfakcji
    > okaleczonej dziewczynie.
    >
    > Pozdrawiam interpio

    Ze szczątkowych danych, które podałeś mogę Ci tylko napisać, że taka
    sprawa ma duże szanse na wygraną i wg mnie jeśli znasz tą dziewczynę,
    powinieneś ją zaprowadzić do jakiegoś adwokata lub radcy, z prośbą o
    napisanie i złożenie pozwu.
    Porażające jest stwierdzenie "chyba że dla satysfakcji okaleczonej
    dziewczyny". Całe szczęście, że jestem prawnikiem i nie mam serca.

  • 9. Data: 2008-11-11 13:52:36
    Od: PN <k...@w...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Hm, obecnie nie, za chwile - niewykluczone. NIe chcialbym zyc w swiecie
    > takim, jak "Gattaca", ale obawiam sie, ze albo zgodzimy sie na pewne
    > formy eugeniki CIACH

    NTG

  • 10. Data: 2008-11-11 14:10:46
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>