  • 111. Data: 2023-11-13 15:10:27
    Temat: Re: Tak jeszcze o policji w mediach
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Drogi są dla samochodów.

    Ale powiadomiliście o tym żubry? Mailowo, czy poleconym?
    Co odpowiedziały?

    Drogi są dla ludzi z mózgami, a nie dla samochodów.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 112. Data: 2023-11-13 15:16:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 13 Nov 2023 14:53:53 +0100, A. Filip napisał(a):

    > Jakim *faktom* zaprzeczył?

    Masz problem z czytaniem?
    "brak uszkodzeń na zderzaku (widać na zdjęciu)
    oraz brak ran na samym zwierzęciu, które obfotografowano w artykule.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 113. Data: 2023-11-13 16:51:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2023 o 13:37, Olin pisze:
    > (...) W tym roku byliśmy z żoną na rykowisku (...)
    Nie mogli tego w sypialni załatwić :-) ?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 114. Data: 2023-11-13 16:55:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2023 o 13:37, Olin pisze:
    > Nawiasem mówiąc miejscowi nie wyrażają się w superlatywach o żołdackich
    > manierach
    Tam są szutrówki oraz jakieś kiepskie asfaltowe drogi. Nagle pojawiło
    się wojsko i jeżdżą p o tych niespecjalnie do takiego ruchu
    przystosowanych drogach. U nas nie trzeba wojny i wojska, a spokojnie
    taki wywiad możesz zrobić przy każdej bardziej ruchliwej ulicy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 115. Data: 2023-11-13 17:01:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2023 o 14:00, Olin pisze:

    > https://bi.im-g.pl/im/d6/fc/1c/z30395862IHG,W-niedzi
    ele--12-11--rano-pedzacy-przez-wies-Stare-.jpg
    > Faktycznie, zderzak wyjątkowo dobrze widoczny.

    Światła całe.

    > Nie. Masz takie doświadczenia?

    Tak. To zwierzę nawet nie padło w wyniku potrącenia, bo jeszcze przeszło
    te 100 metrów.

    > Innym jakoś się to nie zdarza; podobnie jak palić ogniska w puszczy,
    > rozjeżdżać las tudzież legitymować i zastraszać mieszkańców bronią.

    O straszeniu Żubrów ciężarówkami zapomniałeś :-)
    Ja kiedyś wymyśliłem, ze jak będą sądzić Putina za wywołanie wojny
    napastniczej na Ukrainę, to powinni mu kilka lat dołożyć z Ustawy o
    ochronie zwierząt, ustawy o lasach oraz Prawa Wodnego (uszkodzenie dna i
    brzegu rzeki). Co do uszkodzenia mienia, to już o ile wniosek ktoś złozy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 116. Data: 2023-11-13 17:10:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2023 o 14:13, A. Filip pisze:

    > Ile *milionów* uchodźców ze Strefy Gazy przez Białoruś jest gotowa
    > przyjąć UE i RP3 PO-Tuska?

    Według szacunków Palestyńskiego Centralnego Biura Statystyk w 2017 w
    Strefie Gazy żyło 1 899 291 osób[7], z czego 1,3 mln było uchodźcami
    palestyńskimi, pozostającymi pod opieką międzynarodowej agencji UNRWA.
    Zatem, nawet jakby wszyscy uciekli, to się nie uzbiera milionów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 117. Data: 2023-11-13 17:14:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2023 o 15:16, Olin pisze:
> [...]
    > Zaryzykuję, że Żubr po prostu zginął na skutek upadku na twarde. To
    > olbrzymie zwierzęta, które chyba nawet śpią na stojąco."

    Nie sugerowałem, że sam się wziął i wywrócił choć i to nie jest
    niemożliwe. Zwracam uwagę, że samochód jakoś szybko jechać nie mógł.
    Artykuł nie jest o tym, że problemem jest samo potrącenie, a o tym, że
    rzekomo jeżdżą tam szybko.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 118. Data: 2023-11-13 17:40:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Nov 2023 17:14:26 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > niemożliwe. Zwracam uwagę, że samochód jakoś szybko jechać nie mógł.
    > Artykuł nie jest o tym, że problemem jest samo potrącenie, a o tym, że

    Ech pamietam rok 1997 we wrocku (powódz), gdy ciezarówki z piaskiem
    poczuły sie uprzywilejowane i zap* po miescie ile fabryka dała :-)

    J.

  • 119. Data: 2023-11-13 17:51:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Nov 2023 14:00:51 +0100, Olin wrote:

    > https://bi.im-g.pl/im/d6/fc/1c/z30395862IHG,W-niedzi
    ele--12-11--rano-pedzacy-przez-wies-Stare-.jpg

    > Faktycznie, zderzak wyjątkowo dobrze widoczny.

    > Nie. Masz takie doświadczenia?

    > Innym jakoś się to nie zdarza;

    https://poranny.pl/zubr-nie-przezyl-nocnego-zderzeni
    a-z-autem-osobowym/ar/c16-17994679

    sie zdarza.
    Ale moze to tez wojskowy.

    https://isokolka.eu/krynki/53172-osobowka-zderzyla-s
    ie-z-zubrem-foto
    https://wbieszczady.pl/aktualnosci/bieszczady-kolizj
    a-z-udzialem-samochodu-i-zubra-zwierze-nie-przezylo-
    co-z-kierowca/un5chkmX7rCkqrnTPNnO
    https://agroprofil.pl/wiadomosci/grozny-wypadek-z-ud
    zialem-zubra/
    https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,285460
    15,zubr-ktory-zginal-w-wypadku-nazywal-sie-kubus-ska
    d-sie-tam.html

    Co chwile jest taki wypadek?
    Te żubry to widac w ogole nie umieją po drogach chodzic.

    > podobnie jak palić ogniska w puszczy,

    Jak nie ma suszy, to chyba tez nie ma znaczenia.

    > rozjeżdżać las

    Lesnicy nie rozjezdzają?

    >tudzież legitymować

    Takie zadanie ... a nie znają ich juz?
    Bo w dowodzie adresu juz nie ma ...

    >i zastraszać mieszkańców bronią.

    A zastraszają?

    J.

  • 120. Data: 2023-11-13 18:19:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > palestyńskimi, pozostającymi pod opieką międzynarodowej agencji
    > UNRWA. Zatem, nawet jakby wszyscy uciekli, to się nie uzbiera

    Dzięki za literalną korektę chociaż wikipedia-pl podaje ciut ponad 2
    miliony ludności w 2021 na podstawie palestyńskiego źródła [A].
    A co do ogólnego przesłania: U Izraela wrogów/sąsiadów wielu.
    Ja mam wiarę że chętnej UE wielu uchodźców długo podsyłać będą.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_Gazy

    --
    A. Filip