  • 51. Data: 2018-04-03 17:58:47
    Temat: Re: Tak a propos działań Policji
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Ja sądzę, że nic nie nadużywał. Raczej sparaliżowała ich kamera i
    > zrobili to zgodnie z Rozporządzeniem. A że nie jest zbyt mądre - jak to
    > już tu wykazano - no to i mądrze wyjść nie mogło.

    Nie zrobili tego zgodnie z rozporządzeniem.
    Zgodnie z rozporządzeniem powiedzieli że szukają roweru a zaglądali
    w etui na okulary i do plecaka. Nie ma takich małych rowerów.

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2018-04-03 18:17:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja sądzę, że nic nie nadużywał. Raczej sparaliżowała ich kamera i
    > zrobili to zgodnie z Rozporządzeniem.

    Zgoenie z rozporządzeniem (a i to nie do końca, bo niewyraznie) to się
    babka przedstawiła. Cała reszta to festiwal łamania tego rozporządznia.

    - facet się nie przedstawił.
    - podali powód z dupy,
    - wykonywali czynności w miejscy publicznym, co jest dowolone tylko w
    przypadku zagrożenia zdrowia lub mienia (ponoć szukali bomby w etiu,
    której rowerzysta był przewoźnikiem),
    - uczestniczył w tym funcjonariusz płci przeciwnej,
    - odsłaniali ciało,
    - nie poinformowali o tym, że ma prawo dobrać sobie osobę trzecią.

    Shrek

  • 53. Data: 2018-04-03 20:40:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-04-18 o 17:58, RadoslawF pisze:

    > Nie zrobili tego zgodnie z rozporządzeniem.
    > Zgodnie z rozporządzeniem powiedzieli że szukają roweru a zaglądali
    > w etui na okulary i do plecaka. Nie ma takich małych rowerów.

    Następny! Teraz już każdemu z osobna będę jak "krowie na miedzy".
    Rozporządzenie wymaga podanie powodu sprawdzenia / kontroli, ale nie
    uzależni zakresu wykonywanych czynności od tego powodu. Nawet nie daje
    policjantowi prawa do odstąpienia od przeszukania tego etui.

  • 54. Data: 2018-04-03 21:54:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > uzależni zakresu wykonywanych czynności od tego powodu. Nawet nie daje
    > policjantowi prawa do odstąpienia od przeszukania tego etui.

    Tyk tak dla żartu czy to naprawdę mundurowa głupota?
    Niezgodne z rozporządzeniem było: brak przedstawienia się
    przez policjanta, uczestnictwo policjantki, przeprowadzenie
    tej czynności w miejscu publicznym, odsłanianie w trakcie
    fragmentów ciała.

    Jeszcze dla twojej informacji;
    "Jak wynika z § 2 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z art. 15 ust. 1 pkt 5
    Ustawy o Policji, policjant który chce przystąpić do czynności kontroli
    osobistej ma obowiązek wyjaśnić dlaczego jego zdaniem zaistniała
    przesłanka uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub
    wykroczenia. Nie ma tutaj pola na dowolność, a przekroczenie uprawnień
    przez policjanta w tym zakresie może być przesłanką złożenia zażalenia
    do prokuratora na podstawie art. 15 ust. 7 Ustawy o Policji lub
    wystąpienie z powództwem cywilnym w związku z naruszeniem lub
    zagrożeniem naszych dóbr osobistych."

    Czyli w tym konkretnym przypadku nie było przesłanki do kontroli
    osobistej, była tylko przesłanka do sprawdzenia numeru roweru.

    To kiedy prokurator postawi im zarzuty? Dla ich dobra oczywiście.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2018-04-03 21:58:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > uzależni zakresu wykonywanych czynności od tego powodu. Nawet nie daje
    > policjantowi prawa do odstąpienia od przeszukania tego etui.

    Oczywiście. Dlatego każda kontrola drogówki kończy się (po tym jak już
    przetrzepią samochód) rytualnym odpaleniem gaśnicy. Dlaczego tak jest
    nik dokładnie nie wie, ale ma to coś wspólnego z bombani i
    przewoźnikami. Tak polska policyjna tradycja:)

  • 56. Data: 2018-04-03 23:11:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Kamera tu nic nie zmieni. Musi się zmienić rozporządzenie.

    Naprawdę rozporządzenie nakazuje szukać roweru w piórniku i w gaciach?
    To dlaczego, u licha ciężkiego, w 99% wypadków jednak w piórniku nie
    szukają?

    MJ

  • 57. Data: 2018-04-03 23:12:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > uzależni zakresu wykonywanych czynności od tego powodu. Nawet nie daje
    > policjantowi prawa do odstąpienia od przeszukania tego etui.

    To dlaczego w większości przypadków jednak do etui nie zaglądają?

    MJ

  • 58. Data: 2018-04-04 06:58:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2018 o 23:11, Michal Jankowski pisze:

    > Naprawdę rozporządzenie nakazuje szukać roweru w piórniku i w gaciach?
    > To dlaczego, u licha ciężkiego, w 99% wypadków jednak w piórniku nie
    > szukają?

    Bo nawet wśród policjantów na ogół występuje atawizm zwany zdrowym
    rozsądkiem. Jak widać nie u wszystkich.

    Shrek

  • 59. Data: 2018-04-06 19:05:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > uzależni zakresu wykonywanych czynności od tego powodu. Nawet nie daje
    > policjantowi prawa do odstąpienia od przeszukania tego etui.

    Robert, ty nie mozesz tego na serio mowic...
    Przeciez to jest tłumaczenie jak z dowcipów o wojsku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 60. Data: 2018-04-06 19:05:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale jest - obowiązuje.

    OMG...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie