  • 71. Data: 2018-09-27 21:10:37
    Temat: Re: Tajemnica adwokacka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na razie z przyczyn proceduralnych żaden - sąd zwalnia z tajemnicy.
    > Trzebaby było się zapytać, ile razy sąd zwalniał adwokatów z tajemnicy.

    No to skoro nie ma to żadnego praktycznego znaczenia, to po co zmieniać?

    Odpowiem ci od razu - jak pisiory ustanawiaja prawo, które daje
    możliwość popełnienia jakiegoś kurewstwa, to znaczy że właśnie to
    zamierzają i uczynią, choćby się zarzekały na wszystko, że tak nie zrobią.

    Jak chcesz dowodu to ci mogę dać (wszystkie fakty na oficjalnym
    papierze), ale nie trzeba być szerlokiem, żeby samemu do tego dojść.

    Shrek

  • 72. Data: 2018-09-27 23:58:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-09-18 o 16:41, J.F. pisze:

    > Tak mi sie wydaje, ze sa jeszcze inne przypadki.
    > Lekarz np moze np nie ma nic przeciwko, aby zeznac cos w cudzej sprawie,
    > np nieboszczyka,
    > ale tajemnica lekarska mu zabrania.
    > I tu mozliwosc zwolnienia z tajemnicy przez prokuratora moze istotnie
    > przyspieszyc, tylko to w jakiejs dobrowolnej formie powinno byc -
    > prokurator zwalnia, wiec zeznajacy nie popelnia przestepstwa, ale jesli
    > uwaza, ze powinien tajemnicy dochowac, to czeka odmiawia i niech
    > prokurator przez sad wnioskuje.

    No mniej wiecej chyba na tym ma to polegać. Jak się odwołasz, to sąd
    rozpatruje.

    > Po pierwsze to sobie wyobrazam, ze jak juz sad decyduje o mojej sprawie,
    > to mnie wyslucha i mojego adwokata.
    > Ze bede mogl sie zapoznac z wnioskiem i przedstawic swoje argumenty.

    W końcu świadkiem tylko jesteś, więc już adwokata nie. No i to są
    posiedzenia niejawne, czyli po prostu piszesz do sądu uzasadnienie.

    > No i wyobrazam sobie, ze sad bedzie sam odrzucal wnioski prokuratora
    > stwierdzajac, ze niewystarczajaco uzasadnione.

    O ile nie zmienią się warunki zwolnienia, to niej więcej linia
    orzecznictwa sądów jest znana. Sądzę, że prokuratorzy będą ją utrzymywać.

    > No i na koniec wyobrazam sobie, ze jak prokurator naklamie we wniosku,
    > to sam pojdzie siedziec.

    Nie sądzę, by sąd to rozpatrywał na podstawie wniosku, a nie akt sprawy.
    Tak więc tam nie tylko prokurator, ale masaludzi by kłamać musiała. nie
    twierdzę, że to niemożliwe (choćby sparwa Komendy), no ale teoretycznie
    jest to trudne.

    > Ale widac nikomu nie przeszkadza, ze moga go aresztowac na ~2 tygodnie,
    > a potem nawet nie przeprosza ...

    > I co teraz - przed zleceniem dostarczy decyzje ?

    Zazwyczaj tak się to dzieje. Już pisałem. Czasem wprost w postanowieniu
    jest zarządzenie, by wysłać świadkowi. Policjant tylko dostaje odpis dla
    siebie, albo zgoła informację, że postanowienie do świadka wysłano.

  • 73. Data: 2018-09-28 00:03:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-09-18 o 16:44, J.F. pisze:

    > A myslisz, ze bedzie na tyle wyraznie napisane, ze bedzie sie mozna
    > domyslec, ze grozi ujawnieniem tajemnicy zawodowej ?

    Różne są mody. Ja osobiście staram sie opisać, co będzie przedmiotem
    przesłuchania. Wtedy jest szansa, że świadek przyniesie dokumenty,
    wydruki. Zapyta się kogoś. Przypomni. Jak u nie napiszesz, to Ci powie,
    że nie ma i wróci za tydzień z papierami. Szkoda mi czasu. Ale w sprawie
    kryminalnej, to czasem nie ma większego znaczenia przedmiot
    przesłuchania, bo albo świadek pamięta, albo nie.

  • 74. Data: 2018-09-28 00:04:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-09-18 o 21:06, Shrek pisze:

    > Doręczą ci osobiście na przesłuchaniu. W artykule stoi napisane, że
    > złożenie zażalenia nie podważa rygoru decyzji prokuratora. Ergo możesz
    > się odwołać jak już powiesz co chciał uszłyszeć pod sankcją karną.

    A jak nie powiesz, to będą Ci zdzierać paznokcie?

  • 75. Data: 2018-09-28 00:06:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-09-18 o 16:47, J.F. pisze:

    > Poza tym ksiadz moze sie zaslonic niepamiecia, niewiedza (nie legitymuje
    > klienta), czy zwyczajnie odmowic, i co - nowozytny meczennik ?

    No i właśnie w tym problem. Nic na siłę.

  • 76. Data: 2018-09-28 00:06:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-09-18 o 15:20, Marcin Debowski pisze:

    > Jak to jest, że oskarżony może odmówić przed sądem składania zeznań i
    > jest to spowodowane szeroko rozumianym prawem do obrony, a jednocześnie
    > adwokat oskarżonego może być przymuszony do wyjawienia tych informacji
    > (o ile je posiada), gdy tenże adwokat jest równiez elementem realizacji
    > prawa oskarżonego do obrony? Nie ma w tym jakiejś fundamentalnej
    > sprzeczności?

    Jest i dlatego nie zawsze można adwokata zwolnić z tej tajemnicy.

  • 77. Data: 2018-09-28 00:09:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-09-18 o 17:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Czekaj czekaj - a nie jest to tak, ze sledztwo, przynajmniej formalnie,
    > prowadzi prokurator ?

    Kiedyś ty się śledztwo od dochodzenia (prowadzonego przez Policję)
    różniło. Ale to już dawno tak nie jest.

    > Szczegolnie, ze jak sam piszesz - policjant wzywa Kowalskiego i nie ma
    > pojecia kim Kowalski jest ... to czemu go wezwal ?

    Powodów może być szereg. Nie pisałem,ze nie ma pojęcia,kimjest, tylko,ze
    czasem nie wie o okolicznościach uzasadniających konieczność zwolnienia
    z tajemnicy. Powodów może być masa.

    A Sąd to będzie uwalał? Bez sensu.

  • 78. Data: 2018-09-28 02:35:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > w końkordacie nie jest to zapisane ?
    >
    > Poza tym ksiadz moze sie zaslonic niepamiecia, niewiedza (nie
    > legitymuje klienta), czy zwyczajnie odmowic, i co - nowozytny
    > meczennik ?

    A adwokat czy dziennikarz nie może? Lekarzom pewnie byłoby trudniej..

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2018-09-28 02:38:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > meczennik ?

    A adwokat czy dziennikarz nie może? Lekarzom pewnie byłoby trudniej..

    No właśnie, co to tak naprawdę jest warte, skoro ktoś rzeczywiście może
    nie wiedziec i nie pamiętać a sposoby udowonienia, że powinien pamietac
    są raczej liche? Adwokat, nie adwokat, zawsze można tak argumentować co
    stadnie wystepuje na wszelakiej masci popularnych komisjach.

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2018-09-28 05:57:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jest i dlatego nie zawsze można adwokata zwolnić z tej tajemnicy.

    Bo do tej pory robił to sąd - teraz ma robić ziobrokurator. Jakby tego
    było ziobrokurator i sędzia mają jednego przełożonego.

    Shrek