  • 11. Data: 2009-10-20 18:37:41
    Temat: Re: TU żąda okazania dowodu osobistego
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u13yyfq2l60ql1@tmr>:

    > Przy zawieraniu umów to chyba normalne że chcesz wiedzieć z kim tą umowę
    > zawierasz.
    > Nawet niedawno był wątek o notarialnym poświadczeniu podpisu na umowie
    > zlecenia.

    Umowa ubezpieczenia została zawarta kiedyś, teraz jest konsumowana tylko.

    Czy likwidator jest specem od podrobionych dokumentów, zwłaszcza przy
    okazaniu...?
    Ot pewnie wpisze w kwestionariuszu, ze DO został okazany i podane w
    upoważneniu nazwisko odpowiada temu z DO, a facjata w realu podobna jest do
    paszczy uwieczninej w DO :D

    Oczywiście, nie bardzo rozumiem wątpliwości autora wątku, w czym mu okazanie
    DO przeszkadza, moze wyjaśni kwestie tego wyłudzenia "danych osobowych", bo,
    że upowaznienie TU zabierze to nie wątpię.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2009-10-20 18:42:08
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Wbrew pozorom nie KRS podpisuje umowę.

    Oczywiście, podpisują osoby z KRS. I z reguły nie sprawdza się dowodów
    osobistych członków zarządu przy podpisywaniu umów np. handlowych w
    siedzibie firmy.

    > A co stoi na przeszkodzie? Dziwnie to będzie wyglądało ale przeciez
    > można. :)

    Nie chodzi o to, że dziwne, tylko do czego Ci to potrzebne?
    Umowę zawierasz z firmą, a nie z osobą fizyczną.
    Po co Ci zatem jej dowód osobisty? Może za tydzień nie będzie tu już
    pracowała, a umowa przecież nie straci swej mocy.

    Pozdr
    K.

  • 13. Data: 2009-10-20 18:44:39
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie to ma znaczenie czy sprawdzam i jak często w kontekście
    > pierwotnego pytania?

    Po prostu pytam z ciekawości.
    Pierwotne pytanie też nie tyczyło się umów, tylko przyjścia rzeczoznawcy do
    firmy i żądania okazania DO osoby, która zgłaszała szkodę, choć osoba ta
    jest tylko zwykłym pracownikiem.

    Pozdr
    K.

  • 14. Data: 2009-10-20 18:50:51
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał

    > Co do zasady, to twoją tożsamość mają prawo potwierdzić, jeśli
    > umocowany jesteś imiennym pełnomocnictwem.
    > Inna sprawa jakie dane są im potrzebne, bo wg mnie (po okazaniu DO) Imię
    > Nazwisko (które jest na pełnomocnictwie) i nr DO powinien im wystarczyć.

    > Z drugiej strony nie popadajmy w paranoję

    Masz rację, ale trochę się najpierw wkurzyłem tym żądaniem podania mojego
    prywatnego kodu pocztowego przy szkodzie dotyczącej firmy, w której jedynie
    pracuję. To już uważam za totalne przegięcie. Dlatego pomyślałem sobie
    potem, że może usiłują w prosty sposób wydębić moje dane adresowe żądając
    potem dowodu. Różne instytucje łapią się teraz tak perfidnych sposobów
    zdobycia danych, że mam nieco zwiększoną czujność ;-) Pół biedy, gdyby mi
    konsultantka powiedziała wprost - "jeśli tylko pan, a nie reprezentant
    firmy, będzie podczas wizyty rzeczoznawcy, to proszę przygotować
    upoważnienie pracodawcy i dowód tożsamości w celu identyfikacji numer
    dowodu", ale w ogóle nie wspominała o konieczności posiadania
    jakiegokolwiek upoważnienia, tylko właśnie samego dowodu.

    Dobry pomysł ;-)

    Pozdr
    K.

  • 15. Data: 2009-10-20 19:00:40
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

> [...]
    > bo,
    > że upowaznienie TU zabierze to nie wątpię.

    Sęk w tym, że na infolinii w ogóle o żadnym upoważnieniu nikt nie
    wspominał.
    A upoważnienie mam tylko ustne, w sensie takim, że szkodę zgłosiłem w
    ramach swoich obowiązków pracowniczych.
    Tym bardziej więc okazanie samego DO podczas wizyty rzeczoznawcy w niczym
    tu nie pomoże. Jeśli trzeba będzie podpisać jakieś dokumenty, to i tak
    trafią one via sekretariat na biurka członków zarządu z adnotację "proszę
    podpisać". Ja tylko mogę pokazać gdzie powstała szkoda, pogadać z
    rzeczoznawcą o polityce i przedstawić oryginał polisy :)
    A do tego chyba nie jest potrzebny DO. Kurczę, toż sekretarka też nie
    pokazuje DO listonoszowi, jak na firmę przychodzą listy polecone, nawet za
    potwierdzeniem odbioru.

    Pozdr
    K.

  • 16. Data: 2009-10-20 19:07:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 20:44:39 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pierwotne pytanie też nie tyczyło się umów, tylko przyjścia rzeczoznawcy
    > do firmy i żądania okazania DO osoby, która zgłaszała szkodę, choć osoba

    No więc sprawdzam, a jeśli ciężko sprawdzić ze względu na odległość,
    to zamawiam kserokopię z autografem 'za zgodność z oryginałem'.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2009-10-20 19:08:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 20:42:08 Krzysztof <k...@i...pl> napisał(a):

    > Umowę zawierasz z firmą, a nie z osobą fizyczną.
    > Po co Ci zatem jej dowód osobisty? Może za tydzień nie będzie tu już
    > pracowała, a umowa przecież nie straci swej mocy.

    Problem w tym, że umowa nieważna nie ma jak stracić mocy...

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2009-10-20 19:15:13
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > No więc sprawdzam, a jeśli ciężko sprawdzić ze względu na odległość,
    > to zamawiam kserokopię z autografem 'za zgodność z oryginałem'.

    Zamawiasz kserokopię DO osoby, z którą podpisujesz umowę o pracę?
    Wybacz, ale nie uwierzę.
    Podobnie zresztą jak w legitymowanie jej podczas podpisywania umowy "face
    to face".

    Pozdr
    K.

  • 19. Data: 2009-10-20 19:21:59
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

> [...]

    > pracowała, a umowa przecież nie straci swej mocy.

    > Problem w tym, że umowa nieważna nie ma jak stracić mocy...

    Ale w jaki sposób zagwarantuje Ci ważność umowy o pracę samo sprawdzenie DO
    osoby, która w imieniu reprezentanta firmy podpisuje z Tobą tę umowę?
    Musiałbyś przecież jeszcze sprawdzić upoważnienie wystawione na tę osobę. I
    KRS firmy. I DO reprezentantów, czy na pewno to ich podpisy ;-)

    A jak kupujesz coś na fakturę, to też sprawdzasz DO wystawcy faktury? Czy
    aby na pewno to on, a nie kolega jest upoważniony do wystawiania faktur?
    Jak idziesz do dentystki, to sprawdzasz jej dowód, żeby się upewnić, że to
    nie sprzątaczka będzie Ci leczyć zęby?

    Pozdr
    K.

  • 20. Data: 2009-10-20 19:32:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    Krzysztof pisze:
    > "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Oczywiście, podpisują osoby z KRS. I z reguły nie sprawdza się dowodów
    > osobistych członków zarządu przy podpisywaniu umów np. handlowych w
    > siedzibie firmy.

    No tak, a\le w tym przypadku jedna strona (TU) ma inne reguły.

    O ile podpisze ją osoba odpowiednio umocowana. :)

    --
    spp