  • 1. Data: 2002-11-18 22:46:09
    Temat: TP SA łamie Regulamin
    Od: "atarimasta" <a...@h...pl>

    Witam, jestem nowy na grupie - sytuacja zmusiła - tutaj nie wiadomo czy :)
    czy :(

    Sprawą jest możliwość uniknięcia opłaty na sumę 796 zł :)

    5.IX br podpisałem umowę na SDI w BOKu Wrocław. Zgodnie z par 30.2
    powinienem otrzymać z Umową fakture VAT za montaż SDI. Faktury nie dostałem,
    powiedziano mi że dojdzie pocztą.
    Następnie minęły 2 miesiące - przyszły dwie FV z tp za telefon, ale nie było
    w nich ani abonentu za SDI ani za montaż. Zaniepokojony zadzwoniłem do tp i
    powiedziano mi że wszystko OK.
    3 m-ca dostałem FV z 12.XI.2002 z abonamentem SDI za bierzący m-c oraz
    kosztami montażu. Brakuje na FV opłat za 2 poprzednie m-ce.

    Przestudiowalem Regulamin i par 30 mówi "okresem rozliczeniowym jest
    miesiąc". Jest to uszczegółowienie Regulaminu usług powszechnych, gdzie w
    par. 33 dopuszcza się inne okresy rozliczeniowe. Jednak TP zdecydowała się
    zawężyć okres rozlicznieowy SDI do m-ca.
    W moim rozumieniu oznacza to że w ciągu miesiąca TP ma prawo ubiegać się o
    zapłatę - potem przepadło. TP chyba też tak sądzi, bo nie upomnieli się o 2
    poprzednie miechy, tylko o instalkę - pewnie wyszli z założenia że klient
    głupi to zapłaci bo myśli że musi...
    Ważną sprawą jest to, iż w okresie od 5 września do początków listopada,
    opłaty na rzecz TP były zleceniem stałym w banku. Tak więc jeśli wystawili
    by FV razem z Umową to została by ona automatycznie ściągnięta. Nie mogą
    więc powiedzieć iż dostałem FV a nie zapłaciłem, więc teraz ponownie mi ją
    wystawiają.
    Uważam że po upływie ponad 2 m-cy mam prawo na podstawie Reg. odmówić
    płacenia.

    Tutaj są linki do Regulaminu SDI
    http://www.telekomunikacja.pl/dom/pakiety_internetow
    e/cennik.pdf
    oraz Regulaminu usług powszechnych TP
    http://www.telekomunikacja.pl/dom/telefon/reg.pdf

    Proszę o pomoc w sformułowaniu reklamacji do TP - jak to zrobić, by zawężyć
    im pole manewru i uniemożliwić odrzucenie wniosku. Potem ewent. będę chciał
    wnieść sprawę do sądu - taka kasa to dla mnie sporo. Będę bardzo wdzięczny
    :)))

    Pozdro

  • 2. Data: 2002-11-18 23:10:35
    Temat: Re: TP SA łamie Regulamin
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Nov 2002, atarimasta wrote:
    [...]
> [...]
    >+ 3 m-ca dostałem FV z 12.XI.2002 z abonamentem SDI za bierzący m-c oraz
    >+ kosztami montażu. Brakuje na FV opłat za 2 poprzednie m-ce.

    Jaką masz datę uruchomienia ? Nie *faktycznego* a "papierowego" !

> [...]
    >+ poprzednie miechy, tylko o instalkę - pewnie wyszli z założenia że klient

    Nie powiem, oryginalny jesteś ;) !

    >+ Ważną sprawą jest to, iż w okresie od 5 września do początków listopada,
    >+ opłaty na rzecz TP były zleceniem stałym w banku. Tak więc jeśli wystawili
    >+ by FV razem z Umową to została by ona automatycznie ściągnięta.

    Wytłumacz mi, jak mogłaby być ściągnięta opłata zleceniem
    stałym, które to z definicji ustalasz ty ? Ze zmienną
    kwotą - to przecież "ile podałeś tyle 'poszło'".
    Jeśli miałeś na myśli polecenie zapłaty - to my mamy
    podstawy sądzić że równie niedokładnie opisałeś o co
    ci chodzi !

> [...]
    >+ wystawiają.
    >+ Uważam że po upływie ponad 2 m-cy mam prawo na podstawie Reg. odmówić

    Nie 2 m-ce a 2 lub 3 lata (KC), reszta się IMHO zgadza ;)
    [...]
    >+ Proszę o pomoc w sformułowaniu reklamacji do TP - jak to zrobić, by zawężyć
    >+ im pole manewru i uniemożliwić odrzucenie wniosku. Potem ewent. będę chciał
    >+ wnieść sprawę do sądu - taka kasa to dla mnie sporo.

    Nie wątpię :] Ale ... jakby tobie tak jeden z drugim dłużnik
    postanowił nie zapłacić, to wpadłbyś pewnie w zachwyt ;)
    Co do meritum - *sądząc z opisu* to niezależnie od zdania
    o "zamiarze niepłacenia" wygląda na to że "nie jesteś
    w prawie".

    Pozdrowienia, Gotfryd (SDI)

  • 3. Data: 2002-11-18 23:50:57
    Od: "atarimasta" <a...@h...pl>

    > Jaką masz datę uruchomienia ? Nie *faktycznego* a "papierowego" !

    Instalacja (protokół), Umowa, uruchomienie - wszystko 5.IX

> [...]
    > Jeśli miałeś na myśli polecenie zapłaty - to my mamy
    > podstawy sądzić że równie niedokładnie opisałeś o co

    Tak, mój błąd. Było to polecenie zapłaty. Nie zagłębiając się w szczegóły
    rodzinne powiem że nie moje konto, nie mój telefon, ale ja płacę.

    > Nie 2 m-ce a 2 lub 3 lata (KC), reszta się IMHO zgadza ;)

    Tak, ale tutaj ma chyba zastosowanie Regulamin który uszczegóławia, że w
    ciągu m-ca powiadamiają mnie o konieczności zapłaty. Oni zrobili to po ponad
    2 m-cach.

> [...]
    > Co do meritum - *sądząc z opisu* to niezależnie od zdania
    > o "zamiarze niepłacenia" wygląda na to że "nie jesteś

    Nie chodzi o to że chcę uniknąć zapłaty którą muszę dokonać. Chodzi o to że
    IMHO tepsa zawaliła i teraz zgodnie z Reg. nie jestem dłużnikiem. W Reg.
    jest punkt, gdzie jest napisane że w sprawach nie uregulowanych przez Reg
    zastosowanie mają - i tu wymienione ustawy. ALE Reg. reguluje miesiączny
    okres rozlicznia. Gdyby wystawili - musiałbym płacić. Ale że nie, to?..
    To tak jakbyś po roku dostał rachunek ze sklepu za jakiś towar z kilku
    kupowanych wtedy za który zapłaty zapomnieli się domagać i teraz nadrabiają,
    to też 2 lata przedawnienia?.. A nie ma jakiegoś terminu na wystawienie
    r-ku?

    > Pozdrowienia, Gotfryd (SDI)

    Pozdro

  • 4. Data: 2002-11-19 18:56:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Nie masz racji. Oczywiście okresem rozliczeniowym jest miesiąc. A zatem co
    miesiąc otrzymujesz fakturę za abonament. Jakby tego nie napisali, tobyś im
    powiedział że za usługę zapłacisz po zakończeniu świadczenia przez nich
    usługi. Comiesięczna płatność abonamentu nie ma nic wspólnego z zapłatą za
    wykonanie usługi zamontowania SDI. Przedawnienie roszczeń z tego tytułu
    następuje z upływem 3 lat. Trudno je uznać za płatność związaną z okresami
    rozliczeniowymi, bo przecież za montaż nie płacisz co miesiąc, tylko raz na
    początku.
    Jeśli nie kazali Ci zapłacić za dwa miesiące, to pewnie była jakaś promocja.
    Powinieneś się cieszyć, a nie "szukać dziury w całym".
    Serdecznie pozdawiam

  • 5. Data: 2002-11-19 20:32:47
    Od: "atarimasta" <a...@h...pl>

    Zupełnie nowy pomysł !!! Jak nie kijem go to pałką...

    Par. 30 ust 2 mówi, iz fakturę za uzyskanie dostępu wystawiono w dniu
    zawarcia Umowy i dostarczono razem z nią. Jeśli w okresie od podpisania
    Umowy do 2 miesięcy później miałem z banku zlecenie stałe na opłacanie
    rachunków z telekomuny, to
    ZGODNIE Z UMOWĄ FV WYSTAWIONO. Dokument z banku potwierdzi iż należności
    były regulowane automatycznie. Stąd wniosek -> JUŻ ZAPŁACIŁEM :) Będę
    argumentował iż płatność zgubiła się tepsie, gdyż wszystko wskazuje iż
    została wykonana. Ewentulanie potem mogę się wycofać - 76 letni abonent ma
    prawo nie orientować się w swoich skoplikowanych wyciągach bankowych.
    Co Wy na to? Uznają?

    Pozdro

  • 6. Data: 2002-11-19 20:42:38
    Od: "atarimasta" <a...@h...pl>

    > Umowy do 2 miesięcy później miałem z banku zlecenie stałe na opłacanie

    Oczywiście znowu się machnąłem - chodzi o polecenie zapłaty!!!

    Pozdro

  • 7. Data: 2002-11-19 21:05:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Motasz strasznie. Dokument z banku potwierdzi nie tylko to, że faktury były
    regulowane automatycznie, ale również to, że nie zapłaciłeś za przyłącz. A
    TP SA ma 3 lata na dochodzenie roszczeń, bo taki jest okres przedawnienia.
    No i możesz mi powiedzieć, które "wszystko" wskazuje na to, że należność
    została uregulowana? Bo ja akurat widzę kilka sposobów udowodnienia braku
    zapłaty, ale dowodu przeciwnego nie mogę dostrzec. Może to moja ułomność.

  • 8. Data: 2002-11-20 00:09:55
    Od: "atarimasta" <a...@h...pl>

    No dobra, poddaje się :(
    Właściwie myślałem tylko o tej pierwszej możliwości reklamacji, bo ta druga
    jest faktycznie chora.
    W każdym razie dzięki. Szkoda że ten okres miesiąca to tylko dla ochrony
    tepsy, a nie klientów którzy dostają rachunek po 100 latach...

    Pozdro

  • 9. Data: 2002-11-20 22:08:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2002, atarimasta wrote:
    [...]
    >+ W każdym razie dzięki. Szkoda że ten okres miesiąca to tylko dla ochrony
    >+ tepsy, a nie klientów którzy dostają rachunek po 100 latach...

    NOM wystawiał po ponad pół roku, nic nowego.
    To że TPSA mu "załatwiła" takie rozwiązanie to inna sprawa ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd