  • 1. Data: 2003-01-19 18:04:05
    Temat: Szansa na winę obustronną - stłuczka.
    Od: "Secio" <W...@i...pl>

    Witam!

    Jaka jest szansa na uznanie winy obustronne w nastepujecej sytuacji.
    Matiz chcąc wykonać manewr skrętu w Prawo jedzie przy osi jezdni nastepnie
    ja przekracza aby manewru dokonac duzym łukiem (skręca na swojaj posesje).
    Droga w tym miejscu jest na tyle szeroka ze kierowca Escorta jadacy za nim
    sądząc że ten skręca w lewo chce ominąć go po prawej stronie. W momencie gdy
    samochody się zrównały Matiz zaczyna wykonywać skręt w prawo i dochodzi do
    stłuczki. Matiz nie miał wyrzuconego migacza w lewo. Migacz prawy w/g
    kierowcy Escorta został wyrzucony w ostatniej chwili.
    Wina Escorta jest oczywista... nie miał prawa wyprzedzać po prawej stronie
    ale czy jest także wina po stronie Matiza za nieprawidłowe wykonanie
    manewru?
    Jak sądzicie jaka mogłaby być opinia sądu ?

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-01-19 18:20:58
    Temat: Re: Szansa na winę obustronną - stłuczka.
    Od: ">>Adi<<" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Secio" <W...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    > Mariusz
    >
    > hehe miałem podobna sytuacje pół roku temu.jechałem drogą dwupasmową
    jednokierunkową na prawym pasie.przedemną jechał.......Matiz na lewym
    pasie.z chwilą gdy sie z nim zrównałem-ten nagle zabrał sie do skretu w
    prawo.w wyniku tego moje autko zostało przeorane przez Matiza.Po zdarzeniu
    kierowca Matiza odrazu wskazał iż to ja ponosze wine za całe zdarzenie.po
    przyjezdzie policji i przedstawieniu jej wersji zdarzenia ta wskazała iż
    wine za spowodowanie kolizji ponosi kierowca Matiza-gdyż to on z zamiarem
    skrętu w prawo powinien trzymac sie jak najbilżej prawej strony
    drogi,niezależnie czy ta droga ma dwa pasy ruchu w danym kierunku czy tez
    jeden.
    z całego zdarzenia wyszedłem jako poszkodowany-tak więc walcz o swoje i nie
    daj sie.

  • 3. Data: 2003-01-19 21:47:22
    Od: "Secio" <W...@i...pl>

    > jednokierunkową na prawym pasie.przedemną jechał.......Matiz na lewym
    > pasie.z chwilą gdy sie z nim zrównałem-ten nagle zabrał sie do skretu w
    > prawo.w wyniku tego moje autko zostało przeorane przez Matiza.

    Ale w tym momencie chyba miales prawo wyprzedzać Matiza po prawej stronie?
    Escort ewidentnie złamał przepis wyprzedzajac samochod bez lewego
    kierunkowskaza po prawej stronie pytanie brzmi czy uznaja takze wine Matiza.

    P.S.
    Bylem pasazerem Escorta ;-)

    Pzdr,
    Mariusz

  • 4. Data: 2003-01-20 00:24:43
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

> [...]
    > Escort ewidentnie złamał przepis wyprzedzajac samochod bez lewego
    > kierunkowskaza po prawej stronie pytanie brzmi czy uznaja takze wine

    Jezeli zdarzenie mialo miejsce w terenie zabudowanym
    to Escort mogl wyprzedzac z prawej. Warunek - dwa pasy.

    pzdr.
    Jacek

  • 5. Data: 2003-01-20 11:14:43
    Od: "Piotrus" <p...@d...com.pl>

    A kto Ci udowododni że wyprzedzaleś - jechales równolegle - chyba że sam
    tak zeznałeś to odwołaj zeznanie tłumacząc szkiem po wypadku.

  • 6. Data: 2003-01-20 12:44:04
    Od: "Secio" <W...@i...pl>

    > A kto Ci udowododni że wyprzedzaleś - jechales równolegle - chyba że sam
    > tak zeznałeś to odwołaj zeznanie tłumacząc szkiem po wypadku.

    Tam jest jeden pas wiec raczej nie mozna jechac rownolegle ;-)

    Pzdr,
    Mariusz

  • 7. Data: 2003-01-20 12:50:25
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Tam jest jeden pas wiec raczej nie mozna jechac rownolegle ;-)

    to nie jest dowód, dzisiaj jechałem na jednym pasie rózwnolegle z duzym
    samochodem ciężarowym.
    Fakt, że potem pojechałem do sklepu po farbę pokrywająca siwiznę, ale
    pozostaje faktem, że się da :)))

  • 8. Data: 2003-01-20 13:29:59
    Od: "Secio" <W...@i...pl>

> [...]
    > samochodem ciężarowym.
    > Fakt, że potem pojechałem do sklepu po farbę pokrywająca siwiznę, ale

    Nie no pas jest na tyle szeroki ze zdecydowanie sie da ale nie mozna ;-)

    Pzdr,
    Mariusz