  • 31. Data: 2007-11-11 22:03:28
    Temat: Re: Systemy OEM z myszką - czy legalne?
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Chcesz powiedzieć, że "S" w tym akronimie to od "sąd", tak?

    Chcę powiedzieć tyle, że wiele firm upadło na skutek kar i konfiskat
    sprzętu komputerowego wskutek używania nie tylko pirackiego
    oprogramowania, ale również oprogramowania niespełniającego wymaganych
    warunków legalności, albo nawet całkiem legalnego, ale używanego właśnie
    niezgodnie z umową.

    Poważnie mówię: były kary finansowe i były konfiskaty sprzętu, tylko za
    przenoszenie OEM-ów pomiędzy maszynami, albo używanie podróbek
    stylizowanych na oryginał i niemożliwych do odróżnienia od oryginału
    przez laika.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 32. Data: 2007-11-11 22:15:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Any User wrote:

    > To trwa kilka sekund. Dosłownie.

    Dane użytkownika też?
    A nowe programy instalowane tamże?
    A co jak nie będzie komu tego zrobić, albo coś zostanie skasowane w
    trakcie lekcji?

    > A jeśli komputery w tej pracowni nie uciągną nic lepszego, a żaden
    > pracownik szkoły (aby nie było, że się zawężam do nauczycieli) nie
    > potrafi obsługiwać niczego nie-Windows?

    to niech się nauczy.
    Większość Linuxów do złudzenia przypomina windows.

  • 33. Data: 2007-11-11 22:23:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Dane użytkownika też?
    > A nowe programy instalowane tamże?
    > A co jak nie będzie komu tego zrobić, albo coś zostanie skasowane w
    > trakcie lekcji?

    Generalnie Goliath (i odpowiedniki) działa w ten sposób, że po starcie
    kompa, a przed startem systemu operacyjnego, uruchamia się dodatkowy
    ekran BIOSu karty (to jest karta PCI), w którym można wybrać rozruch
    jednego ze zdefiniowanych systemów operacyjnych (sam Goliath robi tu za
    boot-managera), a także przywrócenie tego systemu do ostatniego checkpointa.

    Możliwy jest też tryb administracyjny, w którym można każdy z systemów
    modyfikować, np. instalując dodatkowe oprogramowania, a następnie
    tworząc nowy checkpoint - każde przywrócenie tego systemu przez
    użytkownika będzie skutkowało przywróceniem go właśnie do tego momentu,
    czyli z zainstalowanym tym dodatkowym oprogramowaniem.

    W bardziej zaawansowanych modelach Goliath administrator może sobie też
    wybrać checkpoint, jaki chce udostępnić użytkownikowi, w tych
    podstawowych można uruchomić tylko checkpointa ostatniego.

    W mnie na uczelni to się sprawdzało. Nawet sobie takie coś kupiłem do
    domu na jeden z kompów.

  • 34. Data: 2007-11-12 01:07:49
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Any User wrote:

    > Chcę powiedzieć tyle, że wiele firm upadło na skutek kar i konfiskat

    Jakich kar? Kto je nakładał?

    > sprzętu komputerowego wskutek używania nie tylko pirackiego
    > oprogramowania, ale również oprogramowania niespełniającego
    > wymaganych warunków legalności,

    Jakich warunków? Bo jest tylko jeden. Uzyskany za zgodą osoby uprawnionej.

    > albo nawet całkiem legalnego, ale używanego właśnie niezgodnie z
    > umową. Poważnie mówię: były kary finansowe i były konfiskaty sprzętu,

    Kto konfiskował?

    > tylko za przenoszenie OEM-ów pomiędzy maszynami, albo używanie
    > podróbek stylizowanych na oryginał i niemożliwych do odróżnienia od
    > oryginału przez laika.

    Mamy wolny kraj - wolno się tak umówić, że jak nie nakleję naklejki na
    obudowę to muszę zapłacić ekstra haracz.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 35. Data: 2007-11-12 01:15:38
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Jakich kar? Kto je nakładał?

    Sąd. Jakich dokładnie, to tego nie wiem - przypuszczam, że to była
    kwestia indywidualna.

    > Kto konfiskował?

    Policja.

    > Mamy wolny kraj - wolno się tak umówić, że jak nie nakleję naklejki na
    > obudowę to muszę zapłacić ekstra haracz.

    Pamiętam m.in. sprawę małej firemki, której właściciel kupił w 2000/2001
    pokątnie Windowsa 98 - pozornie legalnego, ale jak się okazało, była to
    podróbka. I gość zabulił, gdyż wg sądu powinien się upewnić co do źródła
    pochodzenia softu, a nie kupować na targowisku bez faktury.

  • 36. Data: 2007-11-12 03:07:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Any User wrote:

    > Aby się nie sprzeczać, czy użytkowanie softu niezgodnie z umową jest
    > legalne, czy nie, odeślę do BSA - to taka organizacja, która już
    > niejednemu właścicielowi drobnej firmy wytłumaczyła, jak to dokładnie jest.

    Wbrew temu, co usiłujesz sugerować, BSA nie ma ani władzy ustawodawczej,
    ani sądowniczej, ani nawet wykonawczej. To prywatna firma i prawa w
    Polsce nie stanowi.

  • 37. Data: 2007-11-12 03:08:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Any User wrote:

> [...]
    > niezgodnie z umową.
    >
    > Poważnie mówię: były kary finansowe i były konfiskaty sprzętu, tylko za

    Krótko: kłamiesz.

  • 38. Data: 2007-11-12 03:11:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Any User wrote:

    > Sąd. Jakich dokładnie, to tego nie wiem - przypuszczam, że to była
    > kwestia indywidualna.

    Czyli piszesz o czymś, o czym nie masz pojęcia.

    > Policja.

    Brednie. Policja nie ma nic do spraw cywilnych - a złamanie umowy to
    właśnie sprawa cywilna.

    I strona umowy musiałaby się o tym najpierw dowiedzieć, a potem pozwać i
    wykazać straty.

> [...]
    > podróbka. I gość zabulił, gdyż wg sądu powinien się upewnić co do źródła
    > pochodzenia softu, a nie kupować na targowisku bez faktury.

    No to został ukarany o nabycie nielegalnie zwielokrotnionej kopii (w
    uproszczeniu: paserstwo nieumyślne), a nie za używanie oprogramowania
    niezgodnie z umową cywilną (licencją).

    Bądź uprzejmy nie wprowadzać w błąd.

  • 39. Data: 2007-11-12 03:12:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Any User wrote:

> [...]
    > podstawowych można uruchomić tylko checkpointa ostatniego.
    >
    > W mnie na uczelni to się sprawdzało. Nawet sobie takie coś kupiłem do

    No popatrz: a u mnie to działa przy użyciu płytkowego linuxa bez żadnego
    dodatkowego sprzętu...

    Odpalam linuxa z płytki, kopiuję "obraz" windowsowej partycji na
    partycję na dysku twardym i voila.

  • 40. Data: 2007-11-12 06:02:29
    Od: "Hubert M. Staniszewski" <h...@o...pl>

    > Brednie. Policja nie ma nic do spraw cywilnych - a złamanie umowy to
    > właśnie sprawa cywilna.
    >
    > I strona umowy musiałaby się o tym najpierw dowiedzieć, a potem pozwać i
    > wykazać straty.

    O ile wiem, piractwo komputerowe (w odróżnieniu od muzyki i filmów) jest
    ścigane z urzędu.