  • 21. Data: 2007-11-11 20:40:44
    Temat: Re: Systemy OEM z myszką - czy legalne?
    Od: "Hubert M. Staniszewski" <h...@o...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:fh7lor$hdm$1@news.onet.pl...

    > A możesz rozwinąć ten wątek, bo ogólnikami to łątwo rzucać
    > np:"Powszechnie wiadomo że linux do niczego się nie nadaje"
    >

    > zbyszek

    Przede wszystkim - nie tylko ja korzystam z pracowni. Korzysta z niej też
    anglistka oraz panie z klas 1-3, a także od czasu do czasu chmara dzieciaków
    które kiedy wypadnie lekcja wysyłane są czasem właśnie do sali komputerowej
    coby nieco odreagowały stres szkolny.

    Inni nauczyciele potrzebują Windowsa aby odpalic programy, które tylko na
    windowsie działają. Można oczywiście bawić się w jakieś Wine albo Cenegi,
    ale po pierwsze - nie ma 100% kompatybilonści, po drugie - jak ja mam im
    tłumaczyć co jak gdzie się włącza, to wolę jednak pomęczyć się na Win98
    (albo nawet i 95).

    Swoją drogą rozwala mnie mentalność grupowiczów - zapytałem o legalność
    zakupu Win98 z myszką, a zamiast konkretnej odpowiedzi, każdy próbuje mnie
    od tego pomysłu odwieść. Dziękuję wam za troskę i zainreresowanie tematem,
    ale nie o dobre rady prosiłem, tylko zadałem konkretne pytanie - CZY TAKI
    WINDOWS MOŻE NOSIĆ MIANO LEGALNEGO?

  • 22. Data: 2007-11-11 21:11:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fh7pmu$4kn$1@nemesis.news.tpi.pl Hubert M. Staniszewski
    <h...@o...pl> pisze:

    > Swoją drogą rozwala mnie mentalność grupowiczów
    No to jesteś rozwalony. Twoja sprawa.

    > - zapytałem o legalność zakupu Win98 z myszką,
    Nie tylko, nawaliłeś trochę więcej.

    > a zamiast konkretnej odpowiedzi, każdy próbuje
    > mnie od tego pomysłu odwieść.
    I nie daje ci to nic do myślenia?

    > Dziękuję wam za troskę i zainreresowanie
    > tematem, ale nie o dobre rady prosiłem, tylko zadałem konkretne pytanie
    To jest grupa dyskusyjna. Nikt nie ma obowiązku odpowiadania ci, bo sobie
    tak zażyczyłeś ani tak jak sobie zażyczyłeś. Można natomiast spokojnie
    wykorzystać twój post do dysusji, która potoczy się zgodnie z
    zainteresowaniem jej uczestników.

    > - CZY TAKI WINDOWS MOŻE NOSIĆ MIANO LEGALNEGO?
    Tak, istnieje taka mozliwość.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-11-11 21:15:47
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Hubert M. Staniszewski wrote:

> [...]
    > ale nie o dobre rady prosiłem, tylko zadałem konkretne pytanie - CZY TAKI

    Legalny jest każdy program uzyskany od osoby uprawnionej. Albo inaczej:
    nielegalne są tylko i wyłącznie programy[1], które uzyskałeś bez zgody
    osoby uprawnionej. Najpierw więc musisz ustalić kto jest osobą
    uprawnioną, a następnie zapytać ją o zgodę. W praktyce - przeczytać
    licencję.

    [1] Pomijam programy nielegalne ze względu na prezentowane treści, albo
    przeznaczenie.
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 24. Data: 2007-11-11 21:26:19
    Od: "Hubert M. Staniszewski" <h...@o...pl>

    > Nie tylko, nawaliłeś trochę więcej.

    No faktycznie, troszkę za bardzo się rozpisałem uzasadniając pytanie; może
    prościej byłoby je prostu zadać bez zbędnej otoczki - wtedy nie byłoby
    dywagacji nt tego czy słusznie czy niesłusznie postępuję. No, mam nauczkę na
    przyszłość.

> [...]
    > tak zażyczyłeś ani tak jak sobie zażyczyłeś. Można natomiast spokojnie
    > wykorzystać twój post do dysusji, która potoczy się zgodnie z

    Oczywiście i ja tego nie neguję. Niech się rozmowa toczy w dowolnym
    kierunku, jak kogos to interesuje to nawet moze nawet przejsc na historie
    ludobostw na Indianach przez hiszpańskich najeżdźców no i wasze do tego
    prawo, niemniej jednak szczególnym moim zaiteresowaniem cieszą się posty
    odpowiadające konkretnie na moje pytanie.

    > Tak, istnieje taka mozliwość.

    A ja nadal nic nie wiem.

  • 25. Data: 2007-11-11 21:29:59
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A ja nadal nic nie wiem.

    Dobra, poszukaj sobie Sebastiana Wilczewskiego. To jest najlepszy w
    Polsce spec od licencjonowania oprogramowania Microsoftu. Udziela się on
    na kilku forach, m.in. www.wss.pl.

    Ale generalnie od razu uprzedzam, że on gorąco odradzał kupowanie
    oprogramowania na Allegro, ze względu na *bardzo* częste przypadki
    sprzedaży podróbek, bądź oprogramowania niekompletnego (bez dodatków
    licencyjnych, co czyni użytkowanie softu nielegalnym).

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 26. Data: 2007-11-11 21:37:46
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Any User wrote:

    > sprzedaży podróbek, bądź oprogramowania niekompletnego (bez dodatków
    > licencyjnych, co czyni użytkowanie softu nielegalnym).

    Bzdura. Co najwyżej niezgodnym z umową.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 27. Data: 2007-11-11 21:41:42
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Bzdura. Co najwyżej niezgodnym z umową.

    To właśnie miałem na myśli.

    Aby się nie sprzeczać, czy użytkowanie softu niezgodnie z umową jest
    legalne, czy nie, odeślę do BSA - to taka organizacja, która już
    niejednemu właścicielowi drobnej firmy wytłumaczyła, jak to dokładnie jest.

  • 28. Data: 2007-11-11 21:55:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 11 Nov 2007 21:40:44 +0100, Hubert M. Staniszewski napisał(a):

    > Swoją drogą rozwala mnie mentalność grupowiczów - zapytałem o legalność
    > zakupu Win98 z myszką, a zamiast konkretnej odpowiedzi
    (...)
    ale nie o dobre rady prosiłem, tylko zadałem konkretne pytanie
    > - CZY TAKI WINDOWS MOŻE NOSIĆ MIANO LEGALNEGO?

    Uwielbiam takich gości.
    Człowieku, to jest grupa dyskusyjna, nie doradca inwestycyjny.
    Konkretna odpowiedź brzmi: tak. Albo: nie. Ale co Ci to da? Jak sobie
    ludzie pogdybają, to może sobie ogarniesz temat i coś wykoncypujesz
    własnoręcznie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 29. Data: 2007-11-11 21:55:45
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Any User wrote:

> [...]
    > legalne, czy nie, odeślę do BSA - to taka organizacja, która już
    > niejednemu właścicielowi drobnej firmy wytłumaczyła, jak to dokładnie jest.

    Chcesz powiedzieć, że "S" w tym akronimie to od "sąd", tak?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 30. Data: 2007-11-11 22:02:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zbyszek wrote:

    > A możesz rozwinąć ten wątek, bo ogólnikami to łątwo rzucać
    > np:"Powszechnie wiadomo że linux do niczego się nie nadaje"

    Ot chociażby domyślne ustawienie "simple file sharing", a w wersji Home
    dodatkowo brak możliwości wyłączenia tej opcji.

    Że nie wspomnę o użytkowniku "guest" i zasadniczo braku możliwości jego
    wywalenia z wersji Home.

    Jasne - można wszystko "naprawić" i "załatać", ale standardowa
    instalacja większości dystrybucji linuxa zabezpiecza znacznie lepiej
    (włącznie z konieczności nadania praw do dostępu do niektórych urządzeń).

    Zaś domyślne ustawienia w windows są, delikatnie mówiąc, nierozważne. A
    jak ktoś jeszcze wpadnie na pomysł instalacji na FAT32... ;)