  • 11. Data: 2007-11-10 21:31:15
    Temat: Re: Systemy OEM z myszką - czy legalne?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hubert M. Staniszewski wrote:

    [ciach]

    > Poszukałem na allegro Win98. Za ok. 150 zł dostaje się komplet myszka +
    > płyta + instruckcja + naklejka, oczywiście z fakturą. Jest to zestaw typu

    Póki nie powielasz nielegalnie nośników ani takowych nie nabywasz - może
    być i bez myszki.

    [ciach]

    > No i proszę mi nie wciskać Linuksa. Do czego jak do czego, ale do szkoły
    > podstawowej absolutnie się nie nadaje.

    Dlaczego?

    Nadaje się znacznie lepiej: dzieciaki nie zdołają sp*.*przyć całego
    systemu - najwyżej swoje konto użytkownika, które zawsze można skasować.

  • 12. Data: 2007-11-11 01:33:35
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Hubert M. Staniszewski" <h...@o...pl> writes:

    > Jako opiekunowi pracowni informatyczej w pewnej szkole przyszło mi
    > zmodernizować tamtejsze komputery.

    [...]

    > No i proszę mi nie wciskać Linuksa.

    NetBSD?

  • 13. Data: 2007-11-11 07:26:02
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Dlaczego?
    >
    > Nadaje się znacznie lepiej: dzieciaki nie zdołają sp*.*przyć całego
    > systemu - najwyżej swoje konto użytkownika, które zawsze można skasować.

    jaki problem widzisz w zalozeniu konta uzytkownika + admina w xp ?
    I czym to niby mialoby sie roznic z tymi pod linuxem?

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 14. Data: 2007-11-11 12:21:45
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > jaki problem widzisz w zalozeniu konta uzytkownika + admina w xp ?
    > I czym to niby mialoby sie roznic z tymi pod linuxem?

    A jak ktoś chce mimo wszystko używać Windows 98, niezależnie od powodu,
    to zawsze może sobie dokupić kartę Goliath, albo podobną, dzięki której
    może sobie błyskawicznie przywrócić cały system.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 15. Data: 2007-11-11 15:03:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Any User wrote:

    > A jak ktoś chce mimo wszystko używać Windows 98, niezależnie od powodu,
    > to zawsze może sobie dokupić kartę Goliath, albo podobną, dzięki której
    > może sobie błyskawicznie przywrócić cały system.

    I robić to na każdej przerwie pomiędzy zajęciami.
    Bez jaj. Win 98 nie nadaje się do żadnej pracowni.

  • 16. Data: 2007-11-11 16:03:10
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > I robić to na każdej przerwie pomiędzy zajęciami.

    To trwa kilka sekund. Dosłownie.

    > Bez jaj. Win 98 nie nadaje się do żadnej pracowni.

    A jeśli komputery w tej pracowni nie uciągną nic lepszego, a żaden
    pracownik szkoły (aby nie było, że się zawężam do nauczycieli) nie
    potrafi obsługiwać niczego nie-Windows?

  • 17. Data: 2007-11-11 16:06:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent wrote:

    > jaki problem widzisz w zalozeniu konta uzytkownika + admina w xp ?
    > I czym to niby mialoby sie roznic z tymi pod linuxem?

    Primo: mowa była o win98
    Secundo: nawet w XP separacja użytkowników i kontrola ich dostępu do
    systemu i sprzętu jest znacznie gorsza, niż w przeciętnym linuxie.

  • 18. Data: 2007-11-11 16:49:19
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    T...@s...in.the.world writes:

    > A niby dlaczego nie?

    Tak swoją drogą, to już od jakiegoś czasu funkcjonuje Linux EduCD
    współtworzony przez polskich nauczycieli informatyki.

  • 19. Data: 2007-11-11 19:02:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Any User wrote:

    > A jeśli komputery w tej pracowni nie uciągną nic lepszego, a żaden
    > pracownik szkoły (aby nie było, że się zawężam do nauczycieli) nie
    > potrafi obsługiwać niczego nie-Windows?

    To niech się nauczy ;)

    Natomiast pierwszy argument ma więcej sensu: win98 jest systemem
    bardziej prymitywnym a przez to ładnie pojedzie na dużo słabszym
    sprzęcie niż współczesna "wypasiona" dystrybucja linuxa.

    Oczywiście linux ma ten plus, że można go solidnie "przystrzyc", ale to
    już troszkę roboty będzie.

    No, chyba żeby zainstalować jakiś linux typu BasicLinux, ale tam akurat
    użytkownik jest jeden (root) więc "bezpieczeństwo" jest niewiele lepsze
    od win9x.

  • 20. Data: 2007-11-11 19:39:05
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Secundo: nawet w XP separacja użytkowników i kontrola ich dostępu do
    > systemu i sprzętu jest znacznie gorsza, niż w przeciętnym linuxie.

    A możesz rozwinąć ten wątek, bo ogólnikami to łątwo rzucać
    np:"Powszechnie wiadomo że linux do niczego się nie nadaje"

    zbyszek