  • 61. Data: 2006-02-13 00:00:49
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > Szkoda, że znowu trzeba będzie angażować prokuraturę by wytoczyć Ci
    > sprawę :(
    >
    > Do zobaczenia na sali sądowej

    Mega ROTFL...

    Gdybym za każde takie twoje bełkotnięcie dostawał złotówkę, już dawno
    byłbym milionerem ;->

  • 62. Data: 2006-02-13 00:01:33
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > No dobra. Specjalnie dla Ciebie - Informatyka. Cytat z warunków licencji
    > Twojej wersji Home 2002 SP2:
    > "Aby etykieta była ważna, musi być przymocowana do KOMPUTERA lub
    > występować na opakowaniu OPROGRAMOWANIA. [...]Aby udowodnić posiadanie
    > licencji na używanie OPROGRAMOWANIA, Licencjobiorca powinien zachować
    > etykietę na KOMPUTERZE lub opakowaniu."
    >
    > Różni się czymś od tego co napisałem o mojej wersji?
    > I Ty dyskutujesz o czymś, czego nawet nie przeczytałeś. Echhh...
    > Przeczytaj sobie rano:-)

    czytalem :)

    w eula.txt pisze tez:

    "Postanowienia Umowy Licencyjnej wydrukowanej na
    papierze, która może towarzyszyć OPROGRAMOWANIU,
    mają pierwszeństwo przed postanowieniami każdej Umowy
    Licencyjnej wyświetlanej na ekranie."

    a na papierze pisze ze:

    "7. ETYKIETA CERTYFIKATU AUTENTYCZNOŚCI (CA)/ETYKIETA DOWODU LICENCJI
    (DL). Jeśli do indywidualnej licencji na oprogramowanie jest dołączona
    etykieta CA/DL, to producent systemów, który instaluje indywidualną
    licencję na oprogramowanie, musi przymocować tę etykietę na zewnątrz
    obudowy całkowicie zmontowanego systemu komputerowego w łatwo dostępnym
    miejscu."

    czyli MUSZE na obudowie :P

    i dodatkowo z tylu zielonej ksiazeczki:
    "Uwaga: Producent komputera przed dostarczeniem tego systemu
    komputerowego jest ZOBOWIĄZANY umieścić na nim etykiete Certyfikatu
    Autentyczności"

    no i jeszcze na naklejce (obok wykrzyknika na zoltym trojkacie) pisze:
    "Ceryfikat autentycznosci nalezy nakleic na zewnatrz obudowy komputera PC."

  • 63. Data: 2006-02-13 00:04:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Garvey wrote:

    > jezeli plyta glowna padnie a zarejestrowales juz na niej windowsa OEM to
    > niestety tracisz uprawnienia (dlatego m.in. masz
    > 30dni na rejestracje, jest to czas na sprawdzenie czy wszystko dziala)

    ROTFL

    [ciach]

    > aha i jeszcze jedna ciekawostka: nawet jak masz jedna plyte glowna i 2
    > dyski twarde to mozna zainstalowac windowsa OEM tylko ona jednym z nich
    > (instalacja na drugim to juz piractwo)

    Jaaaaaaaaaasne. A używanie na dwóch monitorach to już wręcz terroryzm ;->

  • 64. Data: 2006-02-13 00:08:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Miałem już nie odpowiadać i iść spać:-)

    R2r napisał(a) :
    > OK. Ale sam chyba przyznasz, że postępowanie zgodne z interpretacją
    > licencjodawcy jest warunkiem wystarczającym (choć może nie koniecznym)
    > tego, że nie będzie on miał podstaw do zarzucenia Ci złamania zasad
    > licencyjnych?

    Jedną z naczelnych zasad prawa jest że jeśli jakieś prawo jest
    korzystniejsze, to drugie, niższego rzędu nie może go ograniczać.
    Licencja stoi ponad jakimś tekstem dostępnym gdzieś w sieci i
    opublikowanym po wypuszczeniu licencji.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 65. Data: 2006-02-13 00:13:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Garvey wrote:

    > ps. moge sie mylic, ale w/w jest najczestsza interpretacja ktora krazy
    > wsrod nas informatykow :P

    Cierpisz na schozofrenię, czy może mówisz o sobie "my, informatycy" na
    podobnej zasadzie, jak dawniej niektórzy mawiali o sobie "my, król"?

    Twoja interpretacja jest, delikatnie mówiąc, chora. Interpretacja
    własnych zapisów mikrosyfa podobnie - oni by chcieli kasy na każde
    uruchomienie komputera z ich 'systemem'.

    ATSD to zasadnicza idea 'licencji' OEM jest taka: producent sprzętu
    dostaje oprogramowanie (za jakąś promocyjną opłatą), instaluje/załącza
    do swojego sprzętu (żeby go uatrakcyjnić) i przejmuje wszelkie
    zawracanie głowy z tytułu pomocy technicznej dla tego oprogramowania.

    Ale wtedy producent oprogramowania traci kontrolę nad liczbą
    użytkowników. Więc zakombinowali tak, żeby oprogramowania OEM mogło być
    tylko tyle, ile sprzętu, z którym to oprogramowanie sprzedano. Tylko
    przekombinowali i wyszedł taki bełkot, że po każdej awarii czy
    rozbudowanie systemu zasadniczo trzeba kupować oprogramowanie od nowa (a
    stare to chyba komisyjnie zniszczyć?)

  • 66. Data: 2006-02-13 00:15:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Garvey napisał(a) :

> [...]
    > papierze, która może towarzyszyć OPROGRAMOWANIU,
    > mają pierwszeństwo przed postanowieniami każdej Umowy

    O! To masz też papierową licencję? Miałem w ręku jedną (chyba
    nieużywaną) sztukę Home i nie było papierowej licencji. W wersji
    Prof nie spotkałem się z takową

> [...]
    > licencję na oprogramowanie, musi przymocować tę etykietę na zewnątrz
    > obudowy całkowicie zmontowanego systemu komputerowego w łatwo dostępnym

    Jeżeli masz papierową licencję, to zwracam honor. Ale i tak
    dopiero teraz przeczytałeś ją:-)

    O rany, spać mi się chce.
    Bez odbioru:-)

  • 67. Data: 2006-02-13 00:16:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Garvey napisał:
    > zdefinuj 'egzemplarz' (czy wg ciebie sa to ksiazeczka+plyta+naklejka(czy

    Egzemplarz to utwór wraz z jego fizycznym nośnikiem.

    > bo wg microsofta masz oryginalny egzemplarz gdy:
    [..]

    Wiem. Ale to nie M$ stanowi - jeszcze - prawo w Polsce, lecz sejm.
    I póki co pobożne rojenia M$ są tyle ważne co... wiadomo co :)

    > moze zle to ujalem, w czasie instalacji(rejestracji) windowsa OEM ja

    Nie źle tylko dokładnie jak to sobie roi M$.
    I jak sam widzisz wystarczy odejść krok, żeby zobaczyć jaki idiotyzm
    próbują ludziom wcisnąć.

    > (licencjobiorca) przyjmuje do wiadomosci (i zgadzam sie z faktem) ze od

    A Twoja luba używa ten komputer? O! Toś Ty pirat w takim razie jest! :)

    > ty sie nie smiej bo jak cie odwiedzi kontrola to moze ci byc nie do
    > smiechu:(

    Odwiedzała mnie już nie raz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 68. Data: 2006-02-13 00:18:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jeszcze na koniec finału:-)

    Garvey napisał(a) :

    > czyli MUSZE na obudowie :P

    Szczególnie z tego faktu są szczęsliwi właściciele kafejek
    Internetowych;-)
    Ktoś tu się skarżył kiedyś, że mu gówniarze odkleili.

  • 69. Data: 2006-02-13 00:18:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Twoja interpretacja jest, delikatnie mówiąc, chora. Interpretacja
    > własnych zapisów mikrosyfa podobnie - oni by chcieli kasy na każde
    > uruchomienie komputera z ich 'systemem'.

    Tak na marginesie - i system Vista realizuje ten cel :)

    Arek

    --
    Czy oddamy Gdańsk muzułmanom?
    http://www.partia-rozwoju.org/aktualnosci.htm

  • 70. Data: 2006-02-13 01:59:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Garvey napisał(a):

    [...]

    > teraz juz nie kupisz windowsa z myszka lub klawiatura:(

    Mozesz kupic bez...

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)