  • 51. Data: 2006-02-12 23:28:33
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Na obudowie, powiadasz? Skąd ta bajka? Zgodnie z warunkami licencji może
    > być także na opakowaniu programu.

    nie wiem co pisze u ciebie na opakowaniu windowsa (win xp home, wersja
    2002 z sp2, do rozpowszechniania tylko z nowymi komputerami PC) ale u
    mnie stoi jak byk:

    "Uwaga: Producent komputera przed dostarczeniem tego systemu
    komputerowego jest ZOBOWIĄZANY umieścić na nim etykiete Certyfikatu
    Autentyczności"

  • 52. Data: 2006-02-12 23:34:34
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
> [...]
    ault.mspx

    > Nie mam Internetu.
    Cholerka! ;-) Może pożyczyć Ci trochę swojego? ;-)

    > Nie ma obowiazku posiadania do niego dostępu.
    > Obowiązują mnie warunki umieszczone w komplecie, który zakupiłem w
    > sklepie. Późniejsza interpretacja jest pobożnym życzeniem MS.

    Ale w razie sporu z licencjodawcą można się chyba powołać na jego
    interpretację / wyjaśnienie (może zbyt skomplikowanej dla "ciemnych" ;-)
    informatyków, do których się zaliczam) umowy licencyjnej? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 53. Data: 2006-02-12 23:36:59
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Garvey napisał(a) :

    > nie wiem co pisze u ciebie na opakowaniu windowsa (win xp home, wersja
    > 2002 z sp2, do rozpowszechniania tylko z nowymi komputerami PC) ale u
    > mnie stoi jak byk:

    Na opakowaniu?

    > "Uwaga: Producent komputera przed dostarczeniem tego systemu
    > komputerowego jest ZOBOWIĄZANY umieścić na nim etykiete Certyfikatu
    > Autentyczności"

    Jakiś napis na opakowaniu. A co jest w warunkach licencji?
    Czytałeś chociaż? U mnie to plik eula.txt

    Hmmm... Mam wersję Proffessional takoż samo 2002 SP2. Tam jak byk
    stoi:
    "Aby etykieta była ważna, musi być przymocowana do KOMPUTERA lub
    występować na opakowaniu OPROGRAMOWANIA [...]
    Aby udowodnić posiadanie licencji na używanie
    OPROGRAMOWANIA, Licencjobiorca powinien zachować
    etykietę na KOMPUTERZE lub opakowaniu."

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 54. Data: 2006-02-12 23:38:05
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Garvey napisał(a):
> [...]
    >
    > "Uwaga: Producent komputera przed dostarczeniem tego systemu
    > komputerowego jest ZOBOWIĄZANY umieścić na nim etykiete Certyfikatu

    Moze się zniszczyć i w celu ochrony przed tym nie naklejam. ;-)
    Ostatecznie wg licencjodawcy to ważny dowód legalności. A nie wiem, czy
    użytkownik go niechcący nie zniszczy (po naklejeniu). :-)

  • 55. Data: 2006-02-12 23:40:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    R2r napisał(a) :
    > Ale w razie sporu z licencjodawcą można się chyba powołać na jego
    > interpretację / wyjaśnienie (może zbyt skomplikowanej dla "ciemnych" ;-)
    > informatyków, do których się zaliczam) umowy licencyjnej? :-)

    Ale co tu interpretować? Jest napisane, że A i B, to rozumiem że
    A i B. Nie obchodzi mnie, że oni dodali jeszcze C, D i inne
    litery alfabetu.

  • 56. Data: 2006-02-12 23:46:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Garvey napisał(a) :

> [...]
    >
    > "Uwaga: Producent komputera przed dostarczeniem tego systemu
    > komputerowego jest ZOBOWIĄZANY umieścić na nim etykiete Certyfikatu

    No dobra. Specjalnie dla Ciebie - Informatyka. Cytat z warunków
    licencji Twojej wersji Home 2002 SP2:
[...]

    Różni się czymś od tego co napisałem o mojej wersji?
    I Ty dyskutujesz o czymś, czego nawet nie przeczytałeś. Echhh...
    Przeczytaj sobie rano:-)

  • 57. Data: 2006-02-12 23:51:35
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Ale co tu interpretować? Jest napisane, że A i B, to rozumiem że A i B.
    > Nie obchodzi mnie, że oni dodali jeszcze C, D i inne litery alfabetu.

    OK. Ale sam chyba przyznasz, że postępowanie zgodne z interpretacją
    licencjodawcy jest warunkiem wystarczającym (choć może nie koniecznym)
    tego, że nie będzie on miał podstaw do zarzucenia Ci złamania zasad
    licencyjnych?

  • 58. Data: 2006-02-12 23:56:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maciek wrote:

    > Chcialbym wiedziec czy kupujac windowsy OEM musze miec zawsze te czesc
    > komputera jaka kupilem razem z oprogramwoaniem?

    Poniekąd. Idiotyczne, z sufitu wzięte, kompletnie wydumane warunki
    'wiodącego' systemu.

    Jeśli nie musisz mieć mikrosyfa - zainstaluj sobie zwyczajnie linuxa.

    Jeśli musisz - miej pod ręką oryginalny nośnik albo tę ich elegancką
    naklejkę z numerem seryjnym i tyle. W razie gdybyś z jakichś powodów
    stał się podejrzany dla organów ścigania i zapragnęliby zrobić rewizję -
    to wystarczy, bo policja szuka tylko takich, co nielegalnie kopiują.
    Używanie wbrew warunkom jakiejś 'licencji' ich nie interesuje.

    > Czy kupujac oprogramowanie jako osoba fizyczna (nie prowadzaca DG) musze
    > miec na nie fakture?

    Nie.

    > Czy paragon wystarczy, czy moze w ogole nie
    > potrzebuje dowodu zakupu?

    Tylko do ewentualnych rozliczeń skarbowych (ale jak nie masz DG...)

    [ciach]

    > I ostatnie pytanie jak jest z dalsza odsprzedaza Windowsow OEM i
    > 'pelnej wersji', tzn., czy mi wolno to legalnie zrobic jesli juz
    > utworzylem opakowanie i jesli system ten byl przeze mnie zarejestrowany?

    Jeśli sprzedajesz oryginalny nośnik a sobie kopii nie zostawiasz - pod
    względem przepisów karnych jesteś czysty.

    Mikrosyf mógłby ewentualnie ścigać cię cywilnie za "naruszenie licencji"
    czy inne bzdury, ale najpierw musiałby się o tym dowiedzieć, a potem
    jeszcze wykazać, że z tego powodu poniósł jakieś konkretne straty.

  • 59. Data: 2006-02-12 23:56:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > To może spróbujesz to udowodnić w sądzie?
    >
    > Bo dość już mam gości co próbują zdyskredytować bo brak im argumentów.
    >
    > To jak? Zapodasz adres do pozwu czy tchórzysz?
    >
    > Arek

    Spieprzaj, dziadu ;->

  • 60. Data: 2006-02-12 23:59:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Firma ustala warunki używania programu. Mniej czy bardziej mądre, ale
    > warunki są możliwe do spełnienia.
    > Walczysz z nimi? To miło z Twojej strony, ale jak na razie nie masz
    > rezultatów. Masz moje wirtualne poparcie.
    > Ja wolałbym jednak spełnić warunki i dopiero potem walczyć.

    W tej kwestii buzdygan ma w pewnym sensie rację - używanie wbrew
    licencji pod KK nie podpada. Tylko nielegalne kopiowanie.

    Za używanie wbrew licencji mogą Cię ścigać cywilnie, ale to nie
    interesuje policji - a wszelkie inne "kontrole" można wywalać na zbity pysk.