  • 31. Data: 2006-02-12 22:07:13
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:

    > Na szczęście w Polsce już niedługo przyjdzie kryska na matyska :)

    A co, znowu jakiś liścik napisałeś?

  • 32. Data: 2006-02-12 22:07:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Święte słowa spotkały się ze świętym oburzeniem? ;-)
    > Jak dla mnie komedia aczkolwiek dziwię się, że biorąc pod uwagę ostatnie
    > wydarzenia Areczek nie tonuje się bardziej.

    A co takiego ostatnio się wydarzyło? Przegapiłem coś?

  • 33. Data: 2006-02-12 22:19:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *witek* wypowiedziała te słowa:

    > A co takiego ostatnio się wydarzyło? Przegapiłem coś?

    Wyroczek... :->

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID:o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 34. Data: 2006-02-12 22:21:49
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    maciek napisał(a):
    > Witam, wiem, ze ten temat pojawial sie juz na tej grupie, ale czytalem
    > archiwum na googlach i nie doszedlem do jednoznaczych wnioskow.
    > Chcialbym wiedziec czy kupujac windowsy OEM musze miec zawsze te czesc
    > komputera jaka kupilem razem z oprogramwoaniem?
    nie, czesc ktora kupiles musi byc podlaczona do kompa tylko w momencie
    instalacji(rejestracji);
    pozniej mozna ja wymienic na inna (ale tylko wtedy gdy kupowana czescia
    nie byla plyta glowna)

    > Czy kupujac oprogramowanie jako osoba fizyczna (nie prowadzaca DG) musze
    > miec na nie fakture? Czy paragon wystarczy, czy moze w ogole nie
    > potrzebuje dowodu zakupu? Czy ktos mial juz jakas kontrole i poradzil
    > sobie bez takiego dowodu?
    legalnosc posiadanej wersji windowsa potwierdzaja dwa elementy z trzech:
    - dowod zakupu(faktura lub paragon)
    - oryginalny nosnik(plyta cd)
    - naklejka z numerem seryjnym
    czyli nie jest ci potrzebny dowod zakupu gdy posiadasz nosnik i masz
    naklejona na obudowie naklejke

    > I ostatnie pytanie jak jest z dalsza odsprzedaza Windowsow OEM i
    > 'pelnej wersji', tzn., czy mi wolno to legalnie zrobic jesli juz
    > utworzylem opakowanie i jesli system ten byl przeze mnie zarejestrowany?

    w czasie instalacji(rejestracji) licencja OEM przechodzi z czesci z
    ktora była kupiona na plyte glowna; wolno ci odsprzedac windowsa oem
    tylko razem z ta plyta glowna

    > Z gory dziekuje za jakies wskazowki lub linki.
    > Pozdrawiam,
    > Maciek

    pozdrawiam,
    Garvey

    ps. moge sie mylic, ale w/w jest najczestsza interpretacja ktora krazy
    wsrod nas informatykow :P

  • 35. Data: 2006-02-12 22:22:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olgierd wrote:
    > Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *witek* wypowiedziała te słowa:

    > Wyroczek... :->

    A to się chyba jakieś dobre dwa lata ciągnęło. Czy coś nowego?

    Masz to może gdzieś zeskanowane?

  • 36. Data: 2006-02-12 22:28:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Garvey napisał:
> [...]
    > - oryginalny nosnik(plyta cd)
    > - naklejka z numerem seryjnym
    > czyli nie jest ci potrzebny dowod zakupu gdy posiadasz nosnik i masz

    Nie opowiadaj farmazonów. Legalność posiadanego softu potwierdza tylko i
    wyłącznie posiadanie oryginalnego egzemplarza/kopii programu.
    Oryginalnego czyli wprowdzonego do obrotu przez twórcę lub upoważnionego.

    > w czasie instalacji(rejestracji) licencja OEM przechodzi z czesci z
    > ktora była kupiona na plyte glowna; wolno ci odsprzedac windowsa oem
    > tylko razem z ta plyta glowna

    Buacha cha cha cha !!!!!!
    Od kiedy to RZECZ może być licencjobiorcą? Dżisus ...

    ubawiony
    Arek

    --
    Czy oddamy Gdańsk muzułmanom?
    http://www.partia-rozwoju.org/aktualnosci.htm

  • 37. Data: 2006-02-12 22:36:33
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Garvey napisał(a):
    > pozniej mozna ja wymienic na inna (ale tylko wtedy gdy kupowana czescia
    > nie byla plyta glowna)
    Przepraszam, że się wtrącę: a jeżeli uległa uszkodzeniu i musi być
    wymieniona (raczej dość rzadko daje się naprawić płytę główną - zwykle
    wymienia się całą) na inną, to tracę uprawnienia licencyjne i powinienem
    ponownie kupić SO do komputera?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 38. Data: 2006-02-12 22:55:32
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    R2r napisał(a):
> [...]
    > wymieniona (raczej dość rzadko daje się naprawić płytę główną - zwykle
    > wymienia się całą) na inną, to tracę uprawnienia licencyjne i powinienem

    jezeli plyta glowna padnie a zarejestrowales juz na niej windowsa OEM to
    niestety tracisz uprawnienia (dlatego m.in. masz
    30dni na rejestracje, jest to czas na sprawdzenie czy wszystko dziala)

    to wyzej to teoria, bo w praktyce gdy plyta glowna padnie a powtorna
    rejestracja sie nie powiedzie to mozna zadzwonic na infolinie i, po
    wyjasnieniu sytuacji, microsoft zwykle zezwala na ponowna rejestracje
    (windows ma wbudowane rozpoznawanie jak bardzo zmienila sie konfiguracja
    i jezeli dojda do wniosku ze tylko plyta sie zmienila to zezwalaja; mi
    np po dolozeniu drugiej kosci pamieci 512MB (razem bylo 1024MB) system
    kazal ponownie rejestrowac windowsa :P)

    oprocz wersji OEM jest tez wersja BOX'owa; jest ona drozsza ale za to
    nie ma w niej ograniczenia zwiazanego z plyta glowna (mozna zmieniac ile
    sie chce; pod warunkiem ze jest zainstalowana w danej chwili tylko na
    jednym kompie)

    aha i jeszcze jedna ciekawostka: nawet jak masz jedna plyte glowna i 2
    dyski twarde to mozna zainstalowac windowsa OEM tylko ona jednym z nich
    (instalacja na drugim to juz piractwo)

  • 39. Data: 2006-02-12 23:04:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Garvey napisał(a):

    > ps. moge sie mylic, ale w/w jest najczestsza interpretacja ktora krazy
    > wsrod nas informatykow :P

    Wszystko fajnie - tylko treść Licencji ostatnio uległa zmianie. Radze
    doczytać bo teraz jest inaczej ;)

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 40. Data: 2006-02-12 23:08:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Garvey napisał(a) :

    > legalnosc posiadanej wersji windowsa potwierdzaja dwa elementy z trzech:
    > - dowod zakupu(faktura lub paragon)

    Skąd te rewelacje? Ze strony MS? Nie mam Internetu. Interesuje
    mnie wyłącznie treść licencji. Nie wymienia ona dowodu zakupu.

    > czyli nie jest ci potrzebny dowod zakupu gdy posiadasz nosnik i masz
    > naklejona na obudowie naklejke

    Na obudowie, powiadasz? Skąd ta bajka? Zgodnie z warunkami
    licencji może być także na opakowaniu programu.

    > w czasie instalacji(rejestracji) licencja OEM przechodzi z czesci z
    > ktora była kupiona na plyte glowna; wolno ci odsprzedac windowsa oem
    > tylko razem z ta plyta glowna

    Ciągle zaskakujesz mnie rewelacjami. A ta ostatnia to skąd? W
    jakiejś licencji tak napisali? Czy może na jakiejś stronie MS
    zmienił warunki licencji juz sprzedanych programów?

    > ps. moge sie mylic, ale w/w jest najczestsza interpretacja ktora krazy
    > wsrod nas informatykow :P

    Uchowaj nas Panie Boże od TAKICH informatyków.
    I od innych tzw. "ekspertów", jak p. Jaworski, z Micro$oftu,
    który publicznie twierdzi, że program PGP jest takim sobie
    prościutkim szyfrem podstawieniowym. Czy pseudospecjalistów d/s
    bezpieczeństwa transakcji z TPSA, jak p. Paluszyński. To już
    nawet Expert jest bardziej wiarygodnym specjalistą;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.