  • 81. Data: 2006-12-31 11:19:03
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > Nie kradnie? A w art.293 kk opisane są warunki jakie trzeba spełnić, aby

    (nie cytuję pełnych treści tych artykułów)

    Art. 291.
    § 1. Kto rzecz *uzyskaną za pomocą czynu zabronionego* nabywa lub pomaga
    do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Art. 292.
    § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności
    powinien i może przypuszczać, że została *uzyskana za pomocą czynu
    zabronionego*, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje
    lub pomaga do jej ukrycia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 293.
    § 1. Przepisy art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do programu
    komputerowego.

    Nabywam program kopię programu, która została utworzona zgodnie z art.
    75 PA. I co wtedy? Dla podpowiedzi, programu nie nabywam w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej, więc art. 278 kk nie ma zastosowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 82. Data: 2006-12-31 11:21:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Nabywam program kopię programu, która została utworzona zgodnie z art.
    > 75 PA. I co wtedy? Dla podpowiedzi, programu nie nabywam w celu
    > osiągnięcia korzyści majątkowej, więc art. 278 kk nie ma zastosowania.

    Hint: korzyścią majątkową jest sam program.

    j.

  • 83. Data: 2006-12-31 11:51:34
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message

    > To przeczytaj jeszcze raz cały wątek.

    Nie będę czytał. Pozostaję przy swoim. Obok januszek przyznał rację ale nie
    wiem do czego. Czy do faktu złamania licencji a nie prawa i jednocześnie że
    prawo zezwala kopiować.
    Moim zdaniem producent oprogramowania może skutecznie zabronić na podstawie
    art.77 kopiowania programów w licencji /umowie/. Skopiowanie programu wbrew
    licencji jest jej złamaniem. Natomiast zależy co dalej zrobisz z tą kopią,
    będzie skutkowało, czy dojdzie do złamania prawa z kk czy pa.
    Faktycznie art. 75 zezwala w wyjątkowej sytacji /niezbędne do używania
    programu/ na zrobienie kopi. Jednym słowem jeżeli masz nośnik z programem,
    to nie możesz robić kopi bo to nie jest niezbędne. Faktycznie ten zapis może
    być wykorzystywany do niecnych celów. Dam przykład zezwolenia z art. 75 pa.
    Dostaję czy nabywam od producenta programu X drogą elektroniczną program.
    Mam go w jednym pliku jako braz iso na twardym dysku. I teraz aby móc
    skorzystać z tego programu muszę zrobić jego kopię na nośniku wymiennym, aby
    móc zainstalować go ze stacji np. DVD-ROM. Rozumiem, że na takie skopiowanie
    nie muszę mieć pozwolenia producenta. Natomiast skopiowanie kolejny raz na
    płytę będzie niedozwolone wówczas jeżeli mam dobry poprzedni nośnik. Dlatego
    też eula zezwala w niezbędnych przypadkach zrobienie kopi. Można sądzić, że
    gdy obok mówiono o Pani z infolini MS, że też miała rację twierdząc, że nie
    można kopiować dla samego kopiowania czy coś podobnego.
    --
    Maluch

  • 84. Data: 2006-12-31 12:05:09
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]

    Wykazywałem, że piractwo też może być karane z kk. Odnosi się wrażenie nie
    tylko na tej grupie, że jeżeli nie łamię pa, to licencje /umowy/ są nic nie
    warte, a to błąd przegrywający :)

    > Nabywam program kopię programu, która została utworzona zgodnie z art.

    Ten co stworzył kopię /wbrew licencji/ i sprzedał złamał prawo. Ty nabywając
    stałeś się paserem

    > 75 PA. I co wtedy? Dla podpowiedzi, programu nie nabywam w celu
    > osiągnięcia korzyści majątkowej, więc art. 278 kk nie ma zastosowania.

    art. 293 kk kwestia tylko czy paser umślny czy nieumyślny.
    --
    Maluch

  • 85. Data: 2006-12-31 12:13:59
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Maluch" <n...@m...pl> wrote in message

    > Ten co stworzył kopię /wbrew licencji/ i sprzedał złamał prawo. Ty
    > nabywając stałeś się paserem

    Nawet jakbyś ją dostał w prezencie.
    --
    Maluch

  • 86. Data: 2006-12-31 12:17:55
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    januszek wrote:

    > Hint: korzyścią majątkową jest sam program.

    To w ogóle do mnie nie przemawia. Gdyby tak było, to każde nabycie
    programu byłoby w celu uzyskania korzyści majątkowej, czyli warunek w
    treści artykułu byłby zbędny. Przecież istotą ,,kradzieży'' programu
    jest właśnie wzrost aktywów. A jednak ustawodawca umieścił ten warunek w
    jakimś celu, sądzę że po to, aby jednak odróżnić (i nie karać) nabywania
    kopii bez celu osiągania korzyści majątkowej.

  • 87. Data: 2006-12-31 12:22:03
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > Ten co stworzył kopię /wbrew licencji/ i sprzedał złamał prawo. Ty
    > nabywając stałeś się paserem

    Powtarzam, cały czas rozmawiamy kopii, którą utworzono zgodnie z art. 75
    PA. Kto i jakie prawo łamie jak nabędzie taką kopię?

  • 88. Data: 2006-12-31 12:23:46
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > Nawet jakbyś ją dostał w prezencie.

    Tu akurat się zgodzę, wcale mnie muszę za coś płacić żeby to nabyć.

  • 89. Data: 2006-12-31 14:44:53
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Powtarzam, cały czas rozmawiamy kopii, którą utworzono zgodnie z art. 75
    > PA. Kto i jakie prawo łamie jak nabędzie taką kopię?

    Te same art. 293 kk. Nie możesz oddać kopi programu szwagrowi, bo kopia
    stworzona do takich celów jest nielegalna /bezprawna/. A skoro została
    stworzona wbrew prawu i jest nielegalna to szwagier nie może jej w zgodzie z
    prawem nabyć, czy też posiadać. art 75 zezwala na kopię w wyjątkowym celu
    bez pytania producenta, chyba, że producent w licencji zezwoli na dowolne
    kopie. Dałem niżej przykład systemu oper. pozyskanego legalnie i
    skopiowanego w/g art 75 pa i licencji.
    --
    Maluch

  • 90. Data: 2006-12-31 15:56:49