  • 71. Data: 2006-12-31 03:54:12
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message
    news:en6rs9$sfg$1@inews.gazeta.pl...

    > Czekaj, ja czegoś nie rozumiem. Jak można ukraść umowę? Ja mówiłem o
    > tym, że skopiowany zostaje nośnik z programem. Nikt nic nikomu nie
    > kradnie.

    Nie kradnie? A w art.293 kk opisane są warunki jakie trzeba spełnić, aby
    polecieć pierwszym lotem na czerwoną planetę :). Zawsze wydawało mi się, że
    kodeks karny dot. przestępstw. Fakt nie używa pospolitej nazwy - kradzież.
    --
    Maluch

  • 72. Data: 2006-12-31 04:52:33
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote in message

    > Nie za bardzo rozumiem, co chcesz przez to powiedzieć. Znam ludzi, którzy
    > się ulegalnili i nie stracili swoich znajomych piratów, ich stosunki się
    > nie zmieniły et caetera. Jeśli jest nawet tak, jak piszesz, to stosowanie
    > tej

    Moje stosunki też się nie zmieniły. Co sobie pomyślę jak muszę dzwonić na
    infolinię i przez kogo /pirata/, to moje i nikt mi tego nie odbierze :)

    > Jeśli to ironia, to w tym miejscu trochę nietrafiona. W przeciwnym wypadku
    > podaj mi na przykład darmową licencję Windowsa, Office'a, 3dstudio max,

    Piszę z darmowego, legalnego systemu. Zaznaczam, że żadne więzi nie łączą
    mnie z MS oprócz tego, że użytkuje ich niektóre programy. Wejdź na stronę MS
    i jest tam zachęta aby pobrać Office`a. Działa całkiem, całkiem.

    > Poza tym zapewne jest 2k sposobów na walkę z piractwem, które nie ciągną
    > za sobą radykalnych metod. Ot, choćby wprowadzenie jakiegoś sprytnego (nie
    > wdaję się w szczegóły i celowo), może dobrowolnego podatku
    > "komputerowego",

    Zgoda. Rozpatrywać można różne sposoby aby wszystkie strony były zadowolone.

    > Litości, a Ty sobie wyobrażasz? Posiadając nielegalne oprogramowanie bez
    > jakiegoś skrępowania odpowiadałbyś ankieterowi stojącemu w drzwiach?

    Jak mam odwagę cywilną /teraz jest podobno w cenie/, to przy anonimowej
    odpowiadam.
    --
    Maluch

  • 73. Data: 2006-12-31 05:15:10
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message

    > tym, że skopiowany zostaje nośnik z programem. Nikt nic nikomu nie
    > kradnie.

    Nie wolno kopiować programów za wyjątkiem sytuacji zapisanych w licencji
    /umowie/.
    --
    Maluch

  • 74. Data: 2006-12-31 05:42:57
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    >
    > Czekaj, ja czegoś nie rozumiem. Jak można ukraść umowę? Ja mówiłem o
    > tym, że skopiowany zostaje nośnik z programem. Nikt nic nikomu nie

    Ta kradzież umowy ogólnie wynikła z tego, że porównywana była kradzież
    samochodu a naruszeniem prawa z kk czy pa odnośnie programów.
    --
    Maluch

  • 75. Data: 2006-12-31 08:32:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Ale skopiowanie będzie wtedy tylko złamaniem cywilnej umowy, a nie
    > Ustawy która wyraźnie na kopiowanie zezwala.

    A czy ja mówię, że nie? Swoją drogą gratuluje podejścia do problemu,
    które to jest właśnie powodem takich mechanizmów jak DRM czy
    aktywacje...

    j.

  • 76. Data: 2006-12-31 10:10:13
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    januszek wrote:
    (...)

    Czytaj wszystkie posty w danym wątku zanim napiszesz, proszę.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 77. Data: 2006-12-31 10:16:42
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    januszek wrote:
    > Przeczytaj co napisałem.

    > Lipa a niezgodność z prawem to są dwie różne rzeczy.
    (...)
    > Twoje stany emocjonalne a niezgodność z prawem to także różne rzeczy.

    Przeczytaj sobie mój źródłowy post w którym piętnowałem potrzebę aktywacji i
    napisz mi, gdzie napisałem, że jest to niezgodne z prawem. Bo nie wiem,
    czemu się wciąż czepiasz tego, że jest to zgodne z prawem, przecież to wiem.

    > Nie prawda. Źle interpretujesz. Prawo nie zabrania tak sie umowic,
    > że kopii robic nie wolno. To na co sie powolujesz dotyczy sytuacji
    > w ktorej umowa (czyli Licencja) tego nie precyzuje.

    Tak? A prawo pozwala mi się umówić, że kogoś zamorduję i taka umowa będzie
    ważna? Bo polskie prawo zezwala mi zawsze zrobić kopię zapasową
    oprogramowania. Jeśli zatem (teoretycznie) zawarłbym umowę, która w
    sprzeczności z powyższą ustawą zabroniłaby mi robić kopii zapasowej, to z
    tego co wiem, jest ona nieważna.

    > No bo jest. Czego nie rozumiesz?

    Pokaż mi, w jaki sposób z "można zrobić kopię, gdy jest niezbędnie
    potrzebna" wynika "nie można z tej płyty instalować sytstemu", bo tak
    właśnie argumentowała tamta pani.

    > j.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 78. Data: 2006-12-31 10:42:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    [...]

    Hę? Przyznam, że udało Ci się w końcu doprowadzić mnie do takiego
    stanu, w którym muszę zapytać: ale o co Panu w takim razie chodzi?

    j.

  • 79. Data: 2006-12-31 10:45:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > oprogramowania. Jeśli zatem (teoretycznie) zawarłbym umowę, która w
    > sprzeczności z powyższą ustawą zabroniłaby mi robić kopii zapasowej, to z

    Mieszasz pojęcia, najprawdopodobniej gdzieś tam coś słyszałeś o klauzulach
    niedozwolonych i teraz na tą nutę sobie brzdąkasz. Nie możesz zawrzeć umowy w
    której strony umawiają się dokonać przestępstwa więc Twój przykład jest
    bardzo głupi i tylko głupi bo zupełnie nie pasuje do omawianej sprawy.

    j.

  • 80. Data: 2006-12-31 11:09:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > Nie wolno kopiować programów za wyjątkiem sytuacji zapisanych w licencji
    > /umowie/.

    To przeczytaj jeszcze raz cały wątek.

    --
    Pozdrawiam,