  • 51. Data: 2006-12-30 19:11:29
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote in message
    news:en683q$b9q$1@news.dialog.net.pl...

    > Póki co znalazłem jeden motyw, nie szukałem innych, bo uwierz, że mam
    > ciekawsze zajęcia niż dogłębne studiowanie EULA MS :)
    >
    > Polskie prawo: Możesz *zawsze* zrobić i *korzystać* z jednej kopii
    > oprogramowania, które kupisz.

    Chyba zacząłeś sylwestra obchodzić :). Polskie prawo nie zezwala na
    zrobienie kopi programu.

    > MS: Możesz zrobić jedną kopię systemu, ale *nie wolno* Ci z niej
    > instalować

    Kolejna bzdura. W końcu zacznij czytać licencję i pr. autor.

    > systemu. Dzwoniłem do MS w tej sprawie i pytałem; pani kombinowała tak:
    > możesz zrobić jedną kopię oprogramowania, ale nie możesz z niej instalować
    > systemu - bo możesz zrobić kopię tylko, gdy jest Ci *niezbędnie potrzebna*
    > przy czym tego *niezbędnie potrzebna* nie wyjaśniła. Swojego toku myślenia
    > też - według niej był zupełnie logiczny.

    Właścieciel licencji nie ma patentu na rację odnośnie interpretacji umowy.
    To też nasze prawo zawarte w kc.
    --
    Maluch

  • 52. Data: 2006-12-30 19:27:22
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > Polskie prawo nie zezwala na zrobienie kopi programu.

    A czytałeś art 75. par. 2. punkt 1) PA?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 53. Data: 2006-12-30 19:28:01
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Maluch wrote:

    > Chyba zacząłeś sylwestra obchodzić :). Polskie prawo nie zezwala na
    > zrobienie kopi programu.

    Bądź łaskaw sprawdzić coś zanim napiszesz.

    <cytat>
    Art. 75.
    (...)
    2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do korzystania
    z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie
    może być używana równocześnie z programem komputerowym;
    </cytat>

    O? A jednak można.

    > Kolejna bzdura. W końcu zacznij czytać licencję i pr. autor.

    Wiadomość tą dostałem bezpośrednio z infolinii MS od pani, która
    (przynajmniej w teorii) powinna znać się na licencji lepiej ode mnie.
    Zadzwoń tam, zapytaj o to samo, nagraj rozmowę i ją tu opublikuj jeśli
    konsultant powie Ci inaczej.

    > Właścieciel licencji nie ma patentu na rację odnośnie interpretacji
    > umowy. To też nasze prawo zawarte w kc.

    Świetnie, zatem zrobię więcej, zadzwonię do MS i poproszę, żeby pani
    podparła się postanowieniem licencji, która stwierdza, że nie można. OK?

    Korzystam z tej infolinii, bo uważam, że znam się o wiele mniej na prawie,
    licencjach (i w szczególności: licencjach MS) niż konsultanci Microsoftu.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 54. Data: 2006-12-30 19:49:02
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Przepraszam, ale tu przeczysz sam sobie. Przeczytaj swój poprzedni post.

    W poprzednim poście było ironicznie. Miałem na uwadze to. że MS specjalnie
    utrudnia życie, aby wzbudzić w nas legalnych użytkownikach negatywne emocje
    w stosunku do osób z lewymi softami. Coś jednak w tym jest na rzeczy.
    Człowieka czasami mogą denerwować pewne nakazy i ma prawo być w małpiony na
    tych dzięki komu zostały wprowadzone. I co mam być uszczęśliwiony i
    wysłuchiwać, że trefne softy to nic takiego. To byłby żart.

    > Na litość! Masz analogię: chcę, aby złodzieje byli ścigani, ale nie chcę
    > sam

    Powinieneś zrozumieć, że jak złodziej samochodów zaczyna kupować fury w
    sklepie, to nie jest mile widziany w swoim poprzednim światku. Podobnie
    pirat, jak zalegalizuje się. Na zewnątrz będzie może neutralny /dyndać
    będzie mu piractwo, ale w duchu co pomyśli to jego/.

    > ścigać złodziei (np. dlatego, że jest od tego Policja albo dlatego, że
    > słabo biegam albo z dowolnego innego powodu - mam do tego prawi). Dlaczego
    > ktoś mnie zmusza do tego, bym to robił - w taki, czy inny sposób?

    Ściganie przez prawo to nie wszystko. Edukacja prawna od małego. Brak jest
    wiedzy wśród dzieci a jeszcze większy wśród rodziców. Zresztą w poprzednim
    poście wybitnie to pokazałeś. A kto Cię zmusza do określonego zachowania,
    zamiast płacić za program można iść na piwo. Ale gdy nie będzie przyzwolenia
    u większości społeczeństwa na kradzież licencji, to będzie tak jak z
    palaczami papierosów /coraz mniejsza jest wśród ludzi tolerancja na trucie i
    smród/. Piraci będą musieli zejść głęboko do podziemia. Zaostrzone zostanie
    prawo i organy ścigania dostaną odpowiednie instrumenty do skutecznej walki.
    Tak na marginesie, już trwają podobno prace nad nowym pa. Jak myślisz będzie
    łagodniejsze? Bo ja myślę, że nie.

    > (22) 594 1999 - płatny jak cholera?

    Ten podobno tak, niekorzystałem

    > 0 801 308 801 - numer "częściowo płatny"? (nawiasem mówiąc nie mogę na
    > niego

    Z tego wielokrotnie korzystałem, ale na rachunkach nie zauważyłem
    odpłatności.

    > nawet zadzwonić, bo Plus GSM nie podpisał umowy z MS Polska, ale o tym nie
    > będę dyskutował, to już mój problem)

    To może z budki :)

    > To zobaczysz, że z piractwem można walczyć i bez wielkiego potępiania.
    > Wystarczy spowodować, że piractwo stanie się nieopłacalne czy wręcz
    > niepotrzebne.

    Najlepiej jakby za darmo wszystko było. Pytam, a kto zmusza kupować odpłatne
    licencje?

    > Jak?

    Poszukaj w archiwum jest podana firma i tam najlepiej zapytaj u źródła.

    Trudno.
    --
    Maluch

  • 55. Data: 2006-12-30 19:49:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Windows jest wlaśnością MS. Więc właściciel ustanowił zasady na jakich
    > użytkownik może tej własności używać - gdzie widzisz tu stawanie ponad
    > prawem?

    Jasne, a bankier ma prawo udzielać ci pożyczki pod warunkiem np.
    przejścia na judaizm, hmm?

    ;->

  • 56. Data: 2006-12-30 19:50:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Ja np. zaprotestowałbym w najprostszy możliwy sposób - po prostu bym
    > umowy, która mi nie odpowiada, nie zawierał.

    Sęk w tym, że to monopol.

    W przypadku linuxów jest konkurencja - gigantyczna wręcz.

    W przypadku Windows - tylko jedna firma go produkuje...

  • 57. Data: 2006-12-30 19:53:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:

    > 350 zł to Windows XP Home OEM, którego nie wolno używać do zastosowań
    > komercyjnych. Najtańszy XP Pro kosztuje 540 zł - pod warunkiem, że
    > kupisz go z nowym komputerem. W wersji BOX kosztuje 1400 zł - mniej
    > więcej tyle zapłaciłem za mój nowy komputer, który niedawno kupowałem.
    >
    > Nie wprowadzaj ludzi w błąd, proszę.

    Lekarzu! Lecz się sam!

    Skąd te brednie, że wersji Home nie wolno używać komercyjnie? _Nawet_
    mikrosyf nie jest aż tak radykalny...

  • 58. Data: 2006-12-30 20:06:34
    Od: " " <u...@W...gazeta.pl>

    Wojciech \Spook\ Sura <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał(a):

> [...]
    > z nowym komputerem. W wersji BOX kosztuje 1400 zł - mniej więcej tyle
    > zapłaciłem za mój nowy komputer, który niedawno kupowałem.

    Teraz to Ty wprowadzasz w błąd!
    Proszę o źródło informacji że XP Home nie może być używany w firmach?

  • 59. Data: 2006-12-30 20:11:37
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Bądź łaskaw sprawdzić coś zanim napiszesz.

    Jeszcze nie zacząłem sylwestra i wiem co piszę, ale mogę równie dobrze mylić
    się. Będę wdzięczny jak mnie poprawicie.

> [...]
    > z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie
    > może być używana równocześnie z programem komputerowym;

    A jednak nie bardzo. Czytaj ze zrozumieniem albo idź do prawnika. Pisze jak
    wół, że można zrobić kopię jeżeli *umowa* zezwala. A umowa to jest ta
    licencja, której nie czytasz i nie masz czasu na nią. Natomiast będziesz się
    sprzeczał i udawadniał jak zresztą wielokrotnie tu już było, że licencja to
    jakiś nieistniejący twór i nie mający umocowania prawnego. Dodatkowo jeszcze
    polecam art. 77pa zakaz kopiowania na osobisty użytek.

    > Wiadomość tą dostałem bezpośrednio z infolinii MS od pani, która

    Dodam, że licencja XP oem zezwala na zrobienie kopi w celu instalacji i
    archiwizacji. Są różne licencje i różne wersje. Może pani też miała rację.

    > (przynajmniej w teorii) powinna znać się na licencji lepiej ode mnie.
    > Zadzwoń tam, zapytaj o to samo, nagraj rozmowę i ją tu opublikuj jeśli
    > konsultant powie Ci inaczej.

    Przeczytaj kawałek licencji. Jest to prawie na początku. Pisze o XP oem.

    > Świetnie, zatem zrobię więcej, zadzwonię do MS i poproszę, żeby pani
    > podparła się postanowieniem licencji, która stwierdza, że nie można. OK?

    Aby niepłacić poszukaj w archiwum. Niedawno było.

    > Korzystam z tej infolinii, bo uważam, że znam się o wiele mniej na prawie,
    > licencjach (i w szczególności: licencjach MS) niż konsultanci Microsoftu.

    Słusznie. Również tak robię.
    --
    Maluch

  • 60. Data: 2006-12-30 20:28:20
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message
> [...]

    Nie dopisałem. Powinno być kopii programu na użytek osobisty. Jest to
    szersze pojęcie niż w art. 75

    > A czytałeś art 75. par. 2. punkt 1) PA?

    No tak i licencje zezwalają na kopię w ściśle określonych przypadkach.
    --
    Maluch