  • 31. Data: 2006-12-29 15:30:02
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Maluch napisał(a):

    > "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> wrote in message

    > A po co protestować?. Poprostu nie kupimy takiej licencji, nawet
    > pomijając zgodność z prawem. Właściciel szybko zmieni umowę, albo
    > zacznie zwijać żagle.

    Wiec faktycznie wychodzi na to, ze jest tak jak uwazam. Jesli komus owa
    licencja sie nie podoba, i nie ma zamiaru jej przestrzegac, to niech jej
    po prostu nie kupuje. A nie marudzi jak jest zle... Konkurencja
    istnieje, wiec wybor jest.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 32. Data: 2006-12-29 15:39:13
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    januszek napisał(a):

    > Czy zrozumiałeś moje pytanie? Może przeczytaj je raz jeszcze, potem
    > jeszcze raz o znowu - do chwili, kiedy doznasz iluminacji.

    IMHO Ty nie zrozumiales odpowiedzi. Albo poprzedni Twoj post byl
    napisany bez przemyslenia co tak faktycznie napisales...

    Teraz łopatą:
    Brak mozliwosci dowolnego rozporządzania zakupionym przedmiotem,
    licencja czy jak tam jeszcze to nazwac.

    Inna sprawa, ze ilu prawnikow sie nie spyta, tyle wersji tego czy to
    jest legalne czy nie. IMHO 100% odpowiedz uzyskalibysmy, gdyby ktos
    raczyl sie procesowac z M$em i byl znany wynik tego procesu :)
    Bo tak, to tylko gdybamy, a producenci oprogramowania swoje i my swoje.
    Pomijam fakt, ze M$ nie ma jeszcze 'najglupszej' licencji, Borland bije
    go na głowę swoja.

    > A napisał tak? Czy taki zapis narusza prawo?

    W tym samym stopniu co obecne niektore zapisy.

    > Proszę, nie przypisuj mi słów jakich nie wypowiadałem. Ja flejmuję bo
    > lubię, w każdym razie.

    Masz chyba problem z logicznym mysleniem i wyciaganiem wnioskow. Albo
    piszesz a dopiero pozniej zastanawiasz sie co (pozniej = jak juz ktos
    odpowie).

    Znowu łopatą:
    Kol Spook pisał ze zmienil piraty na legalne oprogramowanie, bo jest
    programista i tak bylo trzeba. Dodatkowo sam chcialby wprowadzic pewne
    rygorystyczne srodki przymuszajace do uzywania legalnych wersji jego
    oprogramowania.
    Na to Ty odpowiadasz:
    Aha, czyli ot tak pieniaczysz sobie ku rozrywce? ;P

    Pomijajac to ;P na koncu, wniosek nasuwa się jeden.
    Chyba tez powinienem postawic na koncu znaczek ';P' bo nie ktorzy nie
    łapią ironii...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 33. Data: 2006-12-29 16:00:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Teraz łopatą:
    > Brak mozliwosci dowolnego rozporządzania zakupionym przedmiotem,
    > licencja czy jak tam jeszcze to nazwac.

    Musisz rozróźnić dwie sprawy. Pierwsza - zakup od MS Windowsa. Kupujesz,
    jest Twój, możesz z nim robić (rozporządzać) jak sobie życzysz. Druga,
    kupujesz od MS prawo do używania Windowsa czyli Licencję, którą
    zawierasz (lub nie - bo przymusu nie ma) na określonych przez MS, lub w
    drodze negocjacji z MS, warunkach. Jasne?

    > W tym samym stopniu co obecne niektore zapisy.

    Czyli konkretnie które i jak naruszają prawo? Podkreślam: _konkretnie_.

    > Masz chyba problem z logicznym mysleniem i wyciaganiem wnioskow. Albo
    > piszesz a dopiero pozniej zastanawiasz sie co (pozniej = jak juz ktos
    > odpowie).

    Ja nie mam.

> [...]
    > oprogramowania.
    > Na to Ty odpowiadasz:
    > Aha, czyli ot tak pieniaczysz sobie ku rozrywce? ;P

    Sugerujesz, że nie pamiętam co napisałem? Nie sądź każdego wedle swoich
    ograniczeń...

    > Pomijajac to ;P na koncu, wniosek nasuwa się jeden.
    > Chyba tez powinienem postawic na koncu znaczek ';P' bo nie ktorzy nie
    > łapią ironii...

    To ich problem.

    j.

  • 34. Data: 2006-12-29 16:13:00
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Maluch" <n...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > A po co protestować?. Poprostu nie kupimy takiej licencji, nawet
    > pomijając zgodność z prawem. Właściciel szybko zmieni umowę, albo

    A platnika instalujemy na czym ? Wybacz ale skoro prawo zmusza nas do
    kupienia os'a od MS to niech zmusi tez MS do tego aby EULA jego systemow
    byla normalna i bez dziwnie brzmiacych klauzul.

    Daniel

  • 35. Data: 2006-12-29 16:21:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Daniel Chlodzinski napisał(a):

    > A platnika instalujemy na czym ? Wybacz ale skoro prawo zmusza nas do
    > kupienia os'a od MS to niech zmusi tez MS do tego aby EULA jego systemow
    > byla normalna i bez dziwnie brzmiacych klauzul.

    Argument obok bo zapisy licencji windows nijak nie odstają od zapisów
    licencji innych firm, więc najpierw trzeba by uzgodnić definicję
    normalności na którą się powołujesz. Do tego w tym przypadku problem
    polega na tym, że płatnika nie da się uruchomic na innym systemie niż
    windows a nie, że prawo zmusza kogokolwiek do używania systemu MS-a.

    Nawiasem mówiąc to chcialbym zeby dorobienie kluczyka z immobilaiserem
    do nowoczesnego auta bylo tak proste jak proces aktywacji windowsa oem.

    j.

  • 36. Data: 2006-12-29 16:25:42
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > po prostu nie kupuje. A nie marudzi jak jest zle... Konkurencja istnieje,

    Dokładnie tak. Jak nie podoba się licencja to jej nie akceptuje i za takie
    postępowanie nie ześlą go do obozu pracy :).
    Ten wątek uwidacznia, że jak ważna jest też licencja.
    --
    Maluch

  • 37. Data: 2006-12-29 16:43:59
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> wrote in message

    > A platnika instalujemy na czym ? Wybacz ale skoro prawo zmusza nas do
    > kupienia os'a od MS to niech zmusi tez MS do tego aby EULA jego systemow
    > byla normalna i bez dziwnie brzmiacych klauzul.

    Jest też na to sposób. Akceptujesz licencję mimo, że niepodoba Ci się.
    Używasz program olewając licencję. Zostajesz jej pozbawiony przez prawnego
    właściciela. No i tu masz pole do popisu. Walisz do sądu, że bezprawnie
    pozbawiono Cię licencji, która jest i tak nic nie warta w/g Ciebie, bo
    niezgodna z prawem itd.itp. . Oooo i już widzę jak wygrywasz sprawę i rzeka
    kasy zalewa Twoje konto :). Pofantazjować można na to nie trzeba licencji.

    A tak na marginesie. Poszła w świat wiadomość, że mają być zaostrzone
    przepisy eula w nowym systemie oper.. Wywołało to falę krytyki wśród
    potencjalnych nabywców. No i stało się, MS wychodząc na przeciw oczekiwaniom
    użytkowników podobno bardzo złagodził warunki licencji, że będzie mniej
    dokuczliwa niż jest w starych systemach.
    Tu nie chodzi o bieganie nago ale o biznes, inaczej grozi zwijanie żagli.
    --
    Maluch

  • 38. Data: 2006-12-29 17:57:40
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    januszek wrote:

    > Windows jest wlaśnością MS. Więc właściciel ustanowił zasady na jakich
    > użytkownik może tej własności używać - gdzie widzisz tu stawanie ponad
    > prawem?

    Wiem, tylko że jest również monopolistą i wykorzystuje swoją sytuację, a to
    mi się bardzo nie podoba. Gdyby - teoretycznie - Linux był w większości, to
    MS musiałby się dostosować i przygotować zasady dla ludzi a nie dla
    klientów. A tak - nie dosyć, że płacisz to jeszcze dostajesz system, który
    tu i ówdzie utrudnia Ci pracę (a nie utrudniałby, gdybyś miał nielegalną
    kopię, co jest dla mnie swoistą paranoją).

    > Aha, czyli ot tak pieniaczysz sobie ku rozrywce? ;P

    Exactly ;) Bo co innego mi pozostało? :)

    > j.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 39. Data: 2006-12-29 18:01:40
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Przemyslaw Osmanski wrote:
    (...)
> [...]
    > programista i tak bylo trzeba. Dodatkowo sam chcialby wprowadzic pewne
    > rygorystyczne srodki przymuszajace do uzywania legalnych wersji jego

    Żeby doprecyzować: nie tyle wprowadzić rygorystyczne środki, co po prostu
    nie chciałbym, by moje programy były piracone. Bo z nie mogę przecież popaść
    w paranoję i piętnować MS za zrobienie kosmicznych zabezpieczeń jednocześnie
    robiąc samemu takie same ;)

    Ale to tylko gwoli ścisłości.

    > pozdrawiam,
    > Przemek O.

    Takoż -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 40. Data: 2006-12-29 18:09:57
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Maluch wrote:
    (...)

    > Poczytaj dokładnie całą umowę to znajdziesz jeszcze sprytniejsze.

    Nie wątpię, ale przyznam szczerze, że aż się boję.

    > To nazywa się zbieraniem sojuszników w walce z głównym wrogiem czytaj
    > złodziejem licencji.

    Nierzadko wbrew ich woli. Na ten przykład ja mogę wcale nie chcieć pomagać
    MSowi walczyć z piractwem jednocześnie posiadając legalną kopię systemu, co
    IMO wcale nie jest sprzeczne.

    > No bo najbardziej wqurwionym z powodu piractwa
    > jest jedynie producent. Utrudnieniami dla legalnych użytkow.
    > dokoptowuje do koalicji przeciwko piratowi licencjobiorców legalnych.

    Cóż, dosyć ciekawa interpretacja...

    > Chodzi pewnie o to, aby przy pomocy legalnych zmusić do zmiany
    > myślenia i spowodować bezwzględne potępienie piractwa. Chodzi o to,
    > aby nie było przyzwolenia społecznego na takie zachowania /piractwo/.

    Yhy. Mam legalny? To muszę aktywować, za każdym razem dzwonić do MS, szukać
    jakichś magicznych kluczyków na etykietce obudowy, informować dlaczego
    system jest reinstalowany itp. Mam nielegalny? To mogę sobie spokojnie
    pracować i reinstalować bez żadnych utrudnień. To ma być argument?

    > Mało, on tak robi. Trzeba też stwierdzić, że te utrudnienia nie są aż
    > tak dokuczliwe.

    Cóż; to już kwestia dyskusyjna. Ostatnimi czasy robiłem kilka reinstalek -
    jedną skopałem i musiałem powtórzyć (instalator jednego programu gryzł się z
    działającym serwisem, ale nie wiedziałem, którym) i za każdym razem telefon
    do biura MS. Mieli szczęście; pani miała taki miły głos, że mi odeszła
    ochota zmieszania MS z błotem ;)

    > Gdzieś czytałem, że podobno w/g MS system jest piracony w 20%, ale to
    > chyba procent w skali ogólnej światowej.
    > Jak czegoś nie pomyliłem, to kolegę łatwo znaleźć :)

    Cóż. Wśród moich znajomych poziom ten wynosi mniej więcej 50% i w taką
    liczbę bym raczej celował. Tym bardziej, że skąd MS wie o tym ile pirackich
    kopii systemu jest w działaniu? Takie szacunki zawsze wydawały mi się mocno
    podejrzane.

    > No to wprowadzaj, byle zgodnie z naszym prawem :)

    Obawiam się, że żadna pozycja nie załapie się do tej kategorii ;P
    Przeważająca większość z nich natychmiast kojarzy się z określeniami:
    "rozpalony do czerwoności", "ostry jak brzytwa", "żrący", "rozwścieczony"
    itp ;P

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !