  • 101. Data: 2006-12-31 18:35:30
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:
    > Osoba przedstawiająca się jako *Piotr Kubiak* stuknęła w klawisze i
    > oto co powstało:

    > Ponieważ "kopia idzie za oryginałem", to raczej oczywiste.

    Wybacz, ale nie bardzo rozumiem. Zrobiłem kopię zapasową zgodnie z 75,
    nie muszę jej przecież przechowywać razem z oryginałem. Jedyne co może
    być problematyczne to udowodnienie że zrobienie *kopii zapasowej* jest
    niezbędne do korzystania z programu - przyznam że nie potrafię sobie
    wyobrazić takiej sytuacji. No ale załóżmy że da się to udowodnić - wtedy
    mogę tę kopię imho legalnie przekazać każdemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 102. Data: 2006-12-31 19:22:31
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message

    > Kopia staje się bezprawna bo tak mówi art. .... par ... ustawy .... -
    > ułatwiam Ci zadanie, wypełnij tylko te trzy pola :)

    To tak na szybkiego. Art. 74 pa, z podwórka praw majątkowych. Przeczytaj
    cały szczególnie ostatni punkt, gdzie pisze o użyczaniu, nawet kopii. W/g
    tego przepisu nie możesz przekazać dla sąsiada nawet legalnej kopi na którą
    zezwolił licencjodawca w umowie. Jakby dobrze poszukał to pewnie jeszcze by
    sporo znalazło się i innych paragrafów :).
    --
    Maluch

  • 103. Data: 2006-12-31 19:50:22
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    januszek wrote:
    > Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > Nie prawda. Źle interpretujesz. Prawo nie zabrania tak sie umowic,
    > że kopii robic nie wolno.

    A właśnie że zabrania. Art. 76. PA.

  • 104. Data: 2006-12-31 20:19:54
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    januszek wrote:

    > A czy ja mówię, że nie? Swoją drogą gratuluje podejścia do problemu,
    > które to jest właśnie powodem takich mechanizmów jak DRM czy
    > aktywacje...

    A guzik prawda. Powodem tworzenia tych mechanizmów jest chęć odróżnienia
    kopii ,,oryginalnej'' od ,,nieoryginalnej''. Zauważ, że jak skopiujesz
    płytkę dvd to film jest w identycznej jakości, muzyka też, program-kopia
    działa tak samo jak oryginał. W epoce kaset audio kopię można było robić
    praktycznie tylko z oryginału (strata jakości), co ograniczało proceder
    piractwa. DRM to tak naprawdę zablokowanie możliwości kopiowania bit w
    bit (tzn informacji o tym, ile jeszcze razy mogę utwór odtworzyć, nie da
    się skopiować). Jak kupię utwór z prawem do 3-krotnego odtworzenia, i
    będzie istniało urządzenie które umożliwi skopiowanie tego utworu razem
    z zabezpieczeniem DRM, to obie kopie będzie można nadal odtworzyć po 3 razy.

  • 105. Data: 2006-12-31 20:22:53
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

> [...]
    > na którą zezwolił licencjodawca w umowie. Jakby dobrze poszukał to
    > pewnie jeszcze by sporo znalazło się i innych paragrafów :).

    Ten przepis mówi tylko tyle, że to naruszenie majątkowych pa. Jak już to
    szukałbym w okolicach 118, tylko warto pamiętać że to jest ścigane tylko
    na wniosek pokrzywdzonego.

  • 106. Data: 2007-01-01 01:40:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 31 Dec 2006 18:04:42 +0100, Maluch napisał(a):

    > Jak uszkodziłeś nośnik to Twoja strata. Jak rozwalę samochód,
    > to idę drugi kupić.
    Jak kupię samochód, który działa inaczej niż zapewnił producent
    /nie działa/ to producent ma mi samochód nareperować na swój
    koszt lub zwrócić kasę /w uproszczeniu/. I to co napisał w
    umowie sprzedaży "po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia
    się" ma mniejsze znaczenie. Analogia automobilowa w stosunku do
    oprogramowania nie sprawdza się wcale, niestety.

    --
    pozdro
    poreba

  • 107. Data: 2007-01-01 06:56:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    (...)
    > udowodnić - wtedy mogę tę kopię imho legalnie przekazać każdemu.

    Nie, nie możesz, ponieważ przepisy o dozwolonym użytku (art. 23) nie
    dotyczą oprogramowania komputerowego.
    Ściśle: możesz ją przekazać na przechowanie, ale nie w celu
    korzystania z niej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 108. Data: 2007-01-01 06:58:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > które umożliwi skopiowanie tego utworu razem z zabezpieczeniem DRM, to
    > obie kopie będzie można nadal odtworzyć po 3 razy.

    W sensie fizycznym - owszem. Natomiast w takim znaczeniu w jakim owo
    "będzie można" zamierzasz oceniać w kategoriach prawa - niekoniecznie.

  • 109. Data: 2007-01-01 08:17:24
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message
    s.com...
> [...]

    > dotyczą oprogramowania komputerowego.
    > Ściśle: możesz ją przekazać na przechowanie, ale nie w celu

    Tak, art 77 pa zabrania tego. Nawet gdyby nie było art.77, to też nie mógłby
    zrobić z kopią, to co chce. Zapisany w art 23. użytek osobisty jest
    zakreślony pewnymi ramami. Art.23 i 77 to jest kolejna podstawa prawna do
    posiadania bezprawnej kopii i robienia z nią co się chce.
    --
    Maluch

  • 110. Data: 2007-01-01 08:29:22
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > A właśnie że zabrania. Art. 76. PA.

    Tutaj to już manipulujesz. Mnie pytałeś i podkreślałeś kopia zapasowa. Teraz
    wygląda, że piszesz ogólnie. Faktycznie zabrania art 76 pa w szczególnych
    przypadkach i tego nie dopisałeś. Poza tymi szczególnymi przypadkami pa
    zezwala, ba nawet powołuje się na takie umowy.
    Bo pisząc w Twoim przypadku o art. 76 pa można odnieść wrażenie, że
    wszystkie licencje /umowy/ są odnośnie zakazu kopiowania niezgodne z pa. A
    to jest nieprawdą, że nie powiedzieć bzdurą.
    --
    Maluch