  • 11. Data: 2007-04-08 00:05:47
    Temat: Re: Święta kościelne a konstytucja
    Od: "Mach" <mstrzelbicki(malpa)gazeta(kropka)pl>

    > oprocz tego jakis Jom Kipur, czy Swieto Dziekczynienia tez by sie
    > przydalo.

    Ok, to moze ktos sie wypowie jak naklonic TK do wypowiedzenia sie w tej
    kwesti i jak wygladaja ew koszty takiego postepowania? noi oczywiscie szanse
    na wygrana - dodam iz jestem prawnym laikiem

  • 12. Data: 2007-04-08 00:07:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Wrak Tristana napisał:
    > BTW: Zawsze mnie zastanawia, że protesty tego typu składają zazwyczaj
    > ateiści, a nie niekatolicy. A to strzelanie sobie w stopę... Taki ateista
    > powinien być wniebowzięty... Wolne ma, a do tego pełny luz od obowiązków
    > wiary... Ale nie, oni (nie mówię, że ty) walczą, jakby im zależało na
    > zniesieniu świąt i wygnaniu wszystkich do roboty...

    Bo zawsze byli, są i będą ludzie, którzy wiedzą lepiej co da innym
    szczęście i będą ich uszczęśliwić nawet na siłę...

    Przerabialiśmy to nie raz w historii, teraz niestety też przerabiamy :(

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 13. Data: 2007-04-08 00:20:02
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-04-08, Mach <mstrzelbicki> wrote:

    > Ok, to moze ktos sie wypowie jak naklonic TK do wypowiedzenia sie w tej
    > kwesti i jak wygladaja ew koszty takiego postepowania? noi oczywiscie szanse
    > na wygrana - dodam iz jestem prawnym laikiem

    Nie wiem jak chcialbys sprawic by sie TK na ten temat wypowiedzial. Jak
    jestes takim laikiem to przeczytaj chociaz Art. 188-197 Konstytucji.
    MoĹe Ci to cos rozjasni kto i z jakimi sprawami sie moze do TK zwracac.

  • 14. Data: 2007-04-08 00:47:10
    Od: Arek <o...@w...pl>

    SDD napisał(a):
> [...]
    > Przyczyn jest wiele - ale z cala pewnoscia jedna z wazniejszych jest
    > odrzucenie religii (a w zasadzie proba stworzenia nowej). O ile reforma
    > rolna czy nacjonalizacja przemyslu mogly zjednac komunizmowi ogromne rzesze
    > zwolennikow, o tyle odrzucenie religii i zastapienie jej materializmem
    > dialektycznycm bylo nie do zaakceptowania przez proste spoleczenstwo.
    > W batalii komunizm vs. kosciol - chociaz ten ostatni potrafil kiedys
    > ciemiezyc nie mniej od najbardziej krwiopijczego kapitalisty - zwyciezca byl
    > z gory okreslony.... Odrzucenie religii to najwiekszy, smiertelny, blad

    Eee, komunizm się przecież dobrze trzyma i jak tak dalej pójdzie to
    będzie trząsł gospodarką światową. Chodzi oczywiście o Chiny.

    A to, że w Polsce "komunizm" upadał to nic dziwnego jak zwolennicy
    komunizmu (np. Michnik) byli przeciwko temu co było.

    A.

  • 15. Data: 2007-04-08 06:00:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "B0L0" <b...@i...pl> napisał

    > - najwieksze patalachy, ktore w Sparcie zostalyby natychmiast po
    > zdiagnozowaniu wrzucone do Tybru

    Grze Rzym a gdzie Krym (tu: Sparta)?

    BTW, jak wydostałeś się z worka?

  • 16. Data: 2007-04-08 07:05:04
    Od: "Mach" <mstrzelbicki(malpa)gazeta(kropka)pl>

    > Nie wiem jak chcialbys sprawic by sie TK na ten temat wypowiedzial. Jak
    > jestes takim laikiem to przeczytaj chociaz Art. 188-197 Konstytucji.
    > MoĹe Ci to cos rozjasni kto i z jakimi sprawami sie moze do TK zwracac.

    Nieno stary dzieki, niema jak usenet
    poczekam az zadasz pytanie na jednej z grup ktore sa moja domena
    tez cie skieruje do wlasciwej ksiazki
    Rozumiem ze to taki prwaniczy rasizm?

    Wesolych swiat

  • 17. Data: 2007-04-08 08:15:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Eee, komunizm się przecież dobrze trzyma i jak tak dalej pójdzie to będzie
    > trząsł gospodarką światową. Chodzi oczywiście o Chiny.

    No coz, daleki wschod zawsze podchodzil do religii libralnie. Ich religia
    nastawiona byla raczej na medytacje a nie przejmowanie kontroli. Religie
    wschodu na ten przyklad nie reglamentowaly ciupciania, dzieki czemu miliony
    wyznawcow nie zyly w ciaglym poczuciu winy i strachu przed kara...
    Zreszta nawet niegodne postepki za zycia nie byly tam nigdy zagrozone
    Pieklem. Co najwyzej delikwent mogl zostac mrowka rozdeptana przez wojownika
    i predzej czy pozniej swymi - lepszymi juz uczynkami - dochrapac sie w
    kolejnych wcieleniach jakiegos wyzszego statusu :) - kazdy wiec mial
    szanse - nie w tym wcieleniu to w innym :)
    Tak wiec zamiana Buddy czy innego proroka, na Mao Tse Tunga (ktory mogl byc
    przeciez uznany za kolejne jego wcielenie) nie zbulwersowala tak
    spoleczenstwa, jak zamiana Matki Boskiej na Lenina w Polsce :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2007-04-08 08:31:07
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-04-08, Mach <mstrzelbicki> wrote:
    > Nieno stary dzieki, niema jak usenet
    > poczekam az zadasz pytanie na jednej z grup ktore sa moja domena
    > tez cie skieruje do wlasciwej ksiazki
    > Rozumiem ze to taki prwaniczy rasizm?

    Chciales wiedziec jak mozesz spowodowac by dana sprawe rozpatrzyl TK i
    skierowalem Cie na wlasciwa droge. A to, ze jestes leniwy i nie chce Ci
    sie przeczytac 10 artykulow Konstytucji ktore opdowiedza na twoje
    pytanie to juz twoja sprawa.

    --
    Tomasz Trystula

  • 19. Data: 2007-04-08 08:56:42
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@i...net>

    PK

    > To wlasnie religia przez wieki byla ostoja instytucji PAŃSTWA. To religia
    > pomagala utrzymac spoleczenstwo w ryzach, to religia - propagujac grozbe
    > kary po smierci pomagala trzymac w ryzach niepokornych. to religie zachodu -
    > starajace sie trzymac w ryzach najpierwotniejsze instynkty, gloszac, ze sex
    > to grzech pozwalaly trzymac spoleczenstwo w poczuciu winy i ulatwialy nad
    > nim kontrole.
    > To religia, gloszac wieczna nagrode po smierci sprawiala, ze miliony
    > biednych, ciemnych i wykorzystywanych godzilo sie na swa marna egzystencje,
> [...]

    Czym to się różni od dyktatury i państwa totalitarnego?

    Kaczor
    --
    Łączę pozdrowienia... i różne inne wyrazy
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl

  • 20. Data: 2007-04-08 09:06:02
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-04-07 21:12, Mach wrote:
    > Pytanie jest bardzie przekorne niż zasadne, ale z pewnością intrygujące:
    >

    > Czy ustawa o dniach wolnych od pracy w święta kościelne jest zgodna z
    > konstytucją?
    >

    > Przecież nie wszyscy są tej samej wiary i daty świąt mają różne...

    Zobacz:
    art. 14 ustawy o stosunku Państwa do Polskiego Autokefalicznego Kościoła
    Prawosławnego.
    art. 11 ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Chrześcijan Baptystów w
    Rzeczypospolitej Polskie
    art. 14 ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego
    w Rzeczypospolitej Polskiej
    art. 12 ustawy o stosunku Państwa do Kościoła
    Ewangelicko-Metodystycznego w Rzeczypospolitej Polskiej
    art. 12 ustawy o stosunku Państwa do Kościoła Zielonoświątkowego w
    Rzeczypospolitej Polskiej
    art. 11 ustawy o stosunku Państwa do gmin wyznaniowych żydowskich w
    Rzeczypospolitej Polskiej
    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)