  • 171. Data: 2005-05-27 21:26:39
    Temat: Re: Swiadkowie Jehovy, juz dosc
    Od: lukasz sczygiel <a...@e...cx>

    Grandalf napisał(a):

    > HA. No widzisz to bardzo dużo zmienia. To ma dużo do rzeczy bo 2 lata
    > temu mogło nie być takiego spisu, ale teraz starsi zborów mają takie
    > informacje i są one wymieniane pomiędze zborami. Więc to dużo wyjaśnia
    > dlaczego tamten ŚJ tak powiedział.

    Dobrze. Wiec jesli mozesz to sprawdz kiedy taki spis powstal.
    I moze podaj jakies zrodla oficjalnych informaci na temat SJ.
    Oficjalnych oznacza to ze jest mozliwe sledzenie zmian i nowosci
    dotyczacych Ich wiary. Oficjalnych oznacza rowniez ze wszyscy SJ
    zgadzaja sie co do tych informacji.

    > Tylko nie ręcze, że to będzie szybko...

    > A jest sens żebyś czekał? Nie będe się z Tobą w dawał w dyskusje o
    > nauce. Jest to mądrość ludzka i niedoskonała. Z pewnością znasz dużo
    Interpretacja Biblii tez jest przeciez niedoskonala. A na niej sie
    opierasz bez zastrzezen.
    > twierdzeń, które były uważane za prawdziwe, a po kilkunastu,
    > kilkudzięsięciu latach okazywało się to błednym myśleniem. Pewnym

    > dowodem prawdziwości ksiąg Mojżeszowych może być znalezienie Arki Noego
    > co potwierdza autentycznośći tamtych wydarzeń. Piszesz, że myślisz
    > logicznie, to pomyśl:
    > 1. Czy świat mógł powstać z przypadku? Na pewno znasz budowe swojego
    > organizmu. Czy nie użeka Cię jego skomplikowanie? I nibi to miało
    > powstać ot tak sobie?
    Widac ze nie znasz zasad ktore tworza teorie ewolucji. Jest to narazie
    teroia jednak znaleziono wiele dowodow na jej potwierdzenie. tobie
    wystarcza znalezienie Arki Noego a na potwierdzenie teorii ewolucji
    mozna znalezc wiele wiecej dowodow.
    Zapoznaj sie z ta teoria (nie kaze ci w nia wierzyc) ale ze zrodel a nie
    z gazetki typu focus.
    I powtorze: na ewolucje skladaja sie nie tylko przypdkowe zmiany
    genetyczne ale rowniez dobor naturalny.
    Moglbym tutaj duzo wyjasnic ale to nie dobre miejsce i mysle ze prosciej
    jest sie przejsc do biblioteki i wypozyczyc kilka ksiazek. Ta ktora
    wspomnialem jest juz stara i miejscami nieaktualna ale latwo sie ja
    czyta. Poczytaj, pomysl, zapytaj na odpowiedniej grupie ludzie ci
    wyjasnia co tylko bedziesz chcial.
    > Podaj mi jeden przykład, że coś nie miało swojego
    > wykonawcy, że nie powstało z wcześniejszego, takiego samego gatunku?
    > Masz komputer, powstał sam z siebie? Czy miał wykonawce? Czyli logicznie
    > rzecz biorąc człowiek i świat nie mógł powstać z przypadku. To jest nie
    > logiczne. Ale jeśli uważasz inaczej to masz prawo lecz mnie nie przekonasz.

    Czyli zakladasz ze juz wiesz co ci potrzeba i zamykasz umysl?
    Chyba ze masz takie argumenty i dowody na ich potwierdzenie ze mozesz
    udowodnic ze to co wiesz jest prawda?

    > Miałem na myśli Kościół Rzymsko Katolicki. Bo piszesz, że "inni
    > chrzescijanie tez sa poprostu dobrymi ludzmi" z czym się zgadzam, ale
    > biorać za przykład KK to stosunek dobrych do złych jest mniejszy niż u ŚJ.

    Masz na to jakies statystyki czy tylko ot, tak sobie rzuciles idea?
    Hint: nie kazdy kto podaje sie za SJ jest SJ i to samo tyczy sie
    Katolikow , Zydow czy innych.

    > I tak zrób towszystkich ludzi na terenie. Oni nie mają telekomunikacji,
    > zeby tak sobie dzwonić.

    Ale sa w stanie naduzywac goscinnosci innych?
    Przyjscie nie w pore jest takim zachowaniem. Oni oszczedzaja 30groszy na
    rozmowie a osoba ich przyjmujaca traci czas i przyjmuje ich zamiast
    zrobic co miala w planach. Wspomne tez ze jesli w czasie rozmowy martwi
    sie tym ze po wyjsciu gosci musi wrocic do pracy i dokonczyc ja
    wieczorem, kiedy jest ciemno i chlodno to nie jest skupiona na rozmowie.
    Dziwi mnie ze musze takie sprawy tlumaczyc Tobie.
    A wspominales o wysokiej kulturze....
    No i dziwi sie ze ludzie nie chca przyjmowac SJ w domach, ani z nimi
    rozmawiac.

    > Na pierwszym miejscu Bóg.

    Znowu odpowiedz nie na temat. Daj sobie spokoj z taka dyskusja.

  • 172. Data: 2005-05-28 06:07:30
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    lukasz sczygiel napisał(a):

> [...]
    > Oficjalnych oznacza to ze jest mozliwe sledzenie zmian i nowosci
    > dotyczacych Ich wiary. Oficjalnych oznacza rowniez ze wszyscy SJ

    Oficjalna i jedyna strona
    http://www.watchtower.org/languages/polish/index.htm
    O tym spisie popytam.

    > Interpretacja Biblii tez jest przeciez niedoskonala. A na niej sie
    > opierasz bez zastrzezen.

    Ależ ocywiście, że istnieje taka możliwość. Tylko głębokie, wnikliwe
    studium błąd przesówa coraz niżej.

> [...]
    > wspomnialem jest juz stara i miejscami nieaktualna ale latwo sie ja
    > czyta. Poczytaj, pomysl, zapytaj na odpowiedniej grupie ludzie ci

    Dziękuje za wnikliwą rospiske, ale nie trzebabyło.

    > Czyli zakladasz ze juz wiesz co ci potrzeba i zamykasz umysl?

    Myśle lgicznie. I nikt mi nie wmówi, że moi przodkowie powstali z małpy,
    jak to się ogólnie przyjmuje.

    > Chyba ze masz takie argumenty i dowody na ich potwierdzenie ze mozesz
    > udowodnic ze to co wiesz jest prawda?

    Moim dowodem może być np. logiczne myślenie.

    Dotyczące katolików http://www.opcja.pop.pl/numer9/9Neh.html

> [...]
    > A wspominales o wysokiej kulturze....
    > No i dziwi sie ze ludzie nie chca przyjmowac SJ w domach, ani z nimi

    Ogólnie ŚJ na wstęp starją się przeznaczyć 5min wiec to chyba nie dużo.

    > Znowu odpowiedz nie na temat. Daj sobie spokoj z taka dyskusja.

    Z taką na którą nie możesz odpisać po swojemu? Ja staram sięwyjaśnić
    pewne sprawy, ale jak nie chcesz to nie będe zmuszał.

    Nie chcesz płacić prowizji? To nie płać na www.swistak.pl
    Nie masz konta? To załóż. Rejestracja trwa 2 min,
    i od razu możesz kupować. Polecam

  • 173. Data: 2005-05-28 11:58:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    Grandalf <g...@o...pl> niebacznie popelnil

    > Myśle lgicznie. I nikt mi nie wmówi, że moi przodkowie powstali
    > z małpy, jak to się ogólnie przyjmuje.
    Może zanim zaczniesz dywagować teologicznie na temat _teorii_
    ewolucji poczytaj sobie co jej twórca Robercik pisywał.
    Nikt z ewolucjonistów nie twierdził, że Homo _od_ małby się wywodzi.

    I przestań durnie gadać gadać naukowo o Bogu. mieszanie poznania
    naukowego z transcendentnym jest neoficko puste
    (To jak spieranie się czy coś ma 1m długości czy waży 1kg)

    BTW W czasach wielkich odkryć paleontolicznych trafiła się zażarta
    dyskusja dwu stojących na skrajnych biegunach ewolucjonizmu i
    kreacjonizmu uczonych. W niej to padł ostateczny, bo nie do zbicia,
    argument, który Wam do rozważań
    _na_innej_bardziej_do_tego_stosownej_grupie_ polecam:

    a kto zabronił Panu Bogu stworzyć świat 3/6tys. lat temu ze
    wszystkimi tysiącsetletnimi skamielinami?

    Chrzanicie więc koledzy, i to bardzo NTG
    - świat powstał 20 maja 2005r. o 19:54:45 GMT - Wasz świat.
    I właśnie się skończył pogrążając się ostatecznie w odmętach KaeFa,
    anioły psp zwyciężyły, zesłańcy eNTeGujący szatanowi zostali
    potępieni na 100wieków.

    --
    pozdro
    poreba

  • 174. Data: 2005-05-28 12:08:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    poreba napisał(a):

    > a kto zabronił Panu Bogu stworzyć świat 3/6tys. lat temu ze
    > wszystkimi tysiącsetletnimi skamielinami?

    Idź do lekarza... Proszę... Albo chociaż zmień grupę... Proszę.

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 175. Data: 2005-05-28 20:25:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grandalf wrote:

    > To nie ja musze udowadniać tylko Ty.

    Ty musisz udowadniać, nie ja (po to twoja - błędna - wersja zagraża
    ludzkiemu życiu).

  • 176. Data: 2005-05-28 20:26:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mxmxmxmx-2 wrote:

    > He, he, znowu straszenie Armagedonem... Wasz ostani Armagedon miał być 5 lat
    > temu. I 30 lat... I 80 lat... I 91 lat...
    >
    > Coś nie wyszło?

    Odwołano z przyczyn technicznych ;->

    (znowu kooperanci zawalili ;) )

    BP,NMSP ;->

  • 177. Data: 2005-05-28 20:28:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur M. Piwko wrote:

    > Wystarczy zignorować, to sam zniknie.

    Hmmm... A jakby tę samą metodę zastosować wobec ŚJ, to skutek będzie
    taki sam? ;->

  • 178. Data: 2005-05-28 20:38:00
    Od: lukasz sczygiel <a...@e...cx>

    Grandalf napisał(a):

    > Ależ ocywiście, że istnieje taka możliwość. Tylko głębokie, wnikliwe
    > studium błąd przesówa coraz niżej.

    To dlaczego z gory zakladasz, ze Naukowcy sie myla a znawcy Biblii nie?
    Tylko nie pisz ze tak nie robisz. Przeczytaj swoje wypowiedzi, z nich to
    wrecz bije w oczy.

    > Myśle lgicznie. I nikt mi nie wmówi, że moi przodkowie powstali z małpy,
    > jak to się ogólnie przyjmuje.

    Teoria ewolucji mowi nie tylko o tym, pozatym nie jest to kompletna
    teoria mimo ze jest juz dosyc stara. Z drugiej strony jej wiek pokazuje
    ze jednak nie mozna tak latwo jej obalic.

    > Moim dowodem może być np. logiczne myślenie.

    Znowu to samo. W poprzednim poscie napisalem na samym koncu co sadze na
    temat takiej dyskusji.
    Kiedy brakuje ci argumentow sypiesz jakims truizmem. Zolta kartka.

    > Ogólnie ŚJ na wstęp starją się przeznaczyć 5min wiec to chyba nie dużo.

    > Z taką na którą nie możesz odpisać po swojemu? Ja staram sięwyjaśnić
    > pewne sprawy, ale jak nie chcesz to nie będe zmuszał.

    :) <-usmiech ironiczny.
    Od jakichs kilku dni prowadze te dyskusje do przodu logicznie wywodzac
    mysli i kiedy dochodzi do sytuacji w ktorej moglbys po prostu przyznac
    "nie wiem" albo po prostu przyznac ze cos co robia SJ moglo by zostac
    zmienione to odpowiadasz jakims truizmem w stylu:

    Z mojej strony to jest EOT, poniewaz ty nie chcesz dyskutowac.
    Moim zdaniem, dyskusja dla Ciebie oznacza tyle ze na koniec dyskusji
    twoj adwersarz stwierdza "masz racje! jak moglem tego nie widziec!".
    Natomiast Ty, chocby cie przypalali zywym ogniem nie przyznasz ze jednak
    osoba z ktora rozmawiasz ma racje.
    Z mojej strony EOT i mozesz sobie to tlumaczyc jak ci sie podoba. Google
    trzyma te dyskusje i bedzie ja trzymac dlugo wiec kazdy kto tylko chce
    sobie osadzi sam.

    A grupa p.s.p sobie odetchnie bo ta cala dyskusja byla NTG a nasz
    oswiecony kolega nie ujawnil odpowiedzi na pytanie zadane w pierwszym
    poscie...

  • 179. Data: 2005-05-29 06:44:31
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ty musisz udowadniać, nie ja (po to twoja - błędna - wersja zagraża
    > ludzkiemu życiu).
    Nie, Ty musisz udowodnić bo pierwszy zacząłeś.

  • 180. Data: 2005-05-29 07:01:51
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    lukasz sczygiel napisał(a):

    > To dlaczego z gory zakladasz, ze Naukowcy sie myla a znawcy Biblii nie?
    > Tylko nie pisz ze tak nie robisz. Przeczytaj swoje wypowiedzi, z nich to
    > wrecz bije w oczy.

    NIe sądze, że nie myślą. Tylko ta nauka jest tak rozwlekłą dziedziną, że
    dużo łatwiej o błąd.

    > Teoria ewolucji mowi nie tylko o tym, pozatym nie jest to kompletna
    > teoria mimo ze jest juz dosyc stara. Z drugiej strony jej wiek pokazuje
    > ze jednak nie mozna tak latwo jej obalic.

    1. nie ma na tą teorie dobitnych dowodów
    2. ludziom jest łatwiej w nią wierzyć bo wtedy mierniki Boże nie muszą
    być spełniane, skoro go nie ma. Idą na łatwizne

    > Znowu to samo. W poprzednim poscie napisalem na samym koncu co sadze na
    > temat takiej dyskusji.
    > Kiedy brakuje ci argumentow sypiesz jakims truizmem. Zolta kartka.

    Bez komentarza

> [...]
    > twoj adwersarz stwierdza "masz racje! jak moglem tego nie widziec!".
    > Natomiast Ty, chocby cie przypalali zywym ogniem nie przyznasz ze jednak

    Heh. Tak sobie to tłumacz. Już pare razy przyznałem Ci racje, tylko nie
    proś żebym Ci to pokazywał bo Cie wyśmieje, ale w pewnych sprawach nie
    moge bo się nie zgadzam.

    > Z mojej strony EOT i mozesz sobie to tlumaczyc jak ci sie podoba. Google
    > trzyma te dyskusje i bedzie ja trzymac dlugo wiec kazdy kto tylko chce
    > sobie osadzi sam.

    Właśnie.

    > A grupa p.s.p sobie odetchnie bo ta cala dyskusja byla NTG a nasz
    > oswiecony kolega nie ujawnil odpowiedzi na pytanie zadane w pierwszym
    > poscie...

    Już nie pamiętam kto był autorem wątku, ale jemu zaproponowałem, że moge
    mu pomóc. nie odezwał się więc chyba sobie poradził. Więc po co miałem
    pisać.

    Najlepiej zakończyć temat i zwalić wszystko na przemówce. Bo do czego
    miałem Ci przyznać racje? To ewolucji? Nigdy w życiu nie popre tych
    bajek. Tylko mi nie pisze, że Biblia to też bajki, bo znowu Cię
    wyśmieje. Jest mase dowodów na jej autentyczność. Ale jeśli EOT to
    pozdrawiam i wszystkiego dobrego.