  • 151. Data: 2005-05-27 10:02:28
    Temat: Re: Swiadkowie Jehovy, juz dosc
    Od: CN <b...@h...com>

    Grandalf napisał(a):
    > (...) dzięki za opinie, ale nie skorzystam. Nieznasz się na Biblii i
    > tyle. Powodzenia.

    Tej książki akurat w całości nie przeczytałem. W dodatku nie widzę
    najmniejszych podstaw, by wywodzić z niej jakiekolwiek prawdy o
    świecie - same opowieści i mity. Nie mam zamiaru się na niej znać, skoro
    nie jestem historykiem.
    /CN

  • 152. Data: 2005-05-27 10:25:04
    Od: "mxmxmxmx-2" <m...@v...pl>

    > dzięki za opinie, ale nie skorzystam. Nieznasz się na Biblii i tyle.
    > Powodzenia.

    Zasłanianie się Biblią nie powinno być remedium na swoją niewiedzę i braki w
    logicznym myśleniu.

    Mogę Ci jedynie współczuć, że swoje życie opierasz na Biblii. Czy nawet raczej
    na jej interpretacji przez wodzów twojej sekty.

    Powodzenia.

    --
    mxmx

  • 153. Data: 2005-05-27 10:35:35
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Grandalf [Fri, 27 May 2005 08:19:59 +0200]:

    > I tak zrób towszystkich ludzi na terenie. Oni nie mają
    > telekomunikacji, zeby tak sobie dzwonić.

    A to moze maja usta zeby sie na konkretny dzien i godzine
    umowic? Wiesz, mi sie tak pare razy zdarzalo, daje sie...

    Kira

  • 154. Data: 2005-05-27 11:28:50
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Grandalf [Fri, 27 May 2005 07:46:10 +0200]:

    > To nie ja musze udowadniać tylko Ty.

    A w kwestii transfuzji to nie ma nawet czego udowadniac
    przeciez. W zadnej znanej mi wersji Biblii nie ma nawet
    najmniejszej wzmianki o zakazie leczenia krwia mimo, ze
    w czasach biblijnych to leczenie bylo juz od dluzszego
    czasu praktykowane. Jest tylko pare wzmianek na krzyz o
    spozywaniu krwi, i jak do tej pory tylko SJ sie pomylilo
    jedzenie z przeszczepem...

    Kira

  • 155. Data: 2005-05-27 12:30:12
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    mxmxmxmx-2 napisał(a):

    > Zasłanianie się Biblią nie powinno być remedium na swoją niewiedzę i braki w
    > logicznym myśleniu.

    Więdz się nie wypowiadaj skoro nie myślisz logicznie.

    > Mogę Ci jedynie współczuć, że swoje życie opierasz na Biblii.

    Zobaczymy kto lepiej na tym wyjdzie.

    > Czy nawet raczej
    > na jej interpretacji przez wodzów twojej sekty.

    O jakiej sekcie mówisz? Nic mi takiego nie wiadomo.

    --
    Nie chcesz płacić prowizji? To nie płać na www.swistak.pl
    Nie masz konta? To załóż. Rejestracja trwa 2 min,

  • 156. Data: 2005-05-27 15:16:18
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 May 2005 14:30:12 +0200,
    Grandalf <g...@o...pl> screamed:

    > Zobaczymy kto lepiej na tym wyjdzie.

    Proponuję przenieść tę dyskusję odpowiednio na .fantasy i .religia.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 17:15:32 user up 10624 days, 5:10, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    God is a comedian playing to an audience too afraid to laugh.

  • 157. Data: 2005-05-27 15:34:27
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > In the darkest hour on Fri, 27 May 2005 14:30:12 +0200,
    > Grandalf <g...@o...pl> screamed:

    > Proponuję przenieść tę dyskusję odpowiednio na .fantasy

    Tak to jst rozmawiać z porządnymi ludzmi...

    > .religia.

    ...po co, kolejny wątek z kilku...

    ...wszystkiego dobrego, pozdrawiam.

  • 158. Data: 2005-05-27 15:50:03
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 May 2005 17:34:27 +0200,
    Grandalf <g...@o...pl> screamed:

    > Tak to jst rozmawiać z porządnymi ludzmi...

    Wykaż zależność wiary od porządności. Dla niewierzących biblia niczym
    nie różni się od innej książki fantasy. Dla wierzących jest zupełnie
    inaczej.

    > ...po co, kolejny wątek z kilku...

    A po co tutaj wątek związany z religią?

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 17:46:35 user up 10624 days, 5:41, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Impotencja gwarancją uniknięcia grzechu.

  • 159. Data: 2005-05-27 16:19:40
    Od: "mxmxmxmx-2" <m...@v...pl>

    > Więdz się nie wypowiadaj skoro nie myślisz logicznie.

    Tym zdaniem dałeś jaskrawy dowód braku logiki. Za to nadrabiasz zarozumialstwem
    i pychą.

    Przypowieści Salomona 16:18 (BW)
    Pycha chodzi przed upadkiem, a wyniosłość ducha przed ruiną.

    > Zobaczymy kto lepiej na tym wyjdzie.

    He, he, znowu straszenie Armagedonem... Wasz ostani Armagedon miał być 5 lat
    temu. I 30 lat... I 80 lat... I 91 lat...

    Coś nie wyszło?

    Kiedy następny?

    --
    mxmx

  • 160. Data: 2005-05-27 16:41:51
    Od: "mxmxmxmx-2" <m...@v...pl>

    Grandalf wrote:
> [...]

    Ale nie ci, co tłumaczyli pod wasze doktryny. Tak na marginesie, łatwiej byłoby
    spełnić twoje zachcianki, gdybyś podał nazwiska tłumaczy...

    Na przykład:

    "oto ukazał mu się we śnie anioł *Jehowy*" (Mateusza 1:20, *anonimowy* przekład
    wydany przez Świadków Jehowy).

    Ciekawostka, bo w greckim tekście (a ten i tylko ten jest natchniony) nie ma
    słówka IHWH (Jahwe, Jehowa) tylko KYRIOS. I tak ponad dwieście (!) razy w całym
    Nowym Testamencie... W ogóle w Nowym Testamencie nie ma ani razu wystąpienia
    imienia IHWH, ale w imię doktryny i wbrew faktom Świadkowie je tam umieszczają.

    To tylko wierzchołek góry lodowej tych, co się "lepiej znają na językach". Na
    szczęście inni (broń Boże, nie ja), znają się lepiej.

    --
    mxmx

    PS: żeby nie było, że to daleko od grupy pl.sco.prawo, to w mojej ocenie jest to
    fałszerstwo :-)