  • 1. Data: 2008-12-04 00:12:12
    Temat: Świadek Incognito w sprawie rodzinnej ?
    Od: "Zino" <z...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie o mozliwosc uzyskania statusu dla swiadka w sprawie rodzinnej
    (przejecie opieki nad dzieckiem). Swiadek jest sasiadem Pozwanego i posiada
    wazne informacje dla sprawy, ale boi sie zeznawac (Pozwany jest policjantem
    i Swiadek boi sie zemsty). Czy jest mozliwe w tego typu sprawach zlozenie
    zeznan przez Swiadka bez ujawniania swojej tozsamosci ?
    Podobna sytuacja jest z innymi Swiadkami, a bez nich sobie nie poradze !
    Prosze o podpowiedz co zrobic w takiej sytuacji,

    Pozdrawiam,
    Zino

  • 2. Data: 2008-12-04 15:29:54
    Temat: Re: Świadek Incognito w sprawie rodzinnej ?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Zino" <z...@o...pl> wrote
    > mam pytanie o mozliwosc uzyskania statusu dla swiadka w sprawie rodzinnej
    > (przejecie opieki nad dzieckiem).

    incognito to wyjątek z wyjątków, z reguły najważniejsze postępowania karne,
    karne i tylko karne.

  • 3. Data: 2008-12-04 16:35:31
    Od: "Zino" <z...@o...pl>

    > incognito to wyjątek z wyjątków, z reguły najważniejsze postępowania
    > karne, karne i tylko karne.
    To jak umozliwic zlozenie zeznan Swiadkom bez narazania ich na szykany ze
    strony Pozwanego ???
    Jest jakas metoda ?

  • 4. Data: 2008-12-04 17:33:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Zino" <z...@o...pl> wrote
    > To jak umozliwic zlozenie zeznan Swiadkom bez narazania ich na szykany ze
    > strony Pozwanego ???

    Ja myślę, że to raczej sprawa odpowiedniej rozmowy ze świadkiem, przekonanie
    go, że to co robi jest ważne, że to słuszna sprawa, przełamaniem oporów,
    odwołaniem się do czegoś co ważne etc. a nie sprawa prawa, a i tak będzie
    wezwany i tak. Jak zostanie wezwany to musi zeznawać i tyle, warto jednak,
    aby powiedział coś konkretnego, a do tego musi mieć motywację. To że się
    boją to normalne, w końcu nie codziennie jest się świadkie i to jeszcze w
    sprawie osób znajomych. Poza tym czy nie ma innych dowodów niż zeznania (?),
    może coś znajdziesz.

  • 5. Data: 2008-12-05 13:31:01
    Od: PN <k...@w...pl>

    Zino pisze:
    > To jak umozliwic zlozenie zeznan Swiadkom bez narazania ich na szykany ze
    > strony Pozwanego ???
    > Jest jakas metoda ?

    Składaj wniosek o przesłuchanie go w charakterze świadka i tyle. Ma
    obowiązek składać zeznania zgodne z prawdą pod rygorem odpowiedzialności
    karnej. Jego strach = jego sprawa. Jak mu sąsiad coś zrobi, to sam niech
    szuka ochrony prawnej.