  • 1. Data: 2005-06-21 18:06:25
    Temat: Świadczenie przedemerytalne
    Od: Greenhill <g...@N...pl>

    Witam
    Znajoma ma 50 lat i przepracowane 32 lata. Ostatnio jej zakład pracy
    przeżywa poważne problemy finansowe i nad pracownikami wisi widmo zwolnień.
    Czy wspomniana znajoma jest uprawniona do otrzymanie jakiegoś świadczenia
    przedemerytalnego?

    --
    g.

  • 2. Data: 2005-06-21 20:46:51
    Temat: Re: Świadczenie przedemerytalne
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Greenhill" <g...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zwolnień.
    > Czy wspomniana znajoma jest uprawniona do otrzymanie jakiegoś świadczenia

    1. Swiadczenie przedemerytalne z chwilą upadku firmy lub jej
    niewypłacalności otrzyma kobieta w wieku dopiero 56 lat.
    2. Lub jeśli kobieta ma przepracowane 35 lat, a firma ogłosi upadłość to bez
    względu na wiek dostanie świadczenie przedemerytalne.
    3. Najpierw przez pół roku musi być zwykły zasiłek, a póżniej dopiero
    świadczenie.

    W innych przypadkach świadczenia przede erytalne nie są przyznawane.

  • 3. Data: 2005-06-21 21:41:30
    Od: Greenhill <g...@N...pl>

    Maria wrote:

> [...]
    > świadczenie.
    >
    > W innych przypadkach świadczenia przede erytalne nie są przyznawane.

    Dziękuję. A jak ma się sprawa z zasiłkiem emerytalnym? Z tego co wyczytałem,
    to moja znajoma spełnia wymagane warunki. Cytat z
    http://www.praca.gov.pl/index.php?page=abc&status=20
    5 : "Zasiłek
    przedemerytalny przysługuje osobie spełniającej określone w ustawie warunki
    do uzyskania statusu bezrobotnego i prawa do zasiłku oraz posiadającej
    okres uprawniający do emerytury, jeżeli:
    - posiada okres uprawniający do zasiłku wynoszący 30 lat dla kobiet i 35 lat
    dla mężczyzn [...]".
    To aktualne przepisy czy coś się zmieniło ostatnio?
    TIA

    --
    g.

  • 4. Data: 2005-06-21 21:43:03
    Od: Greenhill <g...@N...pl>

    Greenhill wrote:

    [ciach]

    > A jak ma się sprawa z zasiłkiem emerytalnym?

    Zasiłkiem przedemerytalnym, oczywiście.

    --
    g.

  • 5. Data: 2005-06-21 22:27:44
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2005-06-22 08:57:57
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2005 23:41:30 +0200, Greenhill napisał(a):

    > Maria wrote:

    > To aktualne przepisy czy coś się zmieniło ostatnio?

    Bardzo nieaktualne - zasiłków przedemerytalnych nie przyznaje się od kilku
    lat.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski