  • 1. Data: 2009-01-04 20:45:07
    Temat: Studia - brak możliwości poprawy ;)
    Od: "erni" <e...@w...pl>

    Witam,
    ja tak trochę po studencku chciałbym zadać pytanie w sprawie która mnie
    przed chwilą zdenerwowała. Jestem studentem (studia zaoczne) i w ostatni
    weekend nie mogłem brać udziału w zajęciach, gdyż miałem ważny wyjazd.
    Prowadzący ćwiczenia nie pozwolił mi poprawić kolokwium, które na ostatnim
    zjeździe pisali wszyscy z mojej grupy. Dodatkowo powiedział, że z następnego
    muszę dostać minimum 4, ponieważ przewiduje dwa kolokwia i z tego którego
    nie pisałem mam automatycznie 2. Nie przewiduje możliwości pisania tego
    pierwszego, tylko wtedy gdy okażę zwolnienie lekarskie z tego okresu.

    Czy to jest zgodne z prawem i czy w ogóle jakieś prawo reguluje takie
    sytuacje? Przypominam, że są to studia zaoczne i za wszystko się płaci, więc
    jeżeli nie udało by mi się dostać 4 z drugiego kolokwium to muszę pisać
    płatną poprawkę. Oczywiście na kolokwium, które mnie ominęło jestem dokonale
    przygotowany, następne jest dużo trudniejsze i stąd moje zdenerwowanie.

    z góry dzięki

  • 2. Data: 2009-01-04 20:54:48
    Temat: Re: Studia - brak możliwości poprawy ;)
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    erni wyskrobał(a):
> [...]
    > to muszę pisać płatną poprawkę. Oczywiście na kolokwium, które mnie
    > ominęło jestem dokonale przygotowany, następne jest dużo trudniejsze

    Popatrz w Regulamin studiów, aczkolwiek najczęściej jest tak, że zasady w
    szczegółach ustala prowadzący zajęcia. Na pewno sprzeczne z żadną ustawą to
    nie jest.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-01-04 20:56:29
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    erni pisze:

    > ja tak trochę po studencku chciałbym zadać pytanie w sprawie która mnie
    > przed chwilą zdenerwowała. Jestem studentem (studia zaoczne) i w ostatni
    > weekend nie mogłem brać udziału w zajęciach, gdyż miałem ważny wyjazd.

    W piątek miałem ważny wyjazd i nie poszedłem do pracy. Pracodawca
    nie może tego zrozumieć i grozi naganą. Czy to jest zgodne z prawem?

    > Czy to jest zgodne z prawem i czy w ogóle jakieś prawo reguluje takie
    > sytuacje? Przypominam, że są to studia zaoczne i za wszystko się płaci,

    Jasssne. Jaśnie Pan student płaci to wymaga! A co!
    Skocz do dziekanatu i zapytaj się za ile sprzedadzą dyplom ukończenia.
    Po co się męczyć parę lat??!!

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 4. Data: 2009-01-04 21:17:12
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    niestety studia to studia

    walczyć z wiatrakami sobie mozesz - prowadzący ustala swoje zasady

    ktos podał tutaj argument niestawienia się do pracy - troche podobnie tutaj
    wygląda

    a ze studia zaoczne - a wybacz Twój wybór - oczywiscie upraszczam, nie
    zawsze jest mozliwosc studiowac dziennie.

    Sebastian

  • 5. Data: 2009-01-04 21:33:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@n...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > W piątek miałem ważny wyjazd i nie poszedłem do pracy. Pracodawca
    > nie może tego zrozumieć i grozi naganą. Czy to jest zgodne z prawem?

    po pierwsze tu placa tobie, tam placisz ty - to jednak spora roznica.
    Po drugie w pracy masz w kazdym roku 3 dni urlopu na zadanie wiec ie
    wyrzuca cie. :)

    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
    Zbigniew Trzaskowski

  • 6. Data: 2009-01-04 21:44:32
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Budzik pisze:

    > po pierwsze tu placa tobie, tam placisz ty - to jednak spora roznica.
    > Po drugie w pracy masz w kazdym roku 3 dni urlopu na zadanie wiec ie
    > wyrzuca cie. :)

    Na uczelni masz właściwie 90% dni urlopu. Byleś był na zaliczeniach
    i tam gdzie "doktor czepia się za nieobecność".

    Argument, że więcej mi wolno bo płacę powinien (i w tym przypadku
    jak widać był) skutecznie tępiony. Płaci się za wiedzę, a nie
    za naginanie regulaminu studiów do własnego widzi mi się.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 7. Data: 2009-01-04 21:56:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cubus wrote:

    > Argument, że więcej mi wolno bo płacę powinien (i w tym przypadku
    > jak widać był) skutecznie tępiony. Płaci się za wiedzę, a nie
    > za naginanie regulaminu studiów do własnego widzi mi się.

    jakby to była zapłata za wiedzę, to ci co wylecą powinni dostać zwrot w
    całości.
    to jest zapłata za możliwość a nie za wiedzę.

  • 8. Data: 2009-01-04 22:03:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    erni wrote:
> [...]
    > przed chwil? zdenerwowa?a. Jestem studentem (studia zaoczne) i w ostatni
    > weekend nie mog?em braae udzia?u w zajeciach, gdy? mia?em wa?ny wyjazd.
    > Prowadz?cy aewiczenia nie pozwoli? mi poprawiae kolokwium, które na ostatnim
    > zje 1/4 dzie pisali wszyscy z mojej grupy. Dodatkowo powiedzia?, ?e z nastepnego
    > musze dostaae minimum 4, poniewa? przewiduje dwa kolokwia i z tego którego
    > nie pisa?em mam automatycznie 2. Nie przewiduje mo?liwo?ci pisania tego
    > pierwszego, tylko wtedy gdy oka?e zwolnienie lekarskie z tego okresu.

    Proponuję oficjalnie zapytać dziekana.
    Jeśli w zapisie regulaminu studiów jest zapis, ze studentowi przysługuje
    prawo do kolokwium poprawkowego to będziesz go miał.
    Tylko co z tego jak oblejesz, a razem z tobą cała grupa następne.

    Szczerze mówiąc to dałeś ciała, bo wyjazd nie wyskoczył ci z dnia na
    dzień, a wystarczyło do wykładowcy zadzwonić i sie umówić na inny termin.

    > Czy to jest zgodne z prawem i czy w ogóle jakie? prawo reguluje takie
    > sytuacje? Przypominam, ?e s? to studia zaoczne i za wszystko sie p?aci, wiec
    > je?eli nie uda?o by mi sie dostaae 4 z drugiego kolokwium to musze pisaae
    > p?atn? poprawke.

    Nie. Nie wolno pobierać opłat za poprawki. Płatne jest powtarzanie
    kursu, nie egzaminu. Ustawa precyzyjnie reguluje co może być płatne i
    egzaminów poprawkowych tam nie ma.

  • 9. Data: 2009-01-04 22:12:18
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    witek pisze:

    > jakby to była zapłata za wiedzę, to ci co wylecą powinni dostać zwrot w
    > całości.

    A to czemu? Ci co wylecą po prostu nabyli "towar", ale nie potrafili
    z niego zrobić użytku (np. zdać egzamin). Czemu ma być im zwracane?

    Czy jeśli nabędę fortepian (towar), ale nie będę potrafił z niego
    skorzystać (nie umiem grać) to producent ma mi zwrócić kasę?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 10. Data: 2009-01-04 22:27:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gjrc82$5hh$1@inews.gazeta.pl Cubus
    <c...@n...pl> pisze:

    > A to czemu? Ci co wylecą po prostu nabyli "towar", ale nie potrafili
    > z niego zrobić użytku (np. zdać egzamin). Czemu ma być im zwracane?
    Sarkazm i ironia jakoś łatwo się przed toba ukrywają...

    > Czy jeśli nabędę fortepian (towar), ale nie będę potrafił z niego
    > skorzystać (nie umiem grać) to producent ma mi zwrócić kasę?
    Towar i usługa to nie to samo. Przekazywanie wiedzy to usługa.

    BTW - pogratulować sprawności skorzystania z usługi edukacyjnej - 2 byki w
    czterosylabowym słowie - ho, ho ho - to nie byle co!

    --
    Jotte