  • 11. Data: 2007-11-20 17:03:36
    Temat: Re: Student miał wypadek w pracy
    Od: k...@g...com

    moze to zdjecie bedzie lepsze
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3c57024117
    09038e.html

  • 12. Data: 2007-11-20 17:13:35
    Od: janist <j...@o...pl>

    No a czy w przypadku uznania, ze byla to umowa o prace moze tez ubiegac
    sie o odszkodowania za trwaly ubytek na zdrowiu (o ile taki powstal) w
    zwiazku z wypadkiem przy pracy?
    IMO tak

    pozdrawiam
    janist

  • 13. Data: 2007-11-20 22:37:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    > moze to zdjecie bedzie lepsze
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3c57024117
    09038e.html

    Zgodnie z art. 22 kodeksu pracy "przez nawiązanie stosunku pracy pracownik
    zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz
    pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym
    przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za
    wynagrodzeniem." Zatrudnienie w warunkach tak określonych jest
    zatrudnieniem na podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej
    przez strony umowy. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową
    cywilnoprawną przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych
    wyżej.

    W mojej ocenie zeskanowana przez Ciebie umowa jest umową o pracę. Wskazują
    na to takie elementy, jak obowiązek osobistego świadczenia pracy
    (przedstawianie "odpowiednich" zaświadczeń dotyczących absencji
    przykładowo). Punkt 14 juz sprawę w zasadzie przesądza, bowiem wynika z
    niego, ze pracodawca zdaje sobie sprawę, że to umowa o pracę, a jedynie
    zleceniobiorca "wybiera": umowę cywilnoprawną jako formę zawarcia umowy.
    Tak więc przy okazji pada podnoszony tu zarzut, że pracodawca nieświadomie
    mógł naszego Studenta niezgłosić do ubezpieczenia społecznego. On to czyni
    świadomie, a stosownie do zapisu art. 219 kk zgoda Studenta znaczenia tu
    nie ma.

  • 14. Data: 2007-11-20 22:45:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "janist" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No a czy w przypadku uznania, ze byla to umowa o prace moze tez ubiegac
    > sie o odszkodowania za trwaly ubytek na zdrowiu (o ile taki powstal) w
    > zwiazku z wypadkiem przy pracy?
    > IMO tak

    Oczywiście, ze tak. Uznanie przez sąd, ze to była umowa o parcę otwiera
    droge do szeregu roszzceń z tego tytułu.

  • 15. Data: 2007-11-21 16:55:14
    Od: janist <j...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Oczywiście, ze tak. Uznanie przez sąd, ze to była umowa o parcę otwiera
    > droge do szeregu roszzceń z tego tytułu.

    To bylo tekie pytanie pomocnicze dla studenta. Mam nadzieje, ze student
    juz wie co robic. :)))

    pozdrawiam,
    janist