  • 11. Data: 2004-06-04 09:38:01
    Temat: Re: Strony porno, a uszczerbek na zdrowiu psychicznym
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c9o54h$bi4$1@inews.gazeta.pl>, Roman G. wrote:
> [...]
    > W takim przypadku rodzice ucznia zażądają odszkodowania z tytułu utraty
    > przez ich dziecko zdrowia.
    > A to już nie są żarty.

    > Rzecz w tym, że mądre zdania, które cytowałem powyżej, pochodzą ze spotkania
    > z prawnikiem. Mieliśmy warsztaty metodyczne - doradca metodyczny
    > informatyki+adwokat+przedstawiciele firmy komputerowej, która wypuściła na
    > nasz polski rynek program zabezpieczający. Ów adwokat przytaczał konkretne
    > przykłady z życia sądu. Niestety takie sprawy mają już miejsce. Rodzice są
    > coraz bardziej uświadomieni i potrafią to wykorzystać. Nawet wtedy, gdy

    A Ty piszesz, że dziecko można wywalić z lekcji na korytarz...

    Renata

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 12. Data: 2004-06-04 11:06:17
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > w szkole.
    a policz dobrze

    > zwykle kolega zainspirował i to właśnie w szkole, żeby zaimponować.
    Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że inspiracja z pewnością
    nie wypłynęła ze strony szkoły jako instytucji.

    > A skąd ten kolega miał inspirację, to już inna sprawa.
    To właśnie _jest_ sprawa. Nie da się odizolować dziecka od środowiska, ani
    na obszarze oddziaływań domu rodzinnego, ani na obszarze oddziaływań szkoły.
    Siłą rzeczy większe możliwości sterowania interakcjami dziecko-środowisko są
    tam, gdzie dziecko spędza więcej czasu i po stronie osób, z którymi jest
    (powinno być) bardziej związane).
    I w końcu to szkoła ma dzieci, czy rodzice?

    > Masz dzieci?
    Cóż to ma do rzeczy?

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 13. Data: 2004-06-04 11:20:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel N wrote:
    > sąsiadce napewno o wiele łatwiej by było uwolnić sie od winy w tzw
    > nadzorze;przykładowo by udowodniła że jej dziecko regularnie korzysta z
    > internetu i nigdy nie weszło na strony porno na co ma świadków itp, sąsiadka

    Błąd logiczny. Nie jesteś w stanie wykazać, że nigdy nie weszło na
    porno-strony. Chyba, że masz nagranie video lub zeznania strażnika z 24
    godzin na dobę 7 dni w tygodniu.

    > wiedząc o tym że wszystko jest ok nie instalowała zadnego programu
    > chroniącego przed tym itp itd

    ROTFL

    Program chroniący...

  • 14. Data: 2004-06-04 11:38:39
    Od: "Pawel N" <p...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Błąd logiczny. Nie jesteś w stanie wykazać, że nigdy nie weszło na
    > porno-strony. Chyba, że masz nagranie video lub zeznania strażnika z 24
    > godzin na dobę 7 dni w tygodniu.

    W takim razie niech wykaże że normalnym następstwem przypadkowego wejscia na
    strony porny jest uszczerbek na psychice dziecka.

    > ROTFL
    >
    > Program chroniący...

    Nie wiem nie znam sie na tych programach,nie obchodza mnie one.Tak wiec
    rotflować można.

    pzdr

  • 15. Data: 2004-06-04 13:01:51
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > A Ty piszesz, że dziecko można wywalić z lekcji na korytarz...

    No właśnie - dlatego też nie bardzo wierzę w te "rewelacje".

    Wejście dziecka na nieodpowiednią stronę w Internecie może się przecież
    zdarzyć zawsze _mimo_ prawidłowego nadzoru. Zatem ewentualny uszczerbek ;-)
    na zdrowiu psychicznym nie pozostawałby w wyraźnym związku przyczynowo-
    skutkowym z normalnym i ogólnie przyjętym sposobem sprawowania nadzoru nad
    małoletnim. Czyż nie?

  • 16. Data: 2004-06-04 17:40:12
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Co sądzicie o tych wypowiedziach:
    >
    > Wyrok Sądu Najwyższego z dn. 22.08.1968 r:
    > [...]

    Nie widze zwiazku miedzy cytowanym wyrokiem a wypowiedzia ponizej.

    NoMAD

  • 17. Data: 2004-06-05 17:40:33
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> niebacznie popelnil

    > uszczerbku na zdrowiu psychicznym. W takim przypadku rodzice
    > ucznia zażądają odszkodowania z tytułu utraty przez ich dziecko
    > zdrowia. A to już nie są żarty.
    Ależ przecież u nas sądy żądają udowodnienia wysokości szkody
    i za bezzasadne i wygórowane uznają żądania a to rodziców dziecka
    co nie przeżyło wyrywania zęba, a to oszpeconej kobiety...
    Sądzę, że nie ma się czym martwić. rodzice wygrają zapewne kwotę
    niektórych kosztów lekarskich, leków na te depresje itp.
    Strach pomyśleć, że w niektórych szkołach stoją przecież
    automaty telefoniczne.
    A co można usłyszeć po drugiej stronie drutu...

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2004-06-05 21:50:59
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Czy w przypadku korzystania z Internetu w szkole ten związek przyczynowy
    > jest do udowodnienia?

    IMHO to zależy od tego, co dziecko obejrzało i jaki to ma na nie wpływ.
    Większość z was oczyma wyobraźni widzi 12-to latka otwierającego jakąś
    porno stronę. Ale w necie są rzeczy drastyczniejsze. Jak dzieciak potem
    będzie miał stany lękowe albo jakiś inny uraz i psycholog potwierdzi
    związek przyczynowo-skutkowy, to MSZ nie ma innego wyjścia, jak przyznać
    rodzicom rację.
    A że nauczyciel nie może stać nad kazdym dzieckiem to inna sprawa. No
    ale zawsze można filtrować pozytywnie czyli dopuszczać adresy tylko z
    wybranych domen (np. polskie portale, strona szkoły, *.gov.pl i takie tam).
    Wtedy dzieciaki nie nauczą się korzystać z netu, ale szkoła może spać
    spokojnie. Wyjściem byłoby zbieranie pozwoleń od rodziców na zniesienie
    ograniczeń i zrzeczenie się roszczenia, ale nie mam pojęcia, czy takie
    pisemko miałoby moc prawną.

    chester

  • 19. Data: 2004-06-05 21:59:50
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Czy do zlych nauczycieli mozna strzelac? ;)
    Nie można. Ale czasem trzeba :-)

    > W jaki sposob zapewnilbys warunki, aby
    > dzieci korzystajace w szkole z Internetu (przegldanie
    > stron WWW) nawet PRZEZ PRZYPADEK nie otworzyly
    > strony porno?

    Przez pozytywne filtrowanie - router pozwala na wchodzenie tylko do
    stron/podstron z wybranych domen przykładowo:
    *.wp.pl,*.onet.pl (bez
    erotyka.*.pl),www.adresszkoly.miejscowosc.pl,*.gov.p
    l, google.pl i takie
    tam.
    Każdy dodatkowy adres musiałby zyskać akceptację pracownika szkoły.
    np. uczeń wygoogla serwisy randkowe i chciałby wejść na randki.o2.pl,
    ale tam moderacja praktycznie/wcale nie istnieje, więc nic z tego. Ale
    już na www.sympatia.pl, gdzie nawet wpisy do książki gości są moderowane
    to można zezwolić.
    I tak dalej... Drogie, niepraktyczne, ale SKUTECZNE.

    I nie martwiłbym się o pornostrony, bo to pikuś i udowodnić cokolwiek
    przed sądem byłoby ciężko, bo nie wyobrażam sobie dziecka mającego uraz
    potwierdzony przez psychologa po zwykłym porno.
    Są stronki z naprawdę drastycznym materiałem, przemocą i innymi
    strasznymi/obrzydliwymi rzeczami, poradniki dla samobójców itp.
    Tu już w przypadku młodych dzieciaków może zaistnieć związek całkiem
    faktyczny.

    Jeśli cenzura, to tylko totalna, kazda inna nie ma wiele sensu :-)

    chester (przeciwnik cenzury, zwolennik wychowywania przez rodziców)

    --
    "Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć
    przesąd." (Albert Einstein)

  • 20. Data: 2004-06-06 00:51:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    chester wrote:

> [...]
    > będzie miał stany lękowe albo jakiś inny uraz i psycholog potwierdzi
    > związek przyczynowo-skutkowy, to MSZ nie ma innego wyjścia, jak przyznać

    Bzdura... 12 i stany lękowe od pornografi... To prędzej jakaś stara
    dewota może stanów lękowych doznać.

    A strony takie z reguły mają ostrzeżenie, żeby dzieci/dweoty wiedziały,
    że mogą tam coś 'gorszącego' zobaczyć.

    Równie dobrze można by skazać rodziców za to, że np. dzieciak ich
    podejrzał i szoku doznał...

    > A że nauczyciel nie może stać nad kazdym dzieckiem to inna sprawa. No
    > ale zawsze można filtrować pozytywnie czyli dopuszczać adresy tylko z
    > wybranych domen (np. polskie portale, strona szkoły, *.gov.pl i takie tam).

    Oj, a tych ostatnich to dopiero pornografia i drastyczne rzeczy - taki
    np. plan Hausnera. To ja mam od niego uszczerbek na zdrowiu psychicznym
    (nerwowy się czasem robię), a co dopiero mało odporne dziecko...