  • 11. Data: 2009-12-06 10:42:10
    Temat: Re: Strona WWW - plagiat
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-05, aqq <a...@w...pl> wrote:
    > jestem autorem skryptu, który posiada funkcjonalno?ci znanego serwisu
    > og?oszeniowego. Mój skrypt jest w 100% autorski i napisany przeze mnie.
    >
    > Wygl?d jest zbli?ony do znanego serwisu (inna kolorystyka, _podobny_ uk?ad,
    > ca?kowicie inny silnik - oprogramowanie serwera), lecz nie wykorzystuje
    > ?adnych marek zastrze?onych przez owy serwis, serwis ten równie? raczej nie
    > kojarzy si? z ich serwisem.

    Osobną sprawą jest użycie innego "silnika", osobną podobieństwa wyglądu
    strony. Rozważ taki przykład. Ksiązkę wydrukowano drukując egzemplarze
    na laserówce, Ty powieliłeś ją na atramentówce używając niebieskiego
    atramentu. Wolno Ci było? To tak bez wnikania w rzeczywiste
    podobieństwa.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2009-12-06 11:42:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    aqq pisze:
    > A cóż to za szkoda informować jasno i wyraźnie, iż nie są to aukcje
    > internetowe Allegro. Bo może ktoś by się pomylił :) w takim podobieństwie :)

    To nie jest informacja, a stopka pozycjonująca serwis na słowa kluczowe
    związane z TM konkurencji oraz na podobne słowa (stąd pisownia z błędami).

    > Szkoda tylko taka, że mogą próbować (i próbują) pozycjonować swoją stronę na
    > hasła związane z Allegro, ale to również nie jest zakazane - znaków
    > zastrzeżonych nie wykorzystują.

    Nie wiem czy zakazane. Na pewno nieetyczne. Samemu nie potrafią się
    wybić, to próbują na plecach konkurencji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2009-12-06 12:02:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.12.2009 11:15), aqq wrote:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > Szkoda tylko taka, że mogą próbować (i próbują) pozycjonować swoją stronę na
    > hasła związane z Allegro, ale to również nie jest zakazane

    Jeżeli wierzyć doniesieniom Vagli (http://prawo.vagla.pl) to były wyroki
    zagranicznych sądów które uznawały pozychjonowanie na hasła związane z
    konkurencją jako nieuczciwą konkurencję. Tym bardziej to się wg mnie łapie.

    p. m.

  • 14. Data: 2009-12-06 12:18:32
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    > Nie wiem czy zakazane. Na pewno nieetyczne. Samemu nie potrafią się
    > wybić, to próbują na plecach konkurencji.
    >

    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek

    A jak jest z produktami spożywczymi?
    Przykład:

    Cola Original z Biedronki.
    - kolorystyka prawie identyczna,
    - kolor napoju :) identyczny,
    - smak, podobny
    Ewidentne wykorzystywanie sukcesu Coca-Cola Company do sprzedaży swojego
    produktu. Nie wspomnę już o setkach innych podróbek Coli.

    W przykładzie aukcje.fm mamy podobnie jak z Colą z Biedronki. Wygląda
    podobnie, działa podobnie i smakuje podobnie ;) Jak więc z tym jest?
    Oprogramowanie aukcje.fm jest napisane (domyślam się) że od postaw (tak jak
    receptura Coli z Biedronki :)), szablon jest podobny (jak butelka Coli z
    biedronki, tzn. etykieta, bo oryginalny kształt butelki [kobieca talia :D]
    jest OPATENTOWANY i dlatego nie mogą go wykorzystywać).

    Jaka jest więc różnica w przypadku jednego i drugiego "plagiatu"?

  • 15. Data: 2009-12-06 12:21:41
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > na laserówce, Ty powieliłeś ją na atramentówce używając niebieskiego
    > atramentu. Wolno Ci było? To tak bez wnikania w rzeczywiste

    Rozumiem, dlatego poprosiłem firmę X o wskazanie chronionych prawem
    autorskim podobieństw (choć nic szczególnego tam nie ma, żadnej inwencji
    twórczej), aby je zmienić / usunąć i co by już nie uważali strony za
    plagiat.

  • 16. Data: 2009-12-06 14:18:00
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "aqq" napisał:
> [...]
    > Ewidentne wykorzystywanie sukcesu Coca-Cola Company do sprzedaży swojego
    > produktu. Nie wspomnę już o setkach innych podróbek Coli.

    to masz jeszcze ciekafszy pszykład: marchweka i ziemniory z pola pana
    zdzisia są podobne a nawet identyczne z marchefką i ziemniorami pana kszysia
    z innego rejomu polski, co na to powiesz?:O)
    na szczęście jeszcze takich bzdur nikt nie patentuje, ale już niedługo
    opatentują nawet marchefkę, świnię, a nawet człowieka i będziesz musiał
    placić haracz za to że jesz cudzą własność a nawet za to że sam jesteś cudzą
    własnością:O)

    tak parsze i widzę że w tym patentowaniu to chodzi wyłącznie o totalną
    kontrolę a nie o ochronę czegokolwiek, trzeba z tym walczyć, piraci
    fszystkich krajuf łączmy się!:O)

  • 17. Data: 2009-12-06 17:48:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.12.2009 13:18), aqq wrote:

> [...]
    > jest OPATENTOWANY i dlatego nie mogą go wykorzystywać).
    >
    > Jaka jest więc różnica w przypadku jednego i drugiego "plagiatu"?

    Różnica jest taka że Coca Cola nie chce ścigać Biedronki o to (albo robi
    to po cichu, tak że nie wiemy o tym), a Wiodący Serwis Aukcyjny chce
    ścigać Pokątny Serwis Aukcyjny.

    p. m.

  • 18. Data: 2009-12-06 22:27:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    aqq pisze:
> [...]
    > Ewidentne wykorzystywanie sukcesu Coca-Cola Company do sprzedaży swojego
    > produktu. Nie wspomnę już o setkach innych podróbek Coli.

    Pytanie na jakim poziomie podróbek. Bo nie mówię, że zrobienie serwisu
    aukcyjnego jest podróbką Allegro, bo nie pierwszy i nie ostatni to
    serwis. Konkurencja jest dobra, a jak wykazuje przypadek Pepsi, wręcz
    korzystna, bo produkty Pepsico są o wiele smaczniejsze niż pierwowzór.

    Tutaj nie czepiam się podróbek, a pozycjonowania się na markę
    konkurenta, czyli nieuczciwej konkurencji.
    Podróbki to osobny temat.

    > Jaka jest więc różnica w przypadku jednego i drugiego "plagiatu"?

    przecie właśnie akurat co do ,,plagiatu'' to ja nie mam zastrzeżeń. Nie
    uważam, żeby coś takiego jak ,,serwis aukcyjny'' powinno być
    zastrzeżone. To tak jakby zastrzec telewizor albo czytnik NNTP.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek