  • 21. Data: 2012-08-30 00:42:12
    Temat: Re: Strefa płatnego parkowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zapomniałeś o szczególe.
    > Zobowiązanie nie musi wynikać z umowy, może wynikać z ustawy.

    Moze, ale musiałaby być ustawa na zasadzie, ze parkujacy pod latarnią płacą
    2 zł. Sam fakt dopuszczenia przez sutawę pobierania opłaty nie sprawi, że
    można się jej domagać.

    > Czyli ustawa i tylko ustawa może być źródłem zobowiazań nieumownych.

    No właśnie. Ale nie czyjeś widzimisie.

    > Tak przykładowo "w temacie":
    > http://www.portfel.pl/pl/prawo/sec10001/content2090.
    html
    > ...oraz przepis dla takich zobowiązań w prawie m-nar:
    > http://www.arslege.pl/zobowiazania-nie-wynikajace-z-
    czynnosci-prawnych/k17/a15432/

    > Nie można.

    > Błąd.
    > Zobowiazanie nie powstało z mocy umowy.
    > Ustawa daje prawo do jednostronnej decyzji administracyjnej, która
    > skutkuje zobowiązaniem w postaci opłaty.

    Cienkie to - choćby mozna sie zasłonić błędem co do prawa.

  • 22. Data: 2012-08-30 11:44:49
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 29 August 2012 23:40:01 UTC+2, Gotfryd Smolik news wrote:

    > No to wykazują się lepszą świadomością prawną niż posłowie...

    > pzdr, Gotfryd

    Ok. Aby bardziej zmaterializować temat, powiem że chodzi o Sopot.

    Wyciąg z uchwały rady miasta:

    "Płatnymi, ogólnodostępnymi miejscami postojowymi, o których mowa w ust.1 są
    miejsca na ulicach i placach oznaczone znakami drogowymi: D-44 "strefa
    parkowania", D-45 "koniec strefy parkowania". Miejsca postojowe w strefach
    płatnego parkowania nie są strzeżone"

    Całość tu: http://www.zdiz.sopot.pl/park_files/Uchwala.pdf

    Znaki wyglądają tak: https://plus.google.com/photos/114097626845900234342
    /albums/5782399404191708657/5782399406303450322

    Jak bym nie patrzył, od D-44 znacząco się odróżnia.

    I pytanie dodatkowe: jaki jest zakres obowiązywania takiego znaku? Wydaje mi się że
    po obu stronach drogi, do najbliższego skrzyżowania, mam rację?

    AdamK

  • 23. Data: 2012-08-30 13:55:09
    Od: <1...@1...invalid>

    Adam Klobukowski w
    ups.com>:

> [...]

    > miejsca na ulicach i placach oznaczone znakami drogowymi: D-44 "strefa
    > parkowania", D-45 "koniec strefy parkowania". Miejsca postojowe w strefach

    Pikna ;P

    > Znaki wyglądają tak: https://plus.google.com/photos/114097626845900234342
    /albums/5782399404191708657/5782399406303450322

    Hmm, znak strefy w Sopocie wygląda tak:
    <http://maps.google.pl/maps?q=3+Maja,+Sopot&hl=en&ll
    =54.43849,18.564298&spn=0.006801,0.019505&sll=54.441
    871,18.563622&sspn=0.003425,0.009753&oq=sopot,+3&hne
    ar=3+Maja,+Sopot,+Pomorskie&t=m&z=16&layer=c&cbll=54
    .43841,18.564397&panoid=lKo7Q0K-Gr5eFARQasYJ1A&cbp=1
    2,353.88,,0,-8.91>
    <http://u.42.pl/2J3b_Sopot_D-44>

    A to co pokazałeś to znak D-18.

    > Jak bym nie patrzył, od D-44 znacząco się odróżnia.

    Jak bym nie patrzył to jest to znak D-44 zgodny z rozporządzeniem (tak,
    można stosować symbol parkometru, karty zegarowej, biletu itp.)

    O, i jeszcze Sopot dodatkową informację z wyciągiem z rozporządzenia
    przygotował.

    <http://www.zdiz.sopot.pl/park_files/Strefa.pdf>

    > I pytanie dodatkowe: jaki jest zakres obowiązywania takiego znaku?
    > Wydaje mi się że po obu stronach drogi, do najbliższego skrzyżowania, mam rację?

    Jakiego znaku? D-44 obowiązuje do D-45 i skrzyżowania nie odwołują...

    <http://maps.google.pl/maps?q=3+Maja,+Sopot&hl=en&ll
    =54.438415,18.564405&spn=0.006801,0.019505&sll=54.44
    1871,18.563622&sspn=0.003425,0.009753&oq=sopot,+3&hn
    ear=3+Maja,+Sopot,+Pomorskie&t=m&z=16&layer=c&cbll=5
    4.438489,18.564302&panoid=pSmk4OP2sMnLbcbmZRtzLQ&cbp
    =12,157.1,,0,-8.91>
    <http://u.42.pl/2J3c_Sopot_D-45>

    --
    'Tom N'

  • 24. Data: 2012-08-30 14:23:39
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Thursday, 30 August 2012 14:22:10 UTC+2, Adam Klobukowski wrote:

> [...]
    miesiącu.

    > (btw. rozporządzenie które zlinkowałem jest już nieaktualne, ale nowe różni się
    tylko tym że poszerzono strefę.)

    O, tu jest aktualna: http://bip.umsopot.nv.pl/file.php?file=/articles/201
    2/01/16/1404/link_uchwala20_258_2012.pdf

    AdamK

  • 25. Data: 2012-09-01 11:36:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Aug 2012, Adam Klobukowski wrote:

    > I pytanie dodatkowe: jaki jest zakres obowiązywania takiego znaku?
    > Wydaje mi się że po obu stronach drogi, do najbliższego skrzyżowania,
    > mam rację?

    IMHO nie.
    To, że nie ma w przepisach definicji "strefy postoju" nie znika tego
    pojęcia, oznacza tylko że trzeba stosować znaczenie słownikowe.
    A "strefa" nie wygląda (słownikowo) na ograniczoną istnieniem skrzyżowań.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-09-01 11:47:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Aug 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Moze, ale musiałaby być ustawa

    Tak.

    > na zasadzie, ze parkujacy pod latarnią płacą 2 zł.

    Uściślij - masz na myśli że "parkujący pod latarnią" czy że 2 zł?
    Bo już zacząłem pisać polemikę i dopiero zajarzyłem że mamy dwie
    osobne sprawy :)

    To, że ustawa pozwalająca pobierać opłatę istnieje, jak rozumiem
    sporne nie jest?
    I to, że opłata należy się za parkowanie "w strefie" również?

    > Sam fakt dopuszczenia przez sutawę pobierania opłaty nie sprawi,
    > że można się jej domagać.

    Oczywiscie.
    Trzeba spełnić komplet warunków koniecznych oraz dowolny
    zestaw warunków wystarczających (może być ich więcej niż
    jeden, tych zestawów).
    Nie podlega dyskusji :)

    Ale wychodzi, że one *są* spełnione bez stawiania znaków.

    > No właśnie. Ale nie czyjeś widzimisie.

    I tak właśnie jest.

    > Cienkie to - choćby mozna sie zasłonić błędem co do prawa.

    Uściślij, bo nie wiem gdzie tego błędu się doszukujesz - w prawie
    (znaczy ustawa jest niekonstytucyjna) czy w jego nierozumieniu.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-09-01 13:14:51
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Saturday, 1 September 2012 11:36:53 UTC+2, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > pojęcia, oznacza tylko że trzeba stosować znaczenie słownikowe.
    >
    > A "strefa" nie wygląda (słownikowo) na ograniczoną istnieniem skrzyżowań.

    Ok, ale ten znak to (jak dla mnie) definitywnie nie oznacza strefy płatnego
    parkowania, tylko parking płatny. W takim kontekście: gdzie kończy się ten parking?

    AdamK

  • 28. Data: 2012-09-01 18:12:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Uściślij, bo nie wiem gdzie tego błędu się doszukujesz - w prawie
    > (znaczy ustawa jest niekonstytucyjna) czy w jego nierozumieniu.

    Parkujący nie obejmował swoim rozeznaniem tego, że w tym miejscu parkowanie
    jest płatne.

  • 29. Data: 2012-09-01 19:32:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:cd59aa9c-d76d-4a0b-88ae-70359e3969cc@googlegrou
    ps.com...
> [...]

    > Ok, ale ten znak to (jak dla mnie) definitywnie nie oznacza strefy
    > płatnego parkowania, tylko parking płatny. W takim kontekście: gdzie

    Na najbliższym skrzyżowaniu.

  • 30. Data: 2012-09-01 19:48:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > arkujący nie obejmował swoim rozeznaniem tego, że w tym miejscu
    > parkowanie jest płatne.

    to sie na zolte papiery kwalifikuje.