  • 1. Data: 2009-05-17 21:34:04
    Temat: Straz wiejska a deptanie prywatnego trawnika...
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Czolem,

    Dzisiaj zdarzylo mi sie skrocic droge w drodze na pobliski Orlen. Na
    Orlenie akurat stal woz dzielnego szeryfa ktory wyskoczyl z ryjem, ze
    moze mi tu zaraz mandacik wypisac. Nie pyskowalem, ale po chwili mnie
    naszly watpliwosci... Wszystkie znaki wskazuja na to, ze pasek trawy
    ktory nadepnalem nalezy do Orlenu. Przy zalozeniu, ze mam racje, to SM
    ma podstaw prawna zeby mnie ganiac, czy tylko i wylacznie wlasciciel
    stacji... ?

    Pozdrawiam
    Wieslaw

  • 2. Data: 2009-05-17 21:39:18
    Temat: Re: Straz wiejska a deptanie prywatnego trawnika...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wwieslaw pisze:
> [...]
    > ktory nadepnalem nalezy do Orlenu. Przy zalozeniu, ze mam racje, to SM
    > ma podstaw prawna zeby mnie ganiac, czy tylko i wylacznie wlasciciel

    W ogóle należy się zastanowić, czy deptanie trawnika jest jego
    niszczeniem. De facto nie jest, a wręcz przeciwnie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-05-18 06:40:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 17 maj 2009 23:39
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <guq04t$8va$1@news.onet.pl>):

    > W ogóle należy się zastanowić, czy deptanie trawnika jest jego
    > niszczeniem. De facto nie jest, a wręcz przeciwnie.

    Taaaaa... Żenialne... Namawiaj do deptania i już całkiem będziemy na pustyni
    mieszkali... :(

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-05-18 06:51:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > W ogóle należy się zastanowić, czy deptanie trawnika jest jego
    > niszczeniem. De facto nie jest, a wręcz przeciwnie.

    no coz, teoretycznie masz racje, a praktycznie wszystko zalezy od ilosci
    deptaczy

    jedna osoba krzywdy trawie nie zrobi, dwie tez nie, ale jak puscimy tam
    kilkaset chodzacych po niej stale, to bedziesz mial klepisko

    sciezki nie tworza sie samoistnie

  • 5. Data: 2009-05-18 09:32:48
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 18 Maj, 08:51, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    wiadomościnews:guq04t$8va$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > jedna osoba krzywdy trawie nie zrobi, dwie tez nie, ale jak puscimy tam
    > kilkaset chodzacych po niej stale, to bedziesz mial klepisko

    To znaczy ze w miejscu sciezki nalezy zrobic chodnik. Bardzo dobry
    niemiecki pomysl: najpierw siejemy trawe, patrzymy jak ludzie chodza i
    dopiero tam kladziemy kostke. U nas bardzo ladnie wymyslono ze na
    kwadracie robi sie sciezke w ksztalcie litery s a ludzie chodza
    najkrotsza droga dzieki czemu trawa nie rosnie ani na chodniku ani na
    miejcu wydeptywanym.

  • 6. Data: 2009-05-18 10:08:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.05.2009 SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisał/a:
    > To znaczy ze w miejscu sciezki nalezy zrobic chodnik. Bardzo dobry
    > niemiecki pomysl: najpierw siejemy trawe, patrzymy jak ludzie chodza i

    Nie tylko niemiecki. Znam jeszcze w wersji, że po trawie stawia się mały
    płotek z krzaczków i dopiero wtedy wiadomo, że trzeba zrobić w tym miejscu
    przejście bo ludzie i tak to zadepczą.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-05-18 10:11:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    p.googlegroups.com...

    > To znaczy ze w miejscu sciezki nalezy zrobic chodnik.

    ale to juz zupelnie ina para kaloszy, ja sie tylko odnosilem do twierdzenia,
    ze deptanie trawie nie szkodzi ;)

  • 8. Data: 2009-05-18 10:16:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > ale to juz zupelnie ina para kaloszy, ja sie tylko odnosilem do
    > twierdzenia, ze deptanie trawie nie szkodzi ;)

    Co do zasady taka jest prawda. W niektórych krajach są wręcz
    tabliczki z zachętą: proszę chodzić po trawie. Ale tam również dba się o
    trawy. A w Polsce posadzi się nasiona, po kilku latach nie ma już trawy
    tylko same chwasty, ale mandat za niszczenie "trawnika" nadal można dostać.

    Oczywiście deptanie trawy na koncercie rockowym, czy też
    "wydeptywanie" ścieżki jest dla trawy szkodliwe, ale mówimy o ogólnym
    przypadku "chodzenie po trawie, leżenie na trawie=mandat".

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-05-18 10:29:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Oczywiście deptanie trawy na koncercie rockowym, czy też "wydeptywanie"
    > ścieżki jest dla trawy szkodliwe, ale mówimy o ogólnym przypadku
    > "chodzenie po trawie, leżenie na trawie=mandat".

    dlatego w sumie sie z toba zgodzilem z zastrzzeniem masowosci jej deptania
    :)

  • 10. Data: 2009-05-18 11:12:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 11:32
    (autor SzalonyKapelusznik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    oglegroups.com>):

    > To znaczy ze w miejscu sciezki nalezy zrobic chodnik.

    I zamiast trawników dostajemy pajęczynkę chodniczków, bo ludzie se skracają
    drogę na wszelkie sposoby... Boski pomysł.

    --
    Tristan