  • 71. Data: 2009-07-02 14:33:14
    Temat: Re: Straż miejska - korespondencja
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No i super. Jeśli więc ma informacje typu "Radar nr 2727277 dokonuje
    > pomiaru na obszarze przedstawionym na zdjęciu w miejscu o parametrach
    > takich i srakich", to się ich będzie trzymał. Tym lepiej, że się sztywno
    > trzyma, a nie interpretuje po swojemu, bo wtedy dopiero wyszłyby niezłe
    > kwiatki.

    dostal manual w ktorym jest napisane

    "aby badanie bylo dobre prosze ustawic fotoradat tak i owak, kierujac
    celownik tu i tam aby pasy byly tu i tam".

    Strasznik czyta instruckej i mowi do kolegi:

    "heniek, ustaw tam na lewo bardziej".

    po czym powstaje protokol z uruchomienia urzadzenia w ktorym strasznik
    stwierdza:

    "utawiono fotoradar zgodnie z instrukcja producenta i homologacja" co tak
    naprawde moze byc niezgodne z prawda.

    Neguje zatem uczciwosc i kompetencje tych palantow/idiotow. mialem z nimi
    doczynienia parokrotnie i wiem, ze gowno wiedza. Nie zdziwilbym sie zatem
    gdyby na tej fotce byl wyprzedzajacy samochod jadacy wlasnie z predkoscia
    92km/h

    Icek

  • 72. Data: 2009-07-02 14:37:54
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał

> [...]
    > gdyby na tej fotce byl wyprzedzajacy samochod jadacy wlasnie z predkoscia

    Zakładając logikę w tym, co piszesz wyjaśnij mi, jaki sens miałoby takie
    nieprawidłowe ustawianie radaru? Skoro potem na zdjęciach widać jedynie
    malutki fragment samochodu, co znacznie utrudnia identyfikację? Tak sobie
    sami na złość źle ustawili? I wiedząc, że radar robi gówniane fotki nie
    zmieniają tego? Toż prościej w takim wypadku zdemontować radar i mieć
    święty spokój.

  • 73. Data: 2009-07-02 14:59:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > "Tadeusz" <...@s...onet.pl> wrote in message
    > IMO zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego - MAJĄ taki
    > Pytanie tylko czy tu ma zastosowanie kpa.... Skoro postepowanie idzie w
    > ramach kpwow.

    Bardzo celne pytanie :-)

  • 74. Data: 2009-07-02 14:59:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > A jaki ma sens wystawienie mandatu za parkowanie w miejscu dozwolonym?

    Zasadniczo ma, bo można zgarnąć kasę trafiając na naiwnego. Natomiast
    ustawianie radaru tak, by niemożliwa była prawidłowa identyfikacja pojazdu,
    nie ma żadnego uzasadnienia. Bo kasy z tego nie będzie.

  • 75. Data: 2009-07-02 15:04:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    --
    cokolwiek

  • 76. Data: 2009-07-02 15:20:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nie znam, tutaj akurat podałem kompletnie hipotetyczną sytuację.
    > Natomiast skądinąd wiem, że radary mierzą ściśle określony obszar na
    > drodze i tenże obszar jest uwidaczniany na konkretnym fragmencie
    > zdjęcia, choć samo zdjęcie obejmować może znacznie większy obszar, niż
    > obszar pomiaru. Nie ma więc znaczenia fakt, że znalazł się na tym
    > zdjęciu również inny pojazd. Możliwe, że on również prędkość
    > przekroczył, ale tego akurat radar nie zarejestrował, ponieważ pojazd
    > ten znajdował się poza obszarem jego pomiaru.

    W tym co piszesz jest sama prawda, ale to nei znaczy, ze zdjęcie należy
    obrabiać. W razie wątpliwości co do tego, którego pojazdu prędkośc mierzono
    może rozwiać biegły.

    > Da się powiedzieć właśnie na podstawie tego, co napisałem wyżej.

    I tak, i nie. Fotoradar mierzy w pewnej strefie, więc jeśli się tam dwa
    samochody znajdą, to moze sie oakzać, że masz w ogóle głupie wskazania. Ale
    od tego jest biegły.

    > Dla mnie to raczej ewidentna sytuacja, w której odrzucono/zaciemniono
    > fragment zdjęcia nieistotny dla sprawy.
    > Tak samo, jak zacienia się twarz pasażera siedzącego obok kierowcy.

    Ale nie wycina i widać, co tam jest.

    > Ale kto powiedział, że do sądu miałoby trafić spreparowane zdjęcie? Na
    > mój gust SM wysłało takie jedynie do kierowcy, ponieważ przesłanie
    > zdjęcia w całości nie miało żadnego uzasadnienia. Sprawa dotyczy tylko
    > jego pojazdu, więc po co mu wiedza na temat tego, kto jeszcze był na
    > zdjęciu?

    Jak napisałem, w odniesieniu do zdjęcia przesyłanego do keirowcy
    ewentualnie jestemw stanie uznać takie racje, choć uważam, że generalnie
    jest to dość delikatna kwestia.

    > Uparłeś się, że spreparowano cały dowód i takiż przesłano do kierowcy. A
    > ja uważam, że dowód został w archiwum SM, a do kierowcy przesłano
    > jedynie tę część dowodu, która jest istotna w jego sprawie.

    Po co? Jako strona postępwoania w sądzie bedzie mógł całe zdjecie zobaczyć
    i tak.

    > No dobrze, to w jaki sposób w tej całej sprawie pomogłoby przesłanie
    > całego zdjęcia do kierowcy? Co by w ten sposób zyskał, co stracił i jak
    > się uratował przed płaceniem mandatu? Bo z wątku wynika, że nie neguje
    > faktu, iż znajdował się w tym miejscu w tym czasie, a jedynie nie jest
    > pewien, czy to on czy ten drugi przekroczył prędkość. Tylko w jaki
    > sposób obejrzenie całości zdjęcia mu tę pewność da?

    Nic mu na tym etapie nie daje i tu uznaje twoją rację. Tylko nie widzę
    sensu manipulowania tym zdjeciem przez SM, skoro do sądu musi trafić i tak
    całe. Dopatryuję sie tu podstępu polegajacego na tym, ze SM bała się, ze
    facet zdjęcie pokaże komuś, kto się zna i tamten podpowie linię obrony. W
    wypadku zdjecia w aktach sprawy jest to nieco bardziej skomplikowane.

  • 77. Data: 2009-07-02 15:37:39
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

> [...]
    > pewność, że cała klatka nie jest spreparowana? Może samochód inicjatora
    > wątku "wklejono" cyfrowo w resztę informacji dotyczących zupełnie innego

    Oceni to sąd.
    Do niego prześlą zdjęcie bez "wycinek".

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 78. Data: 2009-07-02 15:39:14
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik " Robmon" <6...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    >. Mam w związku z powyższym wątpliwości czy pomiar
    > dotyczy mojego samochody czy też wyciętego.

    Wątpliwości rozwieje ci sąd grodzki ;)

  • 79. Data: 2009-07-02 15:40:29
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Robienie zdjęć z tyłu jest normalne?
    > Jak wskazać wówczas osobę prowadzącą?

    Problem właściciela auta a nie SM lub Sądu. Gwarantuje ci, że oni sobie z
    tym poradzą ;))

  • 80. Data: 2009-07-02 15:41:29
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > Opowiadasz bzdury.

    Przypominam o tematyce grupy, popiedułko ;)