  • 61. Data: 2009-07-02 13:37:47
    Temat: Re: Straż miejska - korespondencja
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tadeusz" <...@s...onet.pl> wrote in message
    news:h2hk43$s0v$1@pippin.nask.net.pl...

> [...]
    IMO zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego - MAJĄ taki
    > obowiązek...

    Pytanie tylko czy tu ma zastosowanie kpa.... Skoro postepowanie idzie w
    ramach kpwow.

  • 62. Data: 2009-07-02 13:50:35
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ja również. Ponieważ ustalenie kierującego było niemożliwe, mandat płacił
    > właściciel pojazdu (w tym przypadku firma).

    ha, i do firmy przyszedl mandat ??

    A wydawalo mi sie, ze postepowanie karne czy w sprawach o wykroczenia mozna
    kierowac tylko w stosunku do osob fizycznych.

    Trudno mi sobie wyobrazic aby takiej "firmie" zamienili grzywne na areszt ;)

    Icek

  • 63. Data: 2009-07-02 14:00:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    Icek wrote:

    > ha, i do firmy przyszedl mandat ??
    >
    > A wydawalo mi sie, ze postepowanie karne czy w sprawach o wykroczenia
    > mozna kierowac tylko w stosunku do osob fizycznych.

    Może to była firma-działalność-gospodarcza? ;)

    A tak swoją drogą... jak to wygląda, jeśli auto jest własnością spółki
    kapitałowej?

    --
    cokolwiek

  • 64. Data: 2009-07-02 14:08:03
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Stary - gminy kupują fotoradary dla biznesu.

    Ty w ogóle czytasz przedpiścę, zanim mu odpowiesz?
    Bo wrzepiłeś swój powyższy tekst ni z gruchy ni z pietruchy.

  • 65. Data: 2009-07-02 14:12:43
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Icek" <i...@d...pl> napisał

    > Zaden straznik nie bedzie specem od fotoradaru. On dostal "user manual" i
    > postepuje wedle wytycznych.

    No i super. Jeśli więc ma informacje typu "Radar nr 2727277 dokonuje
    pomiaru na obszarze przedstawionym na zdjęciu w miejscu o parametrach
    takich i srakich", to się ich będzie trzymał. Tym lepiej, że się sztywno
    trzyma, a nie interpretuje po swojemu, bo wtedy dopiero wyszłyby niezłe
    kwiatki.

    > W protokole napisale, ze postepuje zgodnie z
    > wytycznymi producenta a jak jest naprawde to nikt nie wie. Moze
    > stwierdzil,
    > ze co za roznica czy troche w prawo czy w lewo.

    No to się w końcu zdecyduj, bo najpierw piszesz "On dostal "user manual" i
    postepuje wedle wytycznych" a chwilę później "postepuje zgodnie z
    wytycznymi producenta a jak jest naprawde to nikt nie wie". Jedno z drugim
    kupy się nie trzyma.

    > Nie dajmy interpretowac prawa.

    ???

  • 66. Data: 2009-07-02 14:18:41
    Temat: Re: Stra? miejska - korespondencja
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A tak swoją drogą... jak to wygląda, jeśli auto jest własnością spółki
    > kapitałowej?

    nic, przychodzi wezwanie, prezes nie rozpoznaje pracownika. Starasznik chce
    wiedziec kto kierowal. Prezes przedstawia liste plac i zaznacza osoby ktore
    mogly kierowac. Kolejne wezwania do zdjec bez widocznej twarzy nie
    przechodza.

    Gdy twarz jest wodoczna to przychodzi zaproszenie z forumularzem.

    Icek

  • 67. Data: 2009-07-02 14:19:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > A na dowod, ze pomiary dokonywane sa w roznych miejscach kadru to rozne
    > fotki na bazie ktorych wystawiono mandat a pojazd byl w roznych miejscach
    > kadru.

    Z tego samego radaru? Znasz i widziałeś osobiście takie przypadki?

    > Gdyby fotoradar mierzy tylko scisle okreslona czesc kadru to producent
    > tak
    > ustawilby "foto" aby nie obejmowalo zdjeciem innych detali.

    No i nie obejmuje. Jest obliczony tak, by obejmował większą część
    samochodu, którego prędkość mierzy. A że przy okazji na kawałeczku zdjęcia
    z samego boku załapał się inny detal, to nie ma żadnego znaczenia. Spójrz
    na to zdjęcie. Jaki sens miałoby takie programowanie radaru, by mierzył
    prędkość samochodu znajdującego się na samym brzegu kadru?

    > Wez jednak pod uwage, ze fotoradar mozesz postwic na jezdni kilku
    > pasmowej i

    Możesz, ale tutaj nie ma takiej sytuacji.

  • 68. Data: 2009-07-02 14:24:57
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Żarty sobie robisz? Gdyby tak było, to fotoradar sam by odpowiednio
    > kadrował. Jeśli w kadrze jest więcej niż jedno auto to nie wiadomo na
    > 100% któremu prędkość zmierzono i tyle.

    Ale na tym zdjęciu nie ma więcej, niż jednego auta. Jest jedno auto w
    całości i być może niewielki fragment innego. Nawet jeśli ten fragment
    byłby widoczny, to trudno zakładać, że akurat ten kawałeczek auta był
    namierzony przez radar. Właśnie z tego względu, ze pomiar z reguły dotyczy
    środka kadru.

    > Reszta to Twoje dywagacje nie mające wiele wspólnego z prawdą.

    Nie no oczywiście, bo Ty z kolei znasz wszystkie fakty i dlatego masz rację
    :>

    > Tak po prostu jest.

    Jeszcze raz - bo Ty tak twierdzisz?
    Masz jakieś wsparcie oprócz teorii, że SM i policja oszukuje?

    > Nikt przy zdrowych zmysłach nie przyjmie mandatu na podstawie fotki,
    > gdzie widać dwa auta, więc taka fotka pójdzie do kosza.

    Nikt przy zdrowych zmysłach oglądając zamieszczone tu zdjęcie nie dojdzie
    do wniosku, że radar mierzył prędkość auta, które na zdjęciu może być
    ukryte pod zaciemnionym fragmentem i widoczne co najwyżej w postaci skrawka
    karoserii, natomiast uwidoczniony w centralnym punkcie samochód jechał z
    dozwoloną szybkością.

  • 69. Data: 2009-07-02 14:26:25
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Czy nie wygrałeś przypadkiem bigbradera w pierwszej edycji i nie jesteś
    > strażnikiem miejskim? Bo masz poziom intelektualny pasujący idealnie do
    > takiego zajęcia. (czyt. jesteś betonem a nie balonem) :)

    Toczka w toczkę myślę to samo o tobie, odkąd tylko miałem pierwszą
    "przyjemność" zapoznać się z twoją "tfurczościom".

  • 70. Data: 2009-07-02 14:30:14
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał

    > Obowiązek udowodnienia jest na Straży Miejskiej, to ona oskarża o
    > spowodowanie wykroczenia i to na SM leży obowiązek dowodowy.

    No i udowodniła. Przedstawiła zdjęcie z radaru.