  • 101. Data: 2009-07-03 08:11:29
    Temat: Re: Straż miejska - korespondencja
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ciekawe, jak wygląda taka statystyka w II instancji

    slabo bo obwiniony zazwyczaj (po postach na tej grupie) twierdzi, ze "nie
    odebralem wezwania myslalem, ze przyjdzie kolejne" albo "co zrobic jak mi
    minal juz miesiac od sprawy a wyrok nie przyszedl, a myslalem, ze przychodzi
    sam"

    Icek

  • 102. Data: 2009-07-03 08:47:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > rzędu
    > no wiec teraz policz jak przy 5 stopniowej (czyli bardzo waskiej) wiazce
    > pomiarowej jaka szerokmosc ma ta wiazka 100 metrow dalej czyli w czasie
    > gdy dokonywany jest pomiar. I zobaczysz, ze nie tylko srodek kadru jest
    > mierzony

    Po co? Ja to wiem. Nie ja się upieram, że nie ma znaczenia, co jest w
    kadrze. Po prostu nie chce mi sie polemizować z osobami twierdzącymi, ze
    nie ma to znaczenia, bo to nie ma sensu. od tego jest ewentualnie biegły.
    Sąd ma dostać całe zdjęcie, a nie jego kawałek.

    > Z racji takiej, ze blad metody wystepuje sadze, ze producent zalozyl
    > wlasnie ze taki blad wystepuje. Jezeli zrobil poprawke na ten blad a
    > radar bedzie zle ustawiony to poprawka moze powiekszac pomiar i
    > zmierzona predkosc bedzie wieksza niz faktyczna.

    Z tego co wiem, to nie. Gdyby zrobił, to radar nie przejdzie homologacji,
    bo w pwnych warunkach mógłby pokazać więcej, niże jdzie faktycznie
    samochód.

    > Sadze, ze pomiar dokonywany jest w odleglosci 20-25 metrow od fotoradaru
    > fotoradar moze stac nawet 10 metrow liczac odleglosc prostopadle od toru
    > jazdy pojazdu. Jaki zatem bedzie blad ? ;)

    A ja wiem, że tak nie jest. Pomiar jest dalej. Ale możesz to sobie nawet
    sprawdzić po zdjęciu. na nim da się mniej więcej ocenić kąt.

  • 103. Data: 2009-07-03 09:17:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A ja wiem, że tak nie jest. Pomiar jest dalej. Ale możesz to sobie nawet
    > sprawdzić po zdjęciu. na nim da się mniej więcej ocenić kąt.

    a cos mi sie kolebie po glowie, tylko nie wiem czy to fakt, czy kolejny
    urban legend, ze w specyficznych warunkach, wlasnie podczas mijanki 2
    samochodow, istnieje prawdopodobienstwo pomiaru predkosci zsumowanej z
    dobicia fali od obudwu aut
    mam wrazenie ze cos kiedys takiego czytalem

  • 104. Data: 2009-07-03 11:17:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak łatwo zauważyć, im dalej radar
    > stoi od osi jezdni, tym kąt a jest większy, a tym samym prędkość
    > zmierzona spada przy tej samej prędkości pojazdu. W granicznym
    > przypadku, gdy radar stoi bardzo daleko od osi jezdni zmierzona przez
    > niego prędkość zmierza do 0.

    Ładna teoria, ale w praktyce działają tak chyba tylko ręczne suszarki,
    które rzeczywiscie dają dokładny pomiar przy kącie zerowym, a przy
    większym go zaniżają. Fotoradary sobie to korygują pewnie na poziomie
    oprogramowania i wg. instrukcji trzeba je ustawić pod ściśle określonym
    kątem w stosunku do jezdni. A zatem jeśli kąt ten będzie mniejszy niż
    mówi instrukcja, to pomiar będzie zawyżony.

    > Błedne założenie. Radar mierzy prędkości pojazdu w odległości mniej
    > więcej 100 metrów od miejsca ustawienia. Daje to błąd na korzyść
    > kierującego rzędu góra 5 promili. Po co to korygować?

    Zazwyczaj raczej mniej niż 50 metrów (fotoradar). A co do błędu pomiaru
    to patrz wyżej.

    --
    cokolwiek

  • 105. Data: 2009-07-03 11:22:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dobicia fali od obudwu aut
    > mam wrazenie ze cos kiedys takiego czytalem

    Nie tyle zsumowanej, co po prostu pomiar może być błędny i tyle.

  • 106. Data: 2009-07-03 12:10:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie tyle zsumowanej, co po prostu pomiar może być błędny i tyle.

    no moze niekoniecznie zsumowanej, ale w kazdym razie sporo zawyzonej

  • 107. Data: 2009-07-03 12:41:41
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > A tu już mamy niezaprzeczalne oznaki debila.

    Znowu popaprańcu grupowy do lustra gadasz??

    --
    Leszek
    Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Jeżeli z tego

  • 108. Data: 2009-07-03 12:43:26
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > Zostaw to idiotom pokroju Nostradamusa.

    ...napisał grupowy przygłup Jotte, który nigdy nic sensownego nie napisał
    ;))

  • 109. Data: 2009-07-03 23:51:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:h2kpta$f98$1@inews.gazeta.pl...
    > no moze niekoniecznie zsumowanej, ale w kazdym razie sporo zawyzonej

    Równie dobrze akurat moze być zaniżony.