  • 61. Data: 2018-09-22 09:54:33
    Temat: Re: Strasburg zawyrokował o ekshumacjach Smoleńskich bez zgody bliskich i prawa do apelacji od decyzji prokuratury
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.09.2018 o 09:06, A. Filip pisze:

    > A skąd do kurwy nędzy masz _pewność_ jak zginęli skoro PO śledztwo ma
    > aż takie braki? [wypadek na skutek ... czy "coś innego" ]

    Chociażby stąd że "przez osiem ostatnich lat" pis próbował na setki
    różnych sposobów, uwzględniając w tym działania na poziomie państwowym
    zawierające również tak niekonwencjonalne metody detonację baraku czy
    gotowanie parówek jak i grzebanie w grobach znaleźć jakikolwiek dowód na
    to że było inaczej niż wypadek komunikacyjny z powodu typowego polskiego
    burdelu ogólnowojskowego wzmocnionego urażonym ego pierwszego, co kiedyś
    nie poleciał do Gruzji bo mu się jakiś lękliwy pilot postawił. I mimo
    gigantycznych nakładów środków i chęci chuja znaleźli - wystarczy za
    uzasadnienie mojego głębokiego przekonania że to był po prostu klasyczny
    cfit? Bo się mocny offtop robi.

    Shrek

  • 62. Data: 2018-09-22 10:44:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-22, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Te ekshumacje dla mnie są dowodem _dużej_ różnicy między tym co
    > "stoi na papierze" (po PO śledztwie) a stanem faktycznym. Bardzo+
    > prawdopodobne że nie będzie bardzo znaczącej zmiany co do określenia
    > przyczyn "zdarzenia". Brak wiary w to co stoi w papierach został
    > skutecznie zaszczepiony. Ja nie potrafię uwierzyć że "pedantyczny
    > profesjonalizm" zawiódł tylko w mniej ważnych sprawach, to jest
    > zaufanie na zasadzie "wszystko albo nic".

    Problem w tym, że PiS tym bardziej nie daje żadnej gwarancji na
    pedantyczny profesjonalizm co udowodnili już w tym śledztwie dziesiątki
    razy.

    Z drugiej strony, wydaje się, że mimo tej całej nekro-szopki prokuratura
    działa dużo bardziej rozsądnie niż pseudonaukowa zgraja patrona misiewiczów.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2018-09-22 10:48:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-09-22 o 00:19, Shrek pisze:

    > Bo go zastrzelili w trzeciej sekundzie (wtedy, kiedy słychać strzały).

    Ale to nadal rodzi pytania dlaczego ofiarę katastrofy się dobija a nie
    pomaga im.

    > Oczywiście można sobie lecieć w chuja i wymyślać niestworzone historie,
    > tylko jak przyjdzie do oceny w normalnym, niezawisłym sądzie, to właśnie
    > wychodzi tak jak teraz.

    Gdyby od początku poprowadzono sprawę śledztwa i w inny, bardziej
    rzetelny sposób i nie leciano wtedy w chooja, to dziś też by w niego
    nikt nie leciał. A skoro ONI wtedy mogli, to MY dziś też możemy.

    > I dlatego partia tak się niezawisłego sądownictwa boi.

    Partia nie boi się "niezawisłego" sądownictwa, bo zmiany/reformę można
    by przeprowadzić w 48h. Boją się reakcji, głównie z zewnątrz, bo w kraju
    większość osób, które z sądownictwem miały do czynienia, wie że to nędza
    powszechna i zmiany(gruntowne) są potrzebne.

  • 64. Data: 2018-09-22 11:02:23
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > działa dużo bardziej rozsądnie niż pseudonaukowa zgraja patrona misiewiczów.

    Bo dla większość prokuratorów kluczowe jest przekonanie że do ich
    _prokuratorskiej_ emerytury rząd się zmieni i to pewnie więcej niż raz?
    Więc większość nawet jak chce się "podlizywać (obecnemu) rządowi" to się
    woli nie wystawiać bardziej niż konieczne przyszłym rządom, czyli
    działają po linii "w papierach porządek musi być".

    Ja jestem przekonany że takie podejście całkiem nieźle służy demokracji
    i _państwu prawa_ .

    --
    A. Filip

  • 65. Data: 2018-09-22 13:17:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.09.2018 o 11:02, A. Filip pisze:

> [...]
    > woli nie wystawiać bardziej niż konieczne przyszłym rządom, czyli
    > działają po linii "w papierach porządek musi być".

    Twoje rozumowanie ma jedną słabą stronę. Jak sam zauważyłeś - takie
    rozumowanie jest charakterystyczne dla _większości_ prokuratorów.
    Ponieważ prokuratora jest strukturą hierarchiczną wystarczy silne
    przekonanie prokuratora generalnego (który leci z definicji), że warto
    się podlizywać szeregowemu posłowi, żeby tą akurat sprawą zajmowała się
    mniejszość prokuratorów, która ma przekonanie, że należy przełożonemu
    chodzić w dupę na maksa, bo teraz jest ich pięć minut, a potem lecą ze
    stanowisk.

    > Ja jestem przekonany że takie podejście całkiem nieźle służy demokracji
    > i _państwu prawa_ .

    Nie wydaje mi się, żeby upolitycznienie śledztwa prowadzonego przez
    ziobrokraturę służyło dobrze demokracji i państwu prawa.

    Shrek

  • 66. Data: 2018-09-22 14:16:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.09.2018 o 10:48, nadir pisze:

    > Ale to nadal rodzi pytania dlaczego ofiarę katastrofy się dobija a nie
    > pomaga im.

    Facepalm...

    Shrek

  • 67. Data: 2018-09-22 16:15:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-09-22 o 14:16, Shrek pisze:

    > Facepalm...

    Ale że co, pytania niewygodne czy scenariusze niemożliwe do wykonania?

  • 68. Data: 2018-09-22 16:46:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.09.2018 o 16:15, nadir pisze:

    > Ale że co, pytania niewygodne czy scenariusze niemożliwe do wykonania?

    Zapytaj prezesa. Ponoć prawie doszedł.

    Shrek

  • 69. Data: 2018-09-24 13:06:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 15:45:07 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Bo inaczej "możesz sprawić wrażenie" że się czegoś Smoleńskiego bardzo boisz.

    Nie będę ukrywał, że boję się starych i zepsutych parówek, więc na wszelki
    wypadek w ogóle ich nie jadam, tym bardziej że jaki pomocnik aptekarza może
    dosypać to i owo do zupełnie świeżych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 70. Data: 2018-09-24 13:08:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 20:27:07 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Ależ dlaczego mamy nie iść drogą standardowych pytań "kto odniósł korzyść"?

    Najbardziej skorzystał Jarosław Kaczyński, bo pozbył się nieudolnego brata,
    bez szans na reelekcję i dzięki temu mógł sam wystartować w wyborach
    prezydenckich.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek