  • 1. Data: 2003-05-18 14:45:00
    Temat: Stosunek US do wyrokow NSA
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    Witam

    Interesuje mnie taka kwestia:
    - jak sie maja orzeczenia NSA do dzialalnosci US,
    - czy US sa zobowiazane tymi wyrokami ?

    Pytam bo przytrafila mi sie taka sytuacja:
    Mialem spor z ZE, oni zadali ode mnie oplaty karnej,
    ja uwazalem ze im sie nie nalezy. Przyslali do mnie pare (chyba 2)
    wezwania do zaplaty i po ok 1/2 roku dowiaduje sie
    ze poborca skarbowy otrzymal do egzekucji tytul wykonawczy
    wystawiony przez ten ZE w zwiazku z ta oplata karna.
    Jak mozliwe jest ze US przyja do egzekucji tytul wykonawczy
    od ZE skoro NSA w wyroku III SA 1034/02 wyraznie okreslil
    ze wlasciwa droga do dochodzenia naleznosci przez ZE jest
    droga cywilna a nie administracyjna ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2003-05-18 20:05:52
    Temat: Re: Stosunek US do wyrokow NSA
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od ZE skoro NSA w wyroku III SA 1034/02 wyraznie okreslil
    > ze wlasciwa droga do dochodzenia naleznosci przez ZE jest

    Pewnie był u ciebie nielegalny pobór energii elektrycznej.
    Takie sprawy należą do drogi sądowej.
    Ponieś zarzut, że niewłaściwa droga egzekucyjna i powołaj się na wyrok :
    1978.01.20 uchwała SN U III CZP 99/77 OSNC 1978/5-6/93

    przegląd orzeczn.: Siedlecki W. PiP 1979/5/105

    glosa: Leoński Z. OSP 1978/11/198

    Sprawy o należność za nielegalnie pobraną energię elektryczną należą do
    drogi sądowej.

    Pozdrowienia

    Michał

  • 3. Data: 2003-05-18 20:23:40
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > Pewnie był u ciebie nielegalny pobór energii elektrycznej.
    No wlasnie to jest kwestia sporna ;)

    > Takie sprawy należą do drogi sądowej.
    Tez tak uwazam :) ale ZE nie.

    > Ponieś zarzut, że niewłaściwa droga egzekucyjna i powołaj się na wyrok :
    > 1978.01.20 uchwała SN U III CZP 99/77 OSNC 1978/5-6/93
    >
    > przegląd orzeczn.: Siedlecki W. PiP 1979/5/105
    >
    > glosa: Leoński Z. OSP 1978/11/198

    Juz nie mam co podnosic zarzutu bo zaplacilem im to co chcieli
    gdyz stosowli srodek nacisku w postaci wylaczenia pradu.
    Niemniej zamierzam odzyskac te pieniadze.

    > Sprawy o należność za nielegalnie pobraną energię elektryczną należą do
    > drogi sądowej.

    Dzieki za informacje, szczegolnie o tej uchwale SN

    Tomek

  • 4. Data: 2003-05-18 20:29:13
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

  • 5. Data: 2003-05-18 20:34:22
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > Pewnie był u ciebie nielegalny pobór energii elektrycznej.
    No wlasnie to jest kwestia sporna.
    ZE oczywiscie zglosil na policji ze im kradne prad.
    Sprawa zostala umorzona bo to byla nieprawda.
    To jednak nie przekonalo ZE i dalej domagali sie
    oplaty karnej za ten nieistniejacy nielegalny pobor e.e.

> [...]

    gdyz stosowli srodek nacisku w postaci wylaczenia pradu.
    Niemniej zamierzam odzyskac te pieniadze.
    Teraz juz sie troche podszkolilem i wiem ze w takim wypadku
    musze angazowac URE.