  • 11. Data: 2008-12-21 23:54:17
    Temat: Re: Stawki remontowe w SM dla członków i dla nie-członków - zgodne z prawem ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wiktor pisze:

    > Mylisz się. Kupujesz mieszkanie - stajesz się właścicielem mieszkania, a
    > potem decydujesz po prostu czy chcesz zostać członkiem spółdzielni, czy
    > też nie.

    Poprawka: w spółdzielniach nie kupujesz mieszkania. Kupujesz
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

  • 12. Data: 2008-12-22 00:02:43
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Co Ty powiesz, szczególnie np. dachu.
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2008-12-22 00:02:55
    Od: Wiktor <b...@o...pl>

    666 pisze:
    > A odróżniasz własność od [ograniczonego] prawa rzeczowego??

    Odróżnia się po tym, jak jest zapisane w akcie notarialnym.
    Wydaje mi się, że podchodzisz do tego tematu od złej strony. Bycie
    członkiem (lub też nie) spółdzielni nie implikuje typu własności.

    Posiadanie mieszkania spółdzielczo-własnościowego wymusza (pewnie to
    zależy od danej Spółdzielni) bycie członkiem, jednak posiadanie
    wyodrębnionej własności daje dowolność w tym zakresie.

    --
    Wiktor

  • 14. Data: 2008-12-22 00:18:09
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wężykiem Jasiu, wężykiem :-)
    JaC

    -----

    > Posiadanie mieszkania spółdzielczo-własnościowego wymusza bycie członkiem
    ~~~~~~

  • 15. Data: 2008-12-22 00:27:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wiktor wrote:

    > Posiadanie mieszkania spółdzielczo-własnościowego wymusza (pewnie to
    > zależy od danej Spółdzielni) bycie członkiem,

    nie wymusza
    możesz np. dostać mieszkanie w spadku i nie ma bata, żeby cię zmusić do
    zostania członkiem. Nie musisz nim po prostu być.

  • 16. Data: 2008-12-22 01:19:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    666 pisze:
    > Co Ty powiesz, szczególnie np. dachu.

    Działają te same zasady, co przy każdej innej współwłasności.

  • 17. Data: 2008-12-22 07:16:18
    Od: Wiktor <b...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Poprawka: w spółdzielniach nie kupujesz mieszkania. Kupujesz
    > spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    A gdzie ja coś takiego napisałem? Napisałem "kupujesz mieszkanie ..." -
    możesz także kupić od osoby prywatnej mieszkanie w bloku, którego
    zarządzaniem zajmuje się spółdzielnia mieszkaniowa.

    --
    Wiktor

  • 18. Data: 2008-12-22 07:51:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Skocz może na grupę dzieci.starsze albo podobnie odpowiednią dla swojego poziomu
    wiedzy o prawie.
    JaC

    ----

  • 19. Data: 2008-12-22 08:14:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > Coś mi się wydaje, że na dzis brak członkostwa musi się wiązać z wnioskiem
    > o wpis do hipoteki co na jedno wychodzi, ale mogę się mylic.

    a co ma czlonkowstwo w spoldzielni wspolnego z wlasnoscia mieszkania?

  • 20. Data: 2008-12-22 08:15:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:i7v226-rfv.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Hipoteka to odrębna własność. I wtedy o remonty martwi się właściciel.

    nie zamydla problemu, nie hipoteka tylko wlasnosc gruntu, hipoteke na samo
    mieszkanie, czyli spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu tez mozesz miec