  • 1. Data: 2008-05-29 09:46:16
    Temat: Staw sąsiada
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    Witam wszystkich.

    Natknąłem się na taki mały, mokry problemik.
    Są dwie zabudowane działki sąsiadujące ze sobą. Na jednej z nich jest
    wykopany niewielki staw przydomowy. Jest on usytuowany przy granicy
    drugiej działki.
    Niestety staw zaczął się powiększać (obsunięcia skarpy) tak że obecnie
    jest już 0,5m w drugiej działce.

    W związku z tym pytanie co można zrobić z sąsiadem i jego stawem? Sąsiad
    jest jednostką wręcz aspołeczną. Dialog się skończył na wypowiedzeniu
    prośby o zasypanie kawałka stawu tak żeby był z 1m od granicy działki i
    jego odpowiedzi mój staw i odpie*** się.

    Czy są jakieś przepisy dotyczące kopania stawu? Jakie odległości muszą
    być zachowane od granicy działki?

    --
    ZauraK

  • 2. Data: 2008-05-29 10:15:08
    Temat: Re: Staw sąsiada
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Niestety staw zaczął się powiększać (obsunięcia skarpy) tak że obecnie
    > jest już 0,5m w drugiej działce.
    >
    > Czy są jakieś przepisy dotyczące kopania stawu? Jakie odległości muszą być
    > zachowane od granicy działki?

    skoro sie obsunelo, to znaczy, ze czesc twojej gleby znalazla sie na stronie
    sasiada, popros sasiada o zwrot swojego, niech odlozy na to samo miejsce :)

  • 3. Data: 2008-05-29 10:26:17
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "ZauraK" <z...@z...zaurak> napisał w wiadomości
    > Czy są jakieś przepisy dotyczące kopania stawu? Jakie odległości muszą być
    > zachowane od granicy działki?

    zgłosić do nadzoru budowlanego - no i odległość od granicy powinna być większa

  • 4. Data: 2008-05-29 10:50:16
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    gasper pisze:
    > zgłosić do nadzoru budowlanego - no i odległość od granicy powinna być
    > większa

    Z tego co się orientuję to do 30m2 nadzór nie ma nic do do tego bo to
    nie podlega zezwoleniom.

    A odległość to na jakiej podstawie 'powinna być większa' ? Nigdzie nie
    znalazłem żadnych uregulowań.

  • 5. Data: 2008-05-29 12:21:20
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 29 Maj, 11:46, ZauraK <z...@z...zaurak> wrote:
> [...]
    > jego odpowiedzi mój staw i odpie*** się.
    >
    > Czy są jakieś przepisy dotyczące kopania stawu? Jakie odległości muszą

    Zacznij do swojego stawu wlewac beton. Niech sie od****. twoja dzialka
    twoj staw jktorego nie chesz i mozesz go sobie likwidowac.

  • 6. Data: 2008-05-29 14:13:57
    Od: Bogdan <w...@p...onet.pl>

    ZauraK pisze:

    Poszukaj... może są np. jakieś srodki chemiczne, ktore legalnie możesz
    wrzucić do "swojego stawu" przebarwiające wodę ?
    Albo regularnie wypompowuj wode ze swojego stawu, z zawartością.

  • 7. Data: 2008-05-29 14:17:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    t.pl
    użytkownik *Bogdan* napisał(a):

    > Poszukaj... może są np. jakieś srodki chemiczne, ktore legalnie możesz
    > wrzucić do "swojego stawu" przebarwiające wodę ?

    proponuję nadmanganian potasu. albo starty na proszek ołówek kopiowy jeśli
    jest jeszcze gdzieś do zdobycia. tylko, że duuuużo by trzeba obu środków. z
    nadmanganianem byłoby łatwiej.

    --
    Big Jack
    //////

  • 8. Data: 2008-05-29 15:10:56
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest jeszcze gdzieś do zdobycia. tylko, że duuuużo by trzeba obu środków. z

    jak sie bawić to sie bawić - ja bym kupił krokodyla i wpuścił do swojego stawu
    ;)

  • 9. Data: 2008-05-29 21:48:15
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > Zacznij do swojego stawu wlewac beton. Niech sie od****. twoja
    > dzialka
    > twoj staw jktorego nie chesz i mozesz go sobie likwidowac.

    Kurna, jednak lubie ta grupe :)))

    ale przedstawilbym takei stanowisko sasiadowi, chyba by go to przekonalo.

    Immisja sasiedzka (bezposrednia, materialna) , a wiec: powodztwo negatoryjne
    do sadu cywilnego. W teorii. W praktyce - perswazja slowna i wpierdol.

  • 10. Data: 2008-05-29 23:26:24
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Plywa cos w tym stawie? Jezeli tak to wystaw maszynerie do grilowania i
    zacznij lowic ryby.

    sz.