  • 11. Data: 2007-08-14 13:57:39
    Temat: Re: Statystyka kształtowania się liczby pracowników w zakładzie....
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

    > No chyba że mamy na myśli czy wogóle pracodawca może taką "dyscyplinarke"
    > dać. Zawsze chyba może, ale jak moge zacytować Jotte: "Co nie oznacza, że
    > skuteczne."

    Nie słuchaj "mądrali".

    A ja swoje zdanie podtrzymuje.

    Podaj stan faktyczny - dokładnie - to ci powiem czy to jest nadużywanie
    świadczeń z ubezpieczenia społecznego czy nie.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 12. Data: 2007-08-15 11:28:34
    Od: "Krzysztof " <b...@g...pl>

    > A ja swoje zdanie podtrzymuje.
    >
    > Podaj stan faktyczny - dokładnie - to ci powiem czy to jest nadużywanie
    > świadczeń z ubezpieczenia społecznego czy nie.

    Miałem poważny ropień w jamie ustej, który został nacinany. Dostałem na to
    zwolnienie lekarskie /z możliwością chodzenia/. Po kilku dniach kiedy
    poczułem się troche lepiej, a temperatura mi zeszła pojechałem zagranice do
    swojej rodziny. Zakład o tym się dowiedział i ten argument będzie poruszał
    także na sprawie. Może to jest lekkie nadużycie, ale myśle do
    skutecznej "dyscyplinaraki" nie powinno się chyba kwalifikować /takie moje
    zdanie/. Zresztą ZUS do zwolnienia nic się nie czepia. Ewentualnie jaką
    podstawe prawną mieli by zastosować, iż na chorobowym mam być przykuty do
    miejsca zamieszkania /bardzo bym prosił/.

    Dziękuje za polemike.

    Pozdrawiam!
    Krzysztof

  • 13. Data: 2007-08-15 11:29:16
    Od: "Krzysztof " <b...@g...pl>

  • 14. Data: 2007-08-15 19:35:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > podstawe prawną mieli by zastosować, iż na chorobowym mam być przykuty do
    > miejsca zamieszkania /bardzo bym prosił/.

    To nie jest nadużycie.
    A teraz podaj co zakład pracy napisał ci w oświadczeniu o rozwiązaniu umowy.

  • 15. Data: 2007-08-15 20:15:18
    Od: "Krzysztof " <b...@g...pl>

    > To nie jest nadużycie.
    > A teraz podaj co zakład pracy napisał ci w oświadczeniu o rozwiązaniu umowy.

    Przyczyną wypowiedzenia umowy /za 3 mies wypowiedzeniem/ jest brak
    staranności i sumienności w wykonywaniu podst. obowiązków pracowniczych.Podst
    prawna: art.30 par.1 pkt2 KP
    I tu podaje dwa konkretne powody /chodzi o jakieś uchybienia w mojej pracy/ z
    którymi się nie zgadzam i dlatego podałem do Sądu.

    Jednak w odpisie "odpowiedzi Zakładu na mój pozew" które przesłał mi Sąd jest
    poruszany przez Zakład także argument iż w tym czasie wyjechałem za granice.
    Są podani świadkowie, itp. Tylko właśnie co to ma wspólnego ze sprawą.
    Dlatego pytanie jeszcze chciałbym zadać. Skoro to nie ma nic w spólnego ze
    sprawą to Sąd /jeśli oczywiście to uzna/ odrzuca takie dowody i nie dopuszcza
    tych świadków do sprawy, czy może lepiej wystosować wniosek/sprzeciw z mojej
    strony o nie dopuszczenie ich do sprawy? Czy tu musze podać konkretny
    paragraf, czy wystarczy tak słownie?

    Dziękuje za sugestie i wyrozumiałośc.
    Pozdrawiam!

    Krzysztof

  • 16. Data: 2007-08-15 21:32:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Przyczyną wypowiedzenia umowy /za 3 mies wypowiedzeniem/ jest brak
    > staranności i sumienności w wykonywaniu podst. obowiązków pracowniczych.Podst
    > prawna: art.30 par.1 pkt2 KP

    A wiec po co zawracasz głowę zwolnieniem lekarskim? Sąd pracy bada tylko
    przyczyny wskazane w wypowiedzeniu a nie te które sie przypomną
    pracodawcy w toku procesu.

    Dyskusyjne jest również samo sformułowanie. Można się upierać że nie
    jest konkretne. Po prostu powiedz w sądzie pracy że nie rozumiesz co ci
    zarzuca pracodawca.

    2001.03.21 wyrok SN I PKN 311/00 OSNP 2002/24/595

    Wymaganie z art. 30 § 4 KP nie jest spełnione, jeżeli w danych
    okolicznościach faktycznych ogólnie ujęta przyczyna rozwiązania umowy o
    pracę bez wypowiedzenia (art. 52 § 1 KP) budzi wątpliwości, w
    szczególności u zwalnianego pracownika, co do tego z jakim konkretnie
    jego zachowaniem należy ją łączyć.

    > I tu podaje dwa konkretne powody /chodzi o jakieś uchybienia w mojej pracy/ z
    > którymi się nie zgadzam i dlatego podałem do Sądu.

    Czyli jednak nie zacytowałeś dokładnie? To po co zawracasz głowę? Nikt
    tu jasnowidzem nie jest i nie wie co ci zakład napisał.

    > Jednak w odpisie "odpowiedzi Zakładu na mój pozew" które przesłał mi Sąd jest
    > poruszany przez Zakład także argument iż w tym czasie wyjechałem za granice.

    1998.11.10 wyrok SN I PKN 434/98 OSNP 1999/21/688

    Ocena zasadności wypowiedzenia umowy o pracę powinna być dokonywana
    przez sąd w granicach przyczyn podanych pracownikowi przez pracodawcę
    (art. 30 § 4 KP).

    1999.02.19 wyrok SN I PKN 571/98 OSNP 2000/7/266

    Pracodawca nie może wykazać zasadności wypowiedzenia umowy o pracę w
    oparciu o inną przyczynę, niż wskazaną w wypowiedzeniu (art. 30 § 4 KP).

  • 17. Data: 2007-08-15 22:42:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Johnson napisał(a) :

> [...]
    >
    > Czyli jednak nie zacytowałeś dokładnie? To po co zawracasz głowę? Nikt
    > tu jasnowidzem nie jest i nie wie co ci zakład napisał.

    Aj, zdaje się, że Krzysztof dotąd utrzymywał, że nie było
    konkretów. A my się tu produkujemy...

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 18. Data: 2007-08-16 01:56:06
    Od: "Krzysztof" <b...@g...pl>

    > A wiec po co zawracasz głowę zwolnieniem lekarskim? Sąd pracy bada tylko
    > przyczyny wskazane w wypowiedzeniu a nie te które sie przypomną
    > pracodawcy w toku procesu.

    No właśnie zwolnienie lekarskie nie ma nic wspólnego z wypowiedzeniem, a
    zakład mając prawników po swojej stronie to aż dziwic sie ze takie coś
    wypisują. Chciałem się upewnić że to nie ma nic wspólnego z wypowiedzeniem,
    a że laik ze mnie to trochę zasiało we mnie ziarno niepewności te
    ich "dodatkowe argumenty".

    > Czyli jednak nie zacytowałeś dokładnie? To po co zawracasz głowę? Nikt
    > tu jasnowidzem nie jest i nie wie co ci zakład napisał.

    Zakład podaje konkretne powody z którymi ja się nie zgadzam i dlatego
    pozwałem ich do Sądu, gdyż wg. mnie są wyssane z palca. Jednak Zakład
    wyskakuje z argumentem wyjazdu podczas zwolnienia lekarskiego i dlatego tu
    na wątku niejako przy okazji poruszam ten temat.

> [...]
    >
    > Pracodawca nie może wykazać zasadności wypowiedzenia umowy o pracę w
    > oparciu o inną przyczynę, niż wskazaną w wypowiedzeniu (art. 30 § 4 KP).

    Dlatego ogromnie dziękuje w utwierdzeniu mnie w tym przekonaniu i podanie
    podst. prawnej.

    Pozdrawiam!

    Krzysztof