  • 71. Data: 2021-04-28 18:24:06
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w
    <news:1r0trfwmmpjy3$.wcrxz8bpou43.dlg@40tude.net>:

> [...]
    _incydenty_lotnicze/98316-2020_07_02_samolot_z_prezy
    dentem_duda_wystartowal_z_lotniska_niekontrolowanego
    .html
    lery/20210421-Polemika-LOT-do-artykulu-WP.pdf

    > Cos tam dostrzegam.

    Ten bełkot?

    <cite>
    ,,Według przepisów obowiązujących pilotów tej linii, nie ma możliwości
    wystartowania z lotniska
    bez pełniącego służbę kontrolera."
    Ten rejs był lotem według wskazań przyrządów (IFR)
    </cite>

    Jak się ma tekst o braku możliwości startu, do tekstu, że lot był wg IFR?

    IMHO nijak, skoro nie mogli wystartować, to kogo obchodzi wg czego lecieli,
    mogli nawet na miotle lecieć...

    --
    'Tom N'

  • 72. Data: 2021-04-28 19:09:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.04.2021 o 17:03, J.F pisze:

    > Ale chyba powinny istniec ..

    Bo ja wiem... Nie oni zaczęli... Skoro druga strona nie przestrzega
    zasad, to skąd pomysł, że pierwsza ma się z nimi cackać?

    No to rzeczywiście zamach...

    --
    Shrek

  • 73. Data: 2021-04-28 19:12:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.04.2021 o 17:56, J.F pisze:

    > -Ten rejs był lotem według wskazań przyrządów (IFR).
    >
    > Hm godz 22:13.
    > Zachod slonca 21:36, zmierzch cywilny 22:09, zmierzch zeglarski 23:26.
    >
    > Tak wydaje mi sie, ze "jeszcze cos widac", ale moze to juz IFR.

    To że coś widać nie znaczy że nie można lecieć IFR.

    BTW - w smoleńsku to lecieli IFR? ;)

    --
    Shrek

  • 74. Data: 2021-04-29 19:18:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Apr 2021 19:12:35 +0200, Shrek wrote:

    > To że coś widać nie znaczy że nie można lecieć IFR.

    Zmierzam raczej do tego, ze uwagi na to, ze za malo widac, to lot byl
    oficjalnie IFR, no bo nie ma VFR w nocy :-)

    > BTW - w smoleńsku to lecieli IFR? ;)

    Przed lotniskiem niewatpliwie.

    J.

  • 75. Data: 2021-04-29 19:23:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Apr 2021 18:24:06 +0200, TomN wrote:
> [...]
    >
    > Ten bełkot?
    >
    > <cite>
    > ,,Według przepisów obowiązujących pilotów tej linii, nie ma możliwości

    No ale to WP tak twierdzi. Niech pokaze dowod :-)
    Poza tym ...to nie byl lot liniowy :-)

    > Ten rejs był lotem według wskazań przyrządów (IFR)
    > </cite>
    > Jak się ma tekst o braku możliwości startu, do tekstu, że lot był wg IFR?

    Spacje u innych wypatrujesz, a czytac nie umiesz ?

    "Wykonywanie takich lotów w przestrzeniniekontrolowanejjest
    dozwoloneprzepisami lotniczymi. InstrukcjaOperacyjna PLL LOT
    tegorównież nie zakazuje."

    > IMHO nijak, skoro nie mogli wystartować, to kogo obchodzi wg czego lecieli,
    > mogli nawet na miotle lecieć...

    "Kluczowe w tym miejscu jestjednak, że poprzez przesunięcie i
    zaakceptowanie planu lotu na godz. 22:00 załoga w dobrej wierze
    przyjęła, że odpowiednie służby potwierdziły wszelkie potrzebne zgody
    na lot i odbywa się on w przestrzeni kontrolowanej."

    J.

  • 76. Data: 2021-04-29 19:31:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Apr 2021 14:41:13 +0200, Andrzej Kłos wrote:
> [...]
    > zaakceptowanie planu lotu na godz. 22:00 załoga w dobrej wierze
    > przyjęła, że odpowiednie służby potwierdziły wszelkie potrzebne zgody na
    > lot i odbywa się on w przestrzeni kontrolowanej."
    >
    > na lotnictwo.net.pl cytowany (za tvn24) fragment stenogramu:
    >
    > "Godz. 20.02 (czyli godz. 22.02 polskiego czasu)
    > Wieża: LOT 7004, Wieża
    > Pilot: Jesteśmy.
    > Wieża: Służba jest zakończona, w tej chwili jest klasa G (general
    > aviation - operacja bez kontroli lotów - red.) i tak de facto tutaj już
    > dalsze manewry po płycie z uzgodnieniem Dyżurnego Portu."

    Ale to 20:02 (UTC).
    A potem nastapila dalsza korespondencja.

    "Tu sie wszyscy staraja, aby pozwolic wam wystartowac" ... cos takiego
    tez ponoc padlo.

    J.

  • 77. Data: 2021-04-29 19:36:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.04.2021 o 19:18, J.F pisze:

    > Zmierzam raczej do tego, ze uwagi na to, ze za malo widac, to lot byl
    > oficjalnie IFR, no bo nie ma VFR w nocy :-)

    Potrzymaj panu prezydentowi piwo.

    > Przed lotniskiem niewatpliwie.

    Na lotnisko to nie dolecieli. No ale fakt - oficjalnie było w IFR do
    lądowania. A lądowanie bez ILSa?

    --
    Shrek

  • 78. Data: 2021-04-30 10:30:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Apr 2021 19:36:50 +0200, Shrek wrote:

    > Potrzymaj panu prezydentowi piwo.

    Ale to akurat moze byc oficjanie zapisane.
    Jest po zachodzie slonca, wiec jest noc, wiec nie ma mowy o VFR.
    Mimo, ze "jeszcze jasno bylo".

    > Na lotnisko to nie dolecieli. No ale fakt - oficjalnie było w IFR do
    > lądowania. A lądowanie bez ILSa?

    Bez ILS, bo go w Smolensku nie ma.

    Ale - nie wiem jak tam fachowa nazwa, ale to bylo tylko
    znizanie/podejscie.
    Na wysokosci 100m powinni stwierdzic - widze pas, lub odlatujemy.

    I taki byl zamysl pol godziny wczesniej.
    A potem ... pilot sie pogubil, czy przyszedl general i dal milczaco do
    zrozumienia, ze trzeba probowac bardziej.

    J.

  • 79. Data: 2021-04-30 11:21:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.04.2021 o 10:30, J.F pisze:

    > Ale to akurat moze byc oficjanie zapisane.
    > Jest po zachodzie slonca, wiec jest noc, wiec nie ma mowy o VFR.
    > Mimo, ze "jeszcze jasno bylo".

    Po pierwsze, nie liczy się zachód słońca, tylko zmierzch cywilny
    (generalnie ok. pół godziny po zachodzie, dokładna godzina była już w
    tym wątku podana). W tym przypadku jednak już też się skończył.

    Po drugie, oczywiście, że istnieje VFR NOC, co Ty myślisz, że przed tymi
    wszystkimi gpsami i radionamiernikami ludzie nie latali w nocy? :)

    Po trzecie, w przestrzeni G też się lata IFR, więc w ogóle nie w IFR/VFR
    tu jest problem.

    MJ

  • 80. Data: 2021-04-30 13:55:10
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

> [...]
    .html
    lery/20210421-Polemika-LOT-do-artykulu-WP.pdf

    > No ale to WP tak twierdzi. Niech pokaze dowod :-)

    I z czego się cieszysz?

    > Poza tym ...to nie byl lot liniowy :-)

    Tylko jaki? Pokaż dowód, że nie był "liniowy"! Tylko nie pierdol, że był
    wznoszący i opadający nieliniowo...

    > Spacje u innych wypatrujesz, a czytac nie umiesz ?

    Ja umiem, patrz jeszcze raz, co kogo obchodzi wg jakich procedur leciał,
    skoro lecieć nie mógł, bo nie miał prawa startować!

    --
    'Tom N'