-
51. Data: 2021-04-25 17:09:06
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 25.04.2021 o 16:26, J.F. pisze:
> No bo tak bylo - najpierw pytania dziennikarzy, potem artykul :_)
A w międzyczasie zgłoszenie jak okazało się, że gówno wpadło w
wentylator (dziennikarze wyniuchali).
>>> Tez nie - na razie byly pytania od dziennikarzy i wzbudzily panike :-)
>> Dokładnie. Stwierdzili, że i tak się mleko rozlało to zgłosili (po
>> terminie).
>
> Jak pisze - nie wiem, czy wczesniej oficjane czynniki wiedzialy.
Skoro zgłosili w tym samym dniu co dziennikarze zaczęli pytać czyli po
terminie to ja nie mam wątpliwości czemu tak się stało.
> A co bylo wczesniej? Jakies wewnetrzne "sledztwo" LOT?
Wcześniej było "a może się uda i nikt się nie dowie".
>> https://www.liveatc.net/search/?icao=epzg - teraz nie ma, ale
>> lotnisko zamknięte. Generalnie są ludzie co słuchają ATC.
>
> I czekali tydzien ze zgloszeniem?
Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje, że ta
sprawa nie była związana z kampanią.
> A w ogole to co uslyszeli - ze kontroler po pracy, i ze byl problem z
> wystartowaniem samolotu.
> Choc moze sie na procedurach znaja i wychwycili.
No to co zacytowano, że się z tyłu niepokoją i czy coś da sie zrobić. To
wszystko normalnie w eterze słychać.
>>> Tylko, ze ta CTR jest aktywna w godzinach pracy wiezy lotniska.
>> No właśnie.
>
> Z jednej strony - w tym problem, ze pilot polecial w strefe
> niekontrolowana.
No w tym właśnie problem - raz że mu nie wolno, dwa że to głupie i
rzeczywiście niebezpieczne. Co prawda pasażery latają czasem w
niekontrolowanej, ale nie na zasadzie o kurwa kontrolerowi godziny
wyszły na hura coś wykombinujmy...
> Z drugiej - a poza godzinami pracy piloci unikaja przelatywaniu przez te
> strefe, czy kontaktuja sie z kims innym ?
Chyba normalnie latają - co najwyżej informacji nasłuchują, ale chyba
nie muszą.
>> No i w zasadzie nikt tu zgody nie dał. A kto to wogóle powiedział?
>> Kontroler, ktrego nie było?
>
> Zakladam, ze tak.
No na to wychodzi. Ale skoro nie był kontrolerem?
> Ale to tylko potwierdzenie, co wczesniej powiedzial, ten ktory
> powiedzial, ... dziennikarz chyba wie, ale nie powie :-)
Z wieży to chyba zostało co, kto i kiedy...
> Slucha, albo i nie slucha, a nawet jak slucha, to nie wiadomo czy jest
> co uslyszec.
> Uslyszysz, ze np pilot zszedl ponizej minimow ?
Kontroler powinien zauważyć chociażby. Nie mówiąc o pilocie monitorującym.
> No, jesli byli przekonani ze zgode maja, to co mieli ukrywac ?
Nie sądzę, żeby nie wiedzieli że im w niekontrolowaniej nie wolno latać.
Skoro się nie lata to przynajmniej by się nad tym zastanowili, że
pierwszy raz taki numer...
Poczytaj na lotnictwie (forum nie usenet) czy się lata w
niekontrolowanej i jak (lata się w bydgoszczu;)
> Powinni, ale moze nie wiedzieli, bo to tylko wewnetrzna instrukcja LOT,
> a moze mysleli, ze zgode mieli ...
Wewnętrzna jest tak samo ważna jak "zewnętrzna" bo na tej podstawie
firma dostaje certyfikat do wykonywania lotów w przestrzeni europejskiej.
>>> Kontroler, co sie "staral" i cos tam "zalatwil" ?
>> Kontroler to wprost powiedział, że on zostaje i się przygląda, ale
>> oficjialnie to go tu nie ma.
>
> To bylo na poczatku, a potem podeslal Follow, i cos musial powiedziec.
To są jaja - kontroler szredingera;) Oni naprawdę się starają pozabijać
wipów. Żeby się tylko samo pozabijali bez postronnych.
>>>> "tak, a bo co?"
>>> No i media beda pare razy pisaly "odpowiedziano nam "tak, a bo co" " :-)
>> "tak, a bo co?"
>
> Ale to juz zle wyglada :-)
No i sam widzisz "tak a bo co?".
>> Ale jakie pismo?
>
> Uprzejmie prosimy o zorganizowanie lotu Prezydenta w dniu ...
No ale widać wysłali do lotu...
>> A nie jest tak, że żeby zrobić papiery na CPT to trzeba wcześniej
>> wylatać swoje na FO?
>
> Pewnie tak, ale 1 bazie ... myslisz, ze maja wykwalifikowanych CPT ?
Myślałem że o rajanerze piszemy. W 1 bazie to jak pisałem mają pilotów z
niższym nalotem na typie niż "najsłabszy" pilot rajanera czy lotu.
>> Na jeden raz to z nowych drimki i A330 chyba - choć coś tam było, że
>> B737 może mieć etops180.
>
> Przeciez to typowy lot, mnostwo samolotow lata.
Ale mało kto na etopsie 180 b737 - to kosztuje dodatkowe szkolenia i
procedury i w większości wypadków nikomu do niczego nie jest potrzebne,
bo większość tras obsługiwanych przez b737 jest w etopsuie 120. W
zasadzie to chyba te etops180 na małych benkach był robiony pod...
honolulu. No i ponoć ktoś raz sfotografował małego benka na guam. Albo
sam benek wyrobił dla siebie, żeby nie zawracać dupy wojskowym przy
przeparkowywaniu benków przez kałuże - nie sprawdzałem ale ponoć kiedyś
rejestowali ferry jako loty wojskowe, żeby ominać cywilne etopsy - ale
nie wiem ile w tym prawdy. Obecnie chyba tylko norwegian lata
wąskokadłubowymi na drugą stronę kałuży.
Tak czy inaczej do waszygtonu nie dolecą niezależnie od etopsu, bo to o
2kkm dalej niż zasięg przy standardowym MTOW. Nawet na pusto nie dadzą rady.
--
Shrek
-
52. Data: 2021-04-25 18:24:54
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:60858613$0$29057$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 25.04.2021 o 16:26, J.F. pisze:
>> No bo tak bylo - najpierw pytania dziennikarzy, potem artykul :_)
>A w międzyczasie zgłoszenie jak okazało się, że gówno wpadło w
>wentylator (dziennikarze wyniuchali).
Ze wyniuchali, to chyba bylo wiadomo juz po pierwszych pytaniach.
>>>> Tez nie - na razie byly pytania od dziennikarzy i wzbudzily
>>>> panike :-)
>>> Dokładnie. Stwierdzili, że i tak się mleko rozlało to zgłosili (po
>>> terminie).
>> Jak pisze - nie wiem, czy wczesniej oficjane czynniki wiedzialy.
>Skoro zgłosili w tym samym dniu co dziennikarze zaczęli pytać czyli
>po terminie to ja nie mam wątpliwości czemu tak się stało.
>> A co bylo wczesniej? Jakies wewnetrzne "sledztwo" LOT?
>Wcześniej było "a może się uda i nikt się nie dowie".
Prawdopodobne.
Tylko ... z czyjego donosu?
Ten "przelozony kontrolera zrobil afere" ?
>>> https://www.liveatc.net/search/?icao=epzg - teraz nie ma, ale
>>> lotnisko zamknięte. Generalnie są ludzie co słuchają ATC.
>
>> I czekali tydzien ze zgloszeniem?
>Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje, że
>ta sprawa nie była związana z kampanią.
Hm, II tura byla 12, a pytania 9-go o 15.
Czwartek, jesli dobrze licze. Troche pozno na kampanie, szczegolnie,
ze urzedy moga 2 tygodnie odpowiadac ... a chocby nawet 2 dni :-)
Aczkolwiek ... 13-go bylo juz po obiedzie, i grupa sie zamknela ?
>> A w ogole to co uslyszeli - ze kontroler po pracy, i ze byl problem
>> z wystartowaniem samolotu.
>> Choc moze sie na procedurach znaja i wychwycili.
>No to co zacytowano, że się z tyłu niepokoją i czy coś da sie zrobić.
>To wszystko normalnie w eterze słychać.
No ale z tego niewiele wynika, praktycznie nic.
Normalna sprawa, ze sie pytaja.
>>>> Tylko, ze ta CTR jest aktywna w godzinach pracy wiezy lotniska.
>>> No właśnie.
>> Z jednej strony - w tym problem, ze pilot polecial w strefe
>> niekontrolowana.
>No w tym właśnie problem - raz że mu nie wolno, dwa że to głupie i
>rzeczywiście niebezpieczne. Co prawda pasażery latają czasem w
>niekontrolowanej, ale nie na zasadzie o kurwa kontrolerowi godziny
>wyszły na hura coś wykombinujmy...
Ale przeciez to nie piloci kombinowali.
>> Z drugiej - a poza godzinami pracy piloci unikaja przelatywaniu
>> przez te strefe, czy kontaktuja sie z kims innym ?
>Chyba normalnie latają - co najwyżej informacji nasłuchują, ale chyba
>nie muszą.
Troche watpie. To tylko maly kawalek i nie chcialoby im sie sprawdzac,
kiedy tam akurat wieza pracuje.
Albo korytarze omijaja, albo po prostu przelatuja znacznie wyzej.
>>> No i w zasadzie nikt tu zgody nie dał. A kto to wogóle powiedział?
>>> Kontroler, ktrego nie było?
>> Zakladam, ze tak.
>No na to wychodzi. Ale skoro nie był kontrolerem?
To przekazal co przekazal. Ze Follow podjedzie, i ze dalsze rozmowy z
informacja Poznan,
Przy czym zauwaz - dziennikarz rzekomo mial wszystko, a tego nie
zacytowal.
>> Ale to tylko potwierdzenie, co wczesniej powiedzial, ten ktory
>> powiedzial, ... dziennikarz chyba wie, ale nie powie :-)
>Z wieży to chyba zostało co, kto i kiedy...
Skro mial protokol, to mial i tresc.
>> Slucha, albo i nie slucha, a nawet jak slucha, to nie wiadomo czy
>> jest co uslyszec.
>> Uslyszysz, ze np pilot zszedl ponizej minimow ?
>Kontroler powinien zauważyć chociażby. Nie mówiąc o pilocie
>monitorującym.
Kontroler to nie wiem czy az tak monitoruje.
O ile w ogole ma tam jakis radar.
A nawet jesli ... bedzie afera, czy pilot powie, ze pas zobaczyl wiec
schodzil ?
PM ... w eter przeciez tego nie powie.
>> No, jesli byli przekonani ze zgode maja, to co mieli ukrywac ?
>Nie sądzę, żeby nie wiedzieli że im w niekontrolowaniej nie wolno
>latać. Skoro się nie lata to przynajmniej by się nad tym zastanowili,
>że pierwszy raz taki numer...
No wlasnie - dla nich to mogl byc pierwszy raz.
I odpowiednich paragrafow nie pamietali.
>Poczytaj na lotnictwie (forum nie usenet) czy się lata w
>niekontrolowanej i jak (lata się w bydgoszczu;)
A daj jakiegos linka.
No ale ... skoro LOT nie moze, to widac do Bydgoszczy nie lata :-)
>>>>> "tak, a bo co?"
>>>> No i media beda pare razy pisaly "odpowiedziano nam "tak, a bo
>>>> co" " :-)
>> "tak, a bo co?"
> >
>> Ale to juz zle wyglada :-)
>No i sam widzisz "tak a bo co?".
Ale zle wyglada. A mialo wygladac dobrze.
>>> Ale jakie pismo?
>> Uprzejmie prosimy o zorganizowanie lotu Prezydenta w dniu ...
>No ale widać wysłali do lotu...
No i reszta ich nie obchodzi. Podali miejsca, daty, godziny :-)
I tu zachodzi ciekawe pytanie - podali spodziewany czas powrotu 21:45,
czy 22:00, a nikt w LOT nie zwrocil uwagi,
czy moze zwrocil, napisal stosowna odpowiedz, tylko gdzies zaginela
... na poczatku w KP, czy pod koniec u koncowych organizatorow, i nie
zwrocili uwagi, ze tych 5 minut bedzie kluczowe.
>>> A nie jest tak, że żeby zrobić papiery na CPT to trzeba wcześniej
>>> wylatać swoje na FO?
>
>> Pewnie tak, ale 1 bazie ... myslisz, ze maja wykwalifikowanych CPT
>> ?
>Myślałem że o rajanerze piszemy.
w Rayan pewnie tak, normalna sciezka kariery.
>W 1 bazie to jak pisałem mają pilotów z niższym nalotem na typie niż
>"najsłabszy" pilot rajanera czy lotu.
No ale zeby polatac jako FO, to trzeba by miec CPT na skladzie.
A w naszym wojsku nie ma takiego, przeszkolonego na 737.
Wyslalbym tych pilotow na staz do LOT, ale czy to sie tak da ? :-)
>>> Na jeden raz to z nowych drimki i A330 chyba - choć coś tam było,
>>> że B737 może mieć etops180.
>
>> Przeciez to typowy lot, mnostwo samolotow lata.
>Ale mało kto na etopsie 180 b737 - to kosztuje dodatkowe szkolenia i
>procedury i w większości wypadków nikomu do niczego nie jest
>potrzebne, bo większość tras obsługiwanych przez b737 jest w etopsuie
>120.
No ale pisalem przeciez, ze powinni kupic odpowiedni samolot.
>zasadzie to chyba te etops180 na małych benkach był robiony pod...
>honolulu. No i ponoć ktoś raz sfotografował małego benka na guam.
>Albo sam benek wyrobił dla siebie, żeby nie zawracać dupy wojskowym
>przy przeparkowywaniu benków przez kałuże - nie sprawdzałem ale ponoć
>kiedyś rejestowali ferry jako loty wojskowe, żeby ominać cywilne
>etopsy - ale nie wiem ile w tym prawdy. Obecnie chyba tylko norwegian
>lata wąskokadłubowymi na drugą stronę kałuży.
Oni maja blizej, i po drodze Islandia i Grenlandia.
Choc jak patrze ... z Oslo do NY 5900km - to i tak inny samolot
potrzebny.
>Tak czy inaczej do waszygtonu nie dolecą niezależnie od etopsu, bo to
>o 2kkm dalej niż zasięg przy standardowym MTOW. Nawet na pusto nie
>dadzą rady.
To czemu taki kupili ?
Niby tankowanie w Szkocji czy Irlandii zaden problem ... przerwa
bedzie w podrozy, kosci sie rozpostuje, cos dobrego zje na bankieciku
:-)
J.
-
53. Data: 2021-04-25 18:55:42
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 25.04.2021 o 18:24, J.F. pisze:
>> A w międzyczasie zgłoszenie jak okazało się, że gówno wpadło w
>> wentylator (dziennikarze wyniuchali).
>
> Ze wyniuchali, to chyba bylo wiadomo juz po pierwszych pytaniach.
No i po pierwszych pytaniach uznano, że nie da się zamieść pod dywan,
zgłoszono gdzie być zgłoszone wcześniej i powołano tajną grupę ekspercką
na whatsupie;) jak zrobić żeby gówno rozmemłane przez wentylator
śmierdziało jak najmniej.
Rozumiesz - przedstawiciele państwowych instytucji (w tym powołanych do
wyjaśniania takich spraw) i władz spotykają się na fejsbukowej apce żeby
ustalić jak ukryć przed światem, że znów odpierdalają tupolewizm.
Jesteśmy poważnym państwem - nasze państwo jest poważne:)
>> Wcześniej było "a może się uda i nikt się nie dowie".
>
> Prawdopodobne.
> Tylko ... z czyjego donosu?
No dziwne by było gdy się władze lotu nie dowiedziały... Przecież w to
od cholery osób było zamieszanych.
>> Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje, że
>> ta sprawa nie była związana z kampanią.
>
> Hm, II tura byla 12, a pytania 9-go o 15.
No najlepiej odpalać tuż przed ciszą:P
> Czwartek, jesli dobrze licze. Troche pozno na kampanie, szczegolnie, ze
> urzedy moga 2 tygodnie odpowiadac ... a chocby nawet 2 dni :-)
>
> Aczkolwiek ... 13-go bylo juz po obiedzie, i grupa sie zamknela ?
Po wyborach to mieli to już w dupie kto się dowie i co powie.
>> No to co zacytowano, że się z tyłu niepokoją i czy coś da sie zrobić.
>> To wszystko normalnie w eterze słychać.
>
> No ale z tego niewiele wynika, praktycznie nic.
> Normalna sprawa, ze sie pytaja.
Eee tam chyba wprost padło słowo "naciskają nas"... Normalna jak
normalna. Zwłaszcza w kontekście naszego airtaxi...
>> No w tym właśnie problem - raz że mu nie wolno, dwa że to głupie i
>> rzeczywiście niebezpieczne. Co prawda pasażery latają czasem w
>> niekontrolowanej, ale nie na zasadzie o kurwa kontrolerowi godziny
>> wyszły na hura coś wykombinujmy...
>
> Ale przeciez to nie piloci kombinowali.
Ale kombinowane było. I jak nie kombinowali jak kombinowali - zgodnie z
procedurami powinno być - w niekontrolowanej nie latamy sobie pierwszego
heli podwieźcie, nocleg mu znajdzcie albo niech spi na pokładzie.
>> Chyba normalnie latają - co najwyżej informacji nasłuchują, ale chyba
>> nie muszą.
>
> Troche watpie. To tylko maly kawalek i nie chcialoby im sie sprawdzac,
> kiedy tam akurat wieza pracuje.
> Albo korytarze omijaja, albo po prostu przelatuja znacznie wyzej.
No to może rzeczywiście nie latają jak nie muszą. Co nie zmienia postaci
rzeczy że mogą i latanie liniowcami bez separacji to słaby pomysł...
> Kontroler to nie wiem czy az tak monitoruje.
> O ile w ogole ma tam jakis radar.
Przecież ma ADBSa.
> A nawet jesli ... bedzie afera, czy pilot powie, ze pas zobaczyl wiec
> schodzil ?
W sumie racja - pilot chce się zabić to w zasadzie nie kontrolera sprawa.
> PM ... w eter przeciez tego nie powie.
W eter nie - ale w raporcie powinien napisać. Choć w sumie po tym jak w
eter poszła "rozmowa" między lotowskim cpt a fo, to wychodzi na to że w
kabinach to regularną patologie mamy i w januszeksach bardziej się
ludzie szanują...
>> Nie sądzę, żeby nie wiedzieli że im w niekontrolowaniej nie wolno
>> latać. Skoro się nie lata to przynajmniej by się nad tym zastanowili,
>> że pierwszy raz taki numer...
>
> No wlasnie - dla nich to mogl byc pierwszy raz.
No nie wątpię, skoro firma zabrania latać w niekontrolowanej...
> I odpowiednich paragrafow nie pamietali.
Hm...
>> Poczytaj na lotnictwie (forum nie usenet) czy się lata w
>> niekontrolowanej i jak (lata się w bydgoszczu;)
>
> A daj jakiegos linka.
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i
_incydenty_lotnicze/98316-2020_07_02_samolot_z_prezy
dentem_duda_wystartowal_z_lotniska_niekontrolowanego
.html
Tylko nie wrzucaj na pręga bo ptologi się najdzie.
> No ale ... skoro LOT nie moze, to widac do Bydgoszczy nie lata :-)
Albo lata jak wieża otwarta.
> Ale zle wyglada. A mialo wygladac dobrze.
Gówno wpadające w wentylator nigdy nie wygląda dobrze.
>> W 1 bazie to jak pisałem mają pilotów z niższym nalotem na typie niż
>> "najsłabszy" pilot rajanera czy lotu.
>
> No ale zeby polatac jako FO, to trzeba by miec CPT na skladzie.
> A w naszym wojsku nie ma takiego, przeszkolonego na 737.
No właśnie pisałem, że w woju to z nalotem mają słabo. Dowolny liniowy
ma pewnie 10 razy więcej...
> Wyslalbym tych pilotow na staz do LOT, ale czy to sie tak da ? :-)
Obstawiam, że jakby im wyrobić cywilne papiery to już by drugi raz przez
brame tej bazy przeszli wynosząc rzeczy osobiste;)
>> Ale mało kto na etopsie 180 b737 - to kosztuje dodatkowe szkolenia i
>> procedury i w większości wypadków nikomu do niczego nie jest
>> potrzebne, bo większość tras obsługiwanych przez b737 jest w etopsuie
>> 120.
>
> No ale pisalem przeciez, ze powinni kupic odpowiedni samolot.
W sumie ten jest wystarczający... Za ocean niech latają albo z
międzylądowaniem, albo rejsowym - w ostateczności drimka wypożyczą.
> Oni maja blizej, i po drodze Islandia i Grenlandia.
> Choc jak patrze ... z Oslo do NY 5900km - to i tak inny samolot potrzebny.
Maxami latają.
--
Shrek
-
54. Data: 2021-04-25 21:43:00
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:60859f0f$0$525$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 25.04.2021 o 18:24, J.F. pisze:
>>> A w międzyczasie zgłoszenie jak okazało się, że gówno wpadło w
>>> wentylator (dziennikarze wyniuchali).
>
>> Ze wyniuchali, to chyba bylo wiadomo juz po pierwszych pytaniach.
>No i po pierwszych pytaniach uznano, że nie da się zamieść pod dywan,
>zgłoszono gdzie być zgłoszone wcześniej i powołano tajną grupę
>ekspercką na whatsupie;) jak zrobić żeby gówno rozmemłane przez
>wentylator śmierdziało jak najmniej.
>Rozumiesz - przedstawiciele państwowych instytucji (w tym powołanych
>do wyjaśniania takich spraw) i władz spotykają się na fejsbukowej
>apce żeby ustalić jak ukryć przed światem, że znów odpierdalają
>tupolewizm. Jesteśmy poważnym państwem - nasze państwo jest poważne:)
A myslisz, ze w innych panstwach to sie wladza nie stara wybielic ?
Tak samo, albo i bardziej :-)
>>> Wcześniej było "a może się uda i nikt się nie dowie".
>> Prawdopodobne.
>> Tylko ... z czyjego donosu?
>No dziwne by było gdy się władze lotu nie dowiedziały... Przecież w
>to od cholery osób było zamieszanych.
Na oko to z 5. Kontroler, ktos z szefow lotniska, co sie staral
"zalatwic", dwoch pilotow i informator z Poznania.
I ktory z nich ma zwyczaj dzwonic do odpowiedniej komorki w stolycy,
zajmujacej sie incydentami ?
Piloci nie, bo to na nich spadnie, kontroler raczej nie, skoro
"pomagal".
Niby ten jego przelozony robil afere, ale czemu ... moze po prosstu
PiS nie lubi, pomyslal "spoznil sie 5 minut, to niech teraz kibluje
cala noc", a tu mu pod nosem sprawe zalatwili :-)
>>> Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje,
>>> że ta sprawa nie była związana z kampanią.
>
>> Hm, II tura byla 12, a pytania 9-go o 15.
>No najlepiej odpalać tuż przed ciszą:P
Cisza tu nie ma znaczenia, bo to przeciez incydent lotniczy a nie
promocja wyborcza.
Tylko jak za pozno zaczniesz, to nie do wszystkich dotrze.
>> Czwartek, jesli dobrze licze. Troche pozno na kampanie,
>> szczegolnie, ze urzedy moga 2 tygodnie odpowiadac ... a chocby
>> nawet 2 dni :-)
>
>> Aczkolwiek ... 13-go bylo juz po obiedzie, i grupa sie zamknela ?
>Po wyborach to mieli to już w dupie kto się dowie i co powie.
No ale jak tak pytasz w czwartek po poludniu, to nie ma sie co dziwic,
ze urzad odpowie w poniedzialek.
I znow bedzie po wyborach.
A wczesniej opublikowac sprawe, nie majac oficjalnych odpowiedzi ...
troche glupio, mozna wpasc.
No i kiedy opublikowac - w piatek czy w sobote?
Gazety drukuja w nocy ...
>>> No to co zacytowano, że się z tyłu niepokoją i czy coś da sie
>>> zrobić. To wszystko normalnie w eterze słychać.
>
>> No ale z tego niewiele wynika, praktycznie nic.
>> Normalna sprawa, ze sie pytaja.
>Eee tam chyba wprost padło słowo "naciskają nas"...
Jesli nawet to z trzeciej reki info :-)
>>> No w tym właśnie problem - raz że mu nie wolno, dwa że to głupie i
>>> rzeczywiście niebezpieczne. Co prawda pasażery latają czasem w
>>> niekontrolowanej, ale nie na zasadzie o kurwa kontrolerowi godziny
>>> wyszły na hura coś wykombinujmy...
>
>> Ale przeciez to nie piloci kombinowali.
>Ale kombinowane było.
No bylo, ale to lotnisko kombinowalo :-)
>I jak nie kombinowali jak kombinowali - zgodnie z procedurami powinno
>być - w niekontrolowanej nie latamy sobie pierwszego heli podwieźcie,
>nocleg mu znajdzcie albo niech spi na pokładzie.
>>> Chyba normalnie latają - co najwyżej informacji nasłuchują, ale
>>> chyba nie muszą.
>
>> Troche watpie. To tylko maly kawalek i nie chcialoby im sie
>> sprawdzac, kiedy tam akurat wieza pracuje.
>> Albo korytarze omijaja, albo po prostu przelatuja znacznie wyzej.
>No to może rzeczywiście nie latają jak nie muszą. Co nie zmienia
>postaci rzeczy że mogą i latanie liniowcami bez separacji to słaby
>pomysł...
I o to chyba cala chryja.
>> Kontroler to nie wiem czy az tak monitoruje.
>> O ile w ogole ma tam jakis radar.
>Przecież ma ADBSa.
Ale musialby sie w niego gapic i patrzec na odleglosci i wysokosci.
Hm, komputer moglby pilnowac i automatycznie zglaszac naruszenia :-P
>> A nawet jesli ... bedzie afera, czy pilot powie, ze pas zobaczyl
>> wiec schodzil ?
>W sumie racja - pilot chce się zabić to w zasadzie nie kontrolera
>sprawa.
Moze i kontrolera sprawa, tylko pytanie, czy kontroler moze to
ustalic.
>> PM ... w eter przeciez tego nie powie.
>W eter nie - ale w raporcie powinien napisać.
A wczesniej ladowanie przerwac.
A skoro nie przerwal, to nie moze w raporcie napisac :-)
A jak przerwal ... PF sie nie wykpi, ze przeciez po to jest PM, zeby
przerywac i wszystko zadzialalo jak trzeba ?
Tak czy inaczej - nasluchowcy sie co najwyzej dowiedza, ze podejscie
przerwano, a to przeciez nic zlego.
>Choć w sumie po tym jak w eter poszła "rozmowa" między lotowskim cpt
>a fo, to wychodzi na to że w kabinach to regularną patologie mamy i w
>januszeksach bardziej się ludzie szanują...
Co masz na mysli ?
>>> Nie sądzę, żeby nie wiedzieli że im w niekontrolowaniej nie wolno
>>> latać. Skoro się nie lata to przynajmniej by się nad tym
>>> zastanowili, że pierwszy raz taki numer...
>
>> No wlasnie - dla nich to mogl byc pierwszy raz.
>No nie wątpię, skoro firma zabrania latać w niekontrolowanej...
I tak planuje loty, ze zawsze lataja w kontrolowanej ...
>> I odpowiednich paragrafow nie pamietali.
>Hm...
>>> Poczytaj na lotnictwie (forum nie usenet) czy się lata w
>>> niekontrolowanej i jak (lata się w bydgoszczu;)
>
>> A daj jakiegos linka.
>http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_
i_incydenty_lotnicze/98316-2020_07_02_samolot_z_prez
ydentem_duda_wystartowal_z_lotniska_niekontrolowaneg
o.html
>Tylko nie wrzucaj na pręga bo ptologi się najdzie.
Czyli w czwartek o 15:30 wyborcza pyta, i nie czekajac na odpowiedz
artykul pisze, zeby w piatek rano juz byl wydrukowany :-)
Czy jednak wladze ustalily stanowisko i odpowiedzialy jeszcze w
czwartek :-)
P.S. o co chodzi z tym Modlinem?
https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/biuletyn-bezp
ieczenstwa-nr-23-portu-lotniczego-modlin
>>> W 1 bazie to jak pisałem mają pilotów z niższym nalotem na typie
>>> niż "najsłabszy" pilot rajanera czy lotu.
>
>> No ale zeby polatac jako FO, to trzeba by miec CPT na skladzie.
>> A w naszym wojsku nie ma takiego, przeszkolonego na 737.
>No właśnie pisałem, że w woju to z nalotem mają słabo. Dowolny
>liniowy ma pewnie 10 razy więcej...
Ale tu nie chodzi o "slabo z nalotem", tylko zeby nalot byl taki, aby
CPT mogl ktos zostac.
Bo z kim maja latac FO w celu zdobycia doswiadczenia ?
>> Wyslalbym tych pilotow na staz do LOT, ale czy to sie tak da ? :-)
>Obstawiam, że jakby im wyrobić cywilne papiery to już by drugi raz
>przez brame tej bazy przeszli wynosząc rzeczy osobiste;)
Mowisz, ze sluzba tam taka kiepska ?
Bo wyszkolenie powinni miec podobne do tego cywilnego, a moze nawet
szersze.
J.
-
55. Data: 2021-04-26 06:31:05
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 25.04.2021 o 21:43, J.F. pisze:
> A myslisz, ze w innych panstwach to sie wladza nie stara wybielic ?
> Tak samo, albo i bardziej :-)
Poważnie - na fejsbuku?
> Na oko to z 5. Kontroler, ktos z szefow lotniska, co sie staral
> "zalatwic", dwoch pilotow i informator z Poznania.
Każdy z nich ma swojego szefa... Poza tym na zasadzie "nie uwierzysz ci
się znów odpierdoliło jak znów tego pajaca wieźliśmy...". Nie ma mowy,
żeby to do szefa operacji nie doszło - chyba że by sobie aktywnie nie
życzył:P
>>>> Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje, że
>>>> ta sprawa nie była związana z kampanią.
>>
>>> Hm, II tura byla 12, a pytania 9-go o 15.
W sam raz na piątkowy reportaż;)
>> Eee tam chyba wprost padło słowo "naciskają nas"...
>
> Jesli nawet to z trzeciej reki info :-)
Nawet jakby powiedział "startuj dziadu" to by twierdzili że to żadne nacisk.
>> No to może rzeczywiście nie latają jak nie muszą. Co nie zmienia
>> postaci rzeczy że mogą i latanie liniowcami bez separacji to słaby
>> pomysł...
>
> I o to chyba cala chryja.
I słusznie że jest chryja.
> Moze i kontrolera sprawa, tylko pytanie, czy kontroler moze to ustalic.
Ustalić może - nie może pilota zmusić, zeby poniżej minimów nie
schodził. W sumie to nie jego sprawa.
>> Choć w sumie po tym jak w eter poszła "rozmowa" między lotowskim cpt a
>> fo, to wychodzi na to że w kabinach to regularną patologie mamy i w
>> januszeksach bardziej się ludzie szanują...
>
> Co masz na mysli ?
"- Nie no, k***a, co mi tu robisz? VNAV (ścieżka automatycznego
wznoszenia - red.) był? One hundred (sto)! Po ch***j to żeś przekręcił?
One hundred ustaw. LNAV/VNAV ustaw. Zgadza się? No. Three thousand bug
up speed i k***a trzech tysięcy też nie było - mówi dowódca. "
> Czyli w czwartek o 15:30 wyborcza pyta, i nie czekajac na odpowiedz
> artykul pisze, zeby w piatek rano juz byl wydrukowany :-)
No tak jak piszę:P
> Czy jednak wladze ustalily stanowisko i odpowiedzialy jeszcze w czwartek
> :-)
A nie wiem. A odpowiedziały?
> P.S. o co chodzi z tym Modlinem?
> https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/biuletyn-bezp
ieczenstwa-nr-23-portu-lotniczego-modlin
Widać ktoś im na nielegalu operacje wykonwywał. Pewnie jakies bizjety po
godzinach. "korpodudy - co ja kurwa nie wyląduję?"
> Ale tu nie chodzi o "slabo z nalotem", tylko zeby nalot byl taki, aby
> CPT mogl ktos zostac.
> Bo z kim maja latac FO w celu zdobycia doswiadczenia ?
Z instruktorem pełniącym obowiązki cpt?
>>> Wyslalbym tych pilotow na staz do LOT, ale czy to sie tak da ? :-)
>
>> Obstawiam, że jakby im wyrobić cywilne papiery to już by drugi raz
>> przez brame tej bazy przeszli wynosząc rzeczy osobiste;)
>
> Mowisz, ze sluzba tam taka kiepska ?
A sadzisz, że dobra? To takie lotnicze kulsony - jedyne co jest tam
dobrego to resortowa emka. Reszta to patologia jak w kulsonerii -
nielegalne rozkazy, w sumie słaba pensja, chuje nad głowami... Jak tam
szli to pewnie chcieli na myśliwcach latać a nie dupę ważniakom co ich
nie szanują wozić.
> Bo wyszkolenie powinni miec podobne do tego cywilnego, a moze nawet
> szersze.
Szkolenie może i powinni. Nawet jeśli mają (a nie sądzę) lepsze od
cywilnego, to pytanie czy mogą na tych papierach latać w cywilu. Do lotu
mogą ich po prostu nie wziąć w wyniku nielegalnego porozumienia między
władzami, ale gdzie indziej... Inna sprawa że ostatnio się posupało w
lotnictwie. Ale jakoś jak ich wyszkolili to norwegian szukał polotów na
(nomen omen) maxa;)
--
Shrek
-
56. Data: 2021-04-26 07:28:54
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:60864208$0$505$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 25.04.2021 o 21:43, J.F. pisze:
>> A myslisz, ze w innych panstwach to sie wladza nie stara wybielic ?
>> Tak samo, albo i bardziej :-)
>Poważnie - na fejsbuku?
Tez.
Skoro wyborcy czytaja, to wladza tam pisze :-)
>> Na oko to z 5. Kontroler, ktos z szefow lotniska, co sie staral
>> "zalatwic", dwoch pilotow i informator z Poznania.
>Każdy z nich ma swojego szefa...
Ktory nie jest w pracy, albo jest w Warszawie.
>Poza tym na zasadzie "nie uwierzysz ci się znów odpierdoliło jak znów
>tego pajaca wieźliśmy...". Nie ma mowy, żeby to do szefa operacji nie
>doszło - chyba że by sobie aktywnie nie życzył:P
Predzej, ale to nieoficjalnie i z opoznieniem.
Poza tym co ten szef - ma afere robic z tego, ze podwladny sprawnie
obsluzyl samego prezydenta?
No i lotniska to PPPL, LOT sie dowie ... moze gdzies przy wodce
>>>> Żeby nie zrobić falstartu przed drugą turą? Nikt nawet nie udaje,
>>>> że ta sprawa nie była związana z kampanią.
>>
>>> Hm, II tura byla 12, a pytania 9-go o 15.
>W sam raz na piątkowy reportaż;)
No i moze do wszystkich nie dotrzec.
A i tak to chyba tylko aby napisac "pytalismy w LOT, ale nie
dostalismy odpowiedzi".
>>> Eee tam chyba wprost padło słowo "naciskają nas"...
>> Jesli nawet to z trzeciej reki info :-)
>Nawet jakby powiedział "startuj dziadu" to by twierdzili że to żadne
>nacisk.
A jakby nie powiedzial, to napisac mozna, ze naciskali :-)
>> Moze i kontrolera sprawa, tylko pytanie, czy kontroler moze to
>> ustalic.
>Ustalić może - nie może pilota zmusić, zeby poniżej minimów nie
>schodził. W sumie to nie jego sprawa.
Raport zlozyc moze, jesli uwaza, ze jego.
Pytanie, czy jego przyrzady pozwalaja to ustalic.
>>> Choć w sumie po tym jak w eter poszła "rozmowa" między lotowskim
>>> cpt a fo, to wychodzi na to że w kabinach to regularną patologie
>>> mamy i w januszeksach bardziej się ludzie szanują...
>
>> Co masz na mysli ?
>"- Nie no, k***a, co mi tu robisz? VNAV (ścieżka automatycznego
>wznoszenia - red.) był? One hundred (sto)! Po ch***j to żeś
>przekręcił? One hundred ustaw. LNAV/VNAV ustaw. Zgadza się? No. Three
>thousand bug up speed i k***a trzech tysięcy też nie było - mówi
>dowódca. "
ten tego ... moze moce slowa uzasadnione ...
>> Czyli w czwartek o 15:30 wyborcza pyta, i nie czekajac na odpowiedz
>> artykul pisze, zeby w piatek rano juz byl wydrukowany :-)
>No tak jak piszę:P
>> Czy jednak wladze ustalily stanowisko i odpowiedzialy jeszcze w
>> czwartek :-)
>A nie wiem. A odpowiedziały?
A nie wiem.
Z artykulu wynika, ze obradowali dlugo, ale moze wypracowali pierwsze
stanowisko po 2h.
No i jeszcze - w piatek przed 8-ma pojawil sie na grupie stenogram z
rozmow - albo w trybie pilnym zalatwiali, albo juz mieli, bo ktos tam
wczesniej afere zrobil.
>> P.S. o co chodzi z tym Modlinem?
>> https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/biuletyn-bezp
ieczenstwa-nr-23-portu-lotniczego-modlin
>Widać ktoś im na nielegalu operacje wykonwywał. Pewnie jakies bizjety
>po godzinach. "korpodudy - co ja kurwa nie wyląduję?"
Ale obraza majestatu, czy wykonywali, a kasa zamknieta, wiec za darmo
?
>> Ale tu nie chodzi o "slabo z nalotem", tylko zeby nalot byl taki,
>> aby CPT mogl ktos zostac.
>> Bo z kim maja latac FO w celu zdobycia doswiadczenia ?
>Z instruktorem pełniącym obowiązki cpt?
A tu nie ma w calym WP.
>>>> Wyslalbym tych pilotow na staz do LOT, ale czy to sie tak da ?
>>>> :-)
>
>>> Obstawiam, że jakby im wyrobić cywilne papiery to już by drugi raz
>>> przez brame tej bazy przeszli wynosząc rzeczy osobiste;)
>
>> Mowisz, ze sluzba tam taka kiepska ?
>A sadzisz, że dobra? To takie lotnicze kulsony - jedyne co jest tam
>dobrego to resortowa emka. Reszta to patologia jak w kulsonerii -
>nielegalne rozkazy, w sumie słaba pensja, chuje nad głowami... Jak
>tam
Albo pensja nienajgorsza, a latasz dwa razy na tydzien i sporo jestes
w domu.
J.
-
57. Data: 2021-04-26 18:10:48
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 26.04.2021 o 07:28, J.F. pisze:
>> Poważnie - na fejsbuku?
>
> Tez.
> Skoro wyborcy czytaja, to wladza tam pisze :-)
No ale właśnie zastanawiali się jak zrobić, żeby wyborcy nie
przeczytali:P Już abstrahując od ukrywania faktów - to żeby to robić na
fejsbookowej apce - rządzą nami idioci. Jak kukiz mówił, że pyta
kurskiego skąd ma telefon huałeja a on że od chińskiej delegacji dostał
to myślałem że to żart. Ale już nie jestem pewny...
> Predzej, ale to nieoficjalnie i z opoznieniem.
Już wiedzieli...
>> W sam raz na piątkowy reportaż;)
>
> No i moze do wszystkich nie dotrzec.
Wybuchło przed wyborami?
> A i tak to chyba tylko aby napisac "pytalismy w LOT, ale nie dostalismy
> odpowiedzi".
I wystarczy...
> Raport zlozyc moze, jesli uwaza, ze jego.
> Pytanie, czy jego przyrzady pozwalaja to ustalic.
No ADSB pokazuje.
>> "- Nie no, k***a, co mi tu robisz? VNAV (ścieżka automatycznego
>> wznoszenia - red.) był? One hundred (sto)! Po ch***j to żeś
>> przekręcił? One hundred ustaw. LNAV/VNAV ustaw. Zgadza się? No. Three
>> thousand bug up speed i k***a trzech tysięcy też nie było - mówi
>> dowódca. "
>
> ten tego ... moze moce slowa uzasadnione ...
Raczej nie bardzo... Zawsze jak słuchałem ATC w "ciekawych" sytuacjach
to uderzało mnie opanowanie pilotów - a tu co - ktoś mu gałę źle zrobił
i ciśnienia nie wytrzymał?
>>> Czyli w czwartek o 15:30 wyborcza pyta, i nie czekajac na odpowiedz
>> Widać ktoś im na nielegalu operacje wykonwywał. Pewnie jakies bizjety
>> po godzinach. "korpodudy - co ja kurwa nie wyląduję?"
>
> Ale obraza majestatu, czy wykonywali, a kasa zamknieta, wiec za darmo ?
Nie wiem, podobno nie da się lotniska zamknąć chyba że fizycznie pas nie
do użytku. Jak się pilot uprze to mu nie zabronisz:P Ale na start to
pozwoleństwa trzeba;)
>> Z instruktorem pełniącym obowiązki cpt?
>
> A tu nie ma w calym WP.
Nie musi być z WP.
>> A sadzisz, że dobra? To takie lotnicze kulsony - jedyne co jest tam
>> dobrego to resortowa emka. Reszta to patologia jak w kulsonerii -
>> nielegalne rozkazy, w sumie słaba pensja, chuje nad głowami... Jak tam
>
> Albo pensja nienajgorsza, a latasz dwa razy na tydzien i sporo jestes w
> domu.
Albo. W sumie jak idziesz do dęblina to chyba po to żeby potem latać, bo
to twoja pasja. Więc raczej znów selekcja negatywna.
--
Shrek
-
58. Data: 2021-04-26 18:56:36
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 26 Apr 2021 18:10:48 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 26.04.2021 o 07:28, J.F. pisze:
>>> Poważnie - na fejsbuku?
>> Tez.
>> Skoro wyborcy czytaja, to wladza tam pisze :-)
>
> No ale właśnie zastanawiali się jak zrobić, żeby wyborcy nie
> przeczytali:P Już abstrahując od ukrywania faktów - to żeby to robić na
> fejsbookowej apce - rządzą nami idioci.
Na razie to jest malo fejsbookowa apka.
Ot, wygodny komunikator, lekko poufny.
A poza tym - sprawa sie rypla, wyborcy przeczytaja ..
> Jak kukiz mówił, że pyta
> kurskiego skąd ma telefon huałeja a on że od chińskiej delegacji dostał
> to myślałem że to żart. Ale już nie jestem pewny...
A pamietasz jak nasz prezydent powiozl Obamie gre komputerowa?
A nie, to premier.
>> Predzej, ale to nieoficjalnie i z opoznieniem.
>
> Już wiedzieli...
Cos tam niby wiedzieli, ale nie bardzo wiemy co i od kiedy.
No chyba, ze "przelozony afere robi"..
>>> W sam raz na piątkowy reportaż;)
>> No i moze do wszystkich nie dotrzec.
> Wybuchło przed wyborami?
A nawet nie wiem.
Dwa dni wczesniej tez bylo "przed wyborami"
>> A i tak to chyba tylko aby napisac "pytalismy w LOT, ale nie dostalismy
>> odpowiedzi".
> I wystarczy...
Jest to jakas strategia, ale czy nie godna potepienia ? :-P
>> Raport zlozyc moze, jesli uwaza, ze jego.
>> Pytanie, czy jego przyrzady pozwalaja to ustalic.
> No ADSB pokazuje.
Ale odpowiednio dokladnie ?
>>> "- Nie no, k***a, co mi tu robisz? VNAV (ścieżka automatycznego
>>> wznoszenia - red.) był? One hundred (sto)! Po ch***j to żeś
>>> przekręcił? One hundred ustaw. LNAV/VNAV ustaw. Zgadza się? No. Three
>>> thousand bug up speed i k***a trzech tysięcy też nie było - mówi
>>> dowódca. "
>>
>> ten tego ... moze moce slowa uzasadnione ...
>
> Raczej nie bardzo... Zawsze jak słuchałem ATC w "ciekawych" sytuacjach
> to uderzało mnie opanowanie pilotów - a tu co - ktoś mu gałę źle zrobił
> i ciśnienia nie wytrzymał?
Zabic go chcial :-)
Moze to nie pierwszy raz, moze pilot z wojska :-)
>>>> Czyli w czwartek o 15:30 wyborcza pyta, i nie czekajac na odpowiedz
>
>>> Widać ktoś im na nielegalu operacje wykonwywał. Pewnie jakies bizjety
>>> po godzinach. "korpodudy - co ja kurwa nie wyląduję?"
>>
>> Ale obraza majestatu, czy wykonywali, a kasa zamknieta, wiec za darmo ?
>
> Nie wiem, podobno nie da się lotniska zamknąć chyba że fizycznie pas nie
> do użytku. Jak się pilot uprze to mu nie zabronisz:P Ale na start to
> pozwoleństwa trzeba;)
No chyba, ze nikogo nie ma, bo lotnisko zamkniete.
A przepisy w dodatku mowia, ze pozwolenie trzeba ... w godzinach pracy
:-)
>>> Z instruktorem pełniącym obowiązki cpt?
>> A tu nie ma w calym WP.
> Nie musi być z WP.
Koszta rosna.
>>> A sadzisz, że dobra? To takie lotnicze kulsony - jedyne co jest tam
>>> dobrego to resortowa emka. Reszta to patologia jak w kulsonerii -
>>> nielegalne rozkazy, w sumie słaba pensja, chuje nad głowami... Jak tam
>>
>> Albo pensja nienajgorsza, a latasz dwa razy na tydzien i sporo jestes w
>> domu.
> Albo. W sumie jak idziesz do dęblina to chyba po to żeby potem latać, bo
> to twoja pasja. Więc raczej znów selekcja negatywna.
Czemu negatywna? Chcesz latac i latasz. I jeszcze Ci za to placa.
J.
-
59. Data: 2021-04-26 19:07:37
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 26.04.2021 o 18:56, J.F pisze:
>> No ale właśnie zastanawiali się jak zrobić, żeby wyborcy nie
>> przeczytali:P Już abstrahując od ukrywania faktów - to żeby to robić na
>> fejsbookowej apce - rządzą nami idioci.
>
> Na razie to jest malo fejsbookowa apka.
> Ot, wygodny komunikator, lekko poufny.
Z naciskiem na lekko. Tak lekko że połowa użytkowników się na signala
przesiadła po tyn jak okazało się jak lekko on jest prywatny:P
> A pamietasz jak nasz prezydent powiozl Obamie gre komputerowa?
> A nie, to premier.
Nie, dajesz. Wieska mu zawózł?
>>> A i tak to chyba tylko aby napisac "pytalismy w LOT, ale nie dostalismy
>>> odpowiedzi".
>> I wystarczy...
>
> Jest to jakas strategia, ale czy nie godna potepienia ? :-P
A niby czemu?
>> No ADSB pokazuje.
>
> Ale odpowiednio dokladnie ?
A skąd ma dane - chyba z samolotu, więc dokładne.
>> Raczej nie bardzo... Zawsze jak słuchałem ATC w "ciekawych" sytuacjach
>> to uderzało mnie opanowanie pilotów - a tu co - ktoś mu gałę źle zrobił
>> i ciśnienia nie wytrzymał?
>
> Zabic go chcial :-)
No to słuszny opierdol. Nawet samolotu nie potrafi rozbić:P
> Moze to nie pierwszy raz, moze pilot z wojska :-)
Nie - wojskowi jak chcą rozpierdolić samolot to rozpierdolą:P
>>>> Z instruktorem pełniącym obowiązki cpt?
>>> A tu nie ma w calym WP.
>> Nie musi być z WP.
>
> Koszta rosna.
To nie są tanie rzeczy...
>>> Albo pensja nienajgorsza, a latasz dwa razy na tydzien i sporo jestes w
>>> domu.
>> Albo. W sumie jak idziesz do dęblina to chyba po to żeby potem latać, bo
>> to twoja pasja. Więc raczej znów selekcja negatywna.
>
> Czemu negatywna? Chcesz latac i latasz. I jeszcze Ci za to placa.
No ale chwaliłeś, że mało:P
Zresztą nie oszukujmy się. Dla kogoś kto idzie do dęblina żeby latać na
"szybkich" latanie potem na cywilnym benku to nuda.
--
Shrek
-
60. Data: 2021-04-26 20:04:38
Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 26 Apr 2021 19:07:37 +0200, Shrek wrote:
> W dniu 26.04.2021 o 18:56, J.F pisze:
>>> No ale właśnie zastanawiali się jak zrobić, żeby wyborcy nie
>>> przeczytali:P Już abstrahując od ukrywania faktów - to żeby to robić na
>>> fejsbookowej apce - rządzą nami idioci.
>>
>> Na razie to jest malo fejsbookowa apka.
>> Ot, wygodny komunikator, lekko poufny.
>
> Z naciskiem na lekko. Tak lekko że połowa użytkowników się na signala
> przesiadła po tyn jak okazało się jak lekko on jest prywatny:P
A signal, to niby lepszy ?
>> A pamietasz jak nasz prezydent powiozl Obamie gre komputerowa?
>> A nie, to premier.
>
> Nie, dajesz. Wieska mu zawózł?
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/najgorsze-pr
ezenty-dla-barcka-obamy-tusk-dal-najgorszy-prezent-o
bamie/rqsmfs5
Przy czym opinia ze najgorszy ... moze nieuzasadniona ...
>>>> A i tak to chyba tylko aby napisac "pytalismy w LOT, ale nie dostalismy
>>>> odpowiedzi".
>>> I wystarczy...
>> Jest to jakas strategia, ale czy nie godna potepienia ? :-P
> A niby czemu?
No jesli sie kogos pytasz o wyjasnienia, to chyba je chcesz, czyli
powinienes dac jakis sensowny czas na odpowiedz.
>>> No ADSB pokazuje.
>> Ale odpowiednio dokladnie ?
> A skąd ma dane - chyba z samolotu, więc dokładne.
Ale jak prezentuje - da sie zlapac to zejscie ponizej minimow, czy z
duzym trudem ?
>>> Raczej nie bardzo... Zawsze jak słuchałem ATC w "ciekawych" sytuacjach
>>> to uderzało mnie opanowanie pilotów - a tu co - ktoś mu gałę źle zrobił
>>> i ciśnienia nie wytrzymał?
>>
>> Zabic go chcial :-)
>
> No to słuszny opierdol. Nawet samolotu nie potrafi rozbić:P
>
>> Moze to nie pierwszy raz, moze pilot z wojska :-)
>
> Nie - wojskowi jak chcą rozpierdolić samolot to rozpierdolą:P
Nie - o kapitanie mowie. Moze w wojsku byl, i tak sie przyzwyczail
mowic :-)
>>>>> Z instruktorem pełniącym obowiązki cpt?
>>>> A tu nie ma w calym WP.
>>> Nie musi być z WP.
>> Koszta rosna.
> To nie są tanie rzeczy...
No nie sa.
Ale moze wyksztalcic wlasnych instruktorow, a potem niech lataja,
zdobywaja nalot i szkola nastepnych ....
>>>> Albo pensja nienajgorsza, a latasz dwa razy na tydzien i sporo jestes w
>>>> domu.
>>> Albo. W sumie jak idziesz do dęblina to chyba po to żeby potem latać, bo
>>> to twoja pasja. Więc raczej znów selekcja negatywna.
>>
>> Czemu negatywna? Chcesz latac i latasz. I jeszcze Ci za to placa.
>
> No ale chwaliłeś, że mało:P
Bo jak tak bedziesz 6 dni w tygodniu poza domem, to i pasja przestanie
sie podobac :-)
> Zresztą nie oszukujmy się. Dla kogoś kto idzie do dęblina żeby latać na
> "szybkich" latanie potem na cywilnym benku to nuda.
Szybki to on jakos podobnie, ale akrobacji nie wykrecisz.
Nawet steru nie potrzymasz, bo "AP zrobi to lepiej" :-(
J.