  • 21. Data: 2022-09-14 22:19:58
    Temat: Re: Stanowisko finansowo-księgowe w firmie i gotówka.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wiesz ile kosztuje konwój?
    > Tzn. taki z mniejszego sklepu, bo z większego obsługa policji jest.

    W Polsce co najmniej od powstania Policji, tra utargów nie eskortuje.
    Kiedyś robiła to poczta. Teraz, to różne firmy.

    > Myślę że to byłby dobry interes dla jednych i drugich.

    Z technicznego punktu widzenia zapewne masz rację. Ale w praktyce z
    czymś takim się nie spotkałem. Choćby z tego powodu, że właścicielem /
    operatorem bankomatu jest inny podmiot, niż Biedronka.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2022-09-14 22:24:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Rozwiniesz tą arcyodkrywczą myśl?

    A co tu odkrywać? Podobno fałszerze nauczyli się już dawno temu tak
    podrabiać niektóre waluty, że samo prześwietlenie UV nie rozstrzyga
    jednoznacznie czy masz do czynienia z prawdziwym czy fałszywym banknotem.

  • 23. Data: 2022-09-14 22:25:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 września 2022 o 22:20:02 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > W Polsce co najmniej od powstania Policji, tra utargów nie eskortuje.
    > Kiedyś robiła to poczta. Teraz, to różne firmy.

    Cóż, na oczy nie widziałem, info z drugiej ręki od kumpla, co w konwojach jeździł.

    > Z technicznego punktu widzenia zapewne masz rację. Ale w praktyce z
    > czymś takim się nie spotkałem. Choćby z tego powodu, że właścicielem /
    > operatorem bankomatu jest inny podmiot, niż Biedronka.

    A takich rzeczy jak umowa, faktura i przelew ludzkość jeszcze nie wynalazła?

  • 24. Data: 2022-09-14 22:46:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Cóż, na oczy nie widziałem, info z drugiej ręki od kumpla, co w konwojach jeździł.

    Konwoje w Policji wożą zatrzymanych oraz niejawne dokumenty.
    Sporadycznie wartości pieniężne.

    > A takich rzeczy jak umowa, faktura i przelew ludzkość jeszcze nie wynalazła?

    Tu by raczej jakaś cesja wchodził pewnie. Ale tak, czy siak raczej tego
    się tak ogarnąć nie za bardzo da.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-09-14 23:15:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.09.2022 o 22:11, Dawid Rutkowski pisze:

    > Wiesz ile kosztuje konwój?

    W zależności od potrzeb i pomysłowości od zera do wynegocjowanego
    procentu z konwojowanej gotówki.

    > Tzn. taki z mniejszego sklepu, bo z
    > większego obsługa policji jest.

    Tak ogólnie, to Policja nie konwojuje pieniędzy, są od tego
    specjalistyczne firmy. Co nie znaczy, że gdzieś tam nie zdarza im się
    taki proceder. Słyszałem na przykład, że szczepionki COVID-owe
    konwojowali, to czemu nie gotówkę?

  • 26. Data: 2022-09-14 23:34:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2022 o 23:15, nadir pisze:

> [...]
    > specjalistyczne firmy. Co nie znaczy, że gdzieś tam nie zdarza im się
    > taki proceder. Słyszałem na przykład, że szczepionki COVID-owe

    Szczepionki woziły służby państwowe, a w dodatku było kilku oszołomów
    odgrażających się atakami. Spalono kilka punktów szczepień.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2022-09-15 00:42:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-14, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Tylko nie chodzi o to, "by się świecił".
    > Tą farbą UV był specjalny wzór, a nie bazgroł czy równa poświata wszędzie.

    Zapewne żaden większy problem dla kogoś, kto potrafi wydrukować baknot,
    że wizualnie nie odbiega od prawdziwego.

    > Level 2, na początku były zwykłe pieczątki, co brudziły ;>
    > Tzn. te "UV" też się rozmywaly i brudziły, ale w normalnym świetle nie było widać.
    >
    > Zresztą zwykle i tak nie było to UV tylko fiolet.

    > Zdrowe dla oczu, nie ma co.

    To nie ten UV. Takie farby świecą już często przy 400-405nm, a dopiero od
    400nm w dół jest w ogóle klasyfikacja jako UV. A ten szkodliwy to bliżej
    360nm i krótsze.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2022-09-15 01:19:56
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-14 o 08:44, cef pisze:

    > Może płacisz mniejszymi nominałami.
    > Ja ostatnio jak mi bankomat wydał 200zł - nówka sztuka nieśmigana,
    > to w markecie wyjęli naświetlarkę (a zakupy za 10zł zrobiłem). A takich
    > banknotów, po których widać, że są w obiegu to nie sprawdzają.

    Jak płacę to większymi (jeśli nie kartą) np.100 zł to te pieniądze są na
    ogół nowe i przy kasie mówię, że pobrałam niedawno z bankomatu w ich
    markecie.

    --
    animka

  • 29. Data: 2022-09-15 01:22:10
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-14 o 22:24, nadir pisze:

    > A co tu odkrywać? Podobno fałszerze nauczyli się już dawno temu tak
    > podrabiać niektóre waluty, że samo prześwietlenie UV nie rozstrzyga
    > jednoznacznie czy masz do czynienia z prawdziwym czy fałszywym banknotem.

    Jeśli nie rozróżniasz to w czym problem?

    --
    animka

  • 30. Data: 2022-09-15 01:24:59
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-14 o 23:15, nadir pisze:

> [...]
    > specjalistyczne firmy. Co nie znaczy, że gdzieś tam nie zdarza im się
    > taki proceder. Słyszałem na przykład, że szczepionki COVID-owe

    Jest samochód, dwóch facetów, którzy wkładają pieniądze do bankomatów.
    Konwój to jest np z dużego Banku do Banku Centralnego jeśli tak trzeba.

    --
    animka