  • 1. Data: 2010-10-22 16:45:16
    Temat: Stale psujący się nowy samochoód - czy można dochodzić pieniędzy?
    Od: "Kuba" <a...@i...pl>

    Witam

    Będę wdzięczny za pomoc:
    Parę miesięcy temu kupiłem samochód, nowy, warty grubo ponad 200 tys. zł.
    Niestety - auto stale się psuje. 5-krotnie wzywany był Asistance, z owych
    kilku miesięcy, półtora spędziło w warsztatach z winy błędów fabrycznych.

    Czy i jak mogę go reklamować domagając się wymiany? Czy to naiwne myślenie,
    czy też mam prawo dochodzić tego i jaką procedurą?

    Pozdrowienia,
    Kuba

  • 2. Data: 2010-10-22 16:54:45
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Czy i jak mogę go reklamować domagając się wymiany? Czy to naiwne myślenie,
    > czy też mam prawo dochodzić tego i jaką procedurą?

    Co to za marka i model?

  • 3. Data: 2010-10-22 17:11:37
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 18:45:16 +0200, Kuba napisał(a):

    > Czy i jak mogę go reklamować domagając się wymiany? Czy to naiwne myślenie,
    > czy też mam prawo dochodzić tego i jaką procedurą?

    Biorąc pod uwagę jaka kasa wchodzi w grę, jedyne co można Tobie poradzić,
    to wynajęcie dobrego prawnika z doświadczeniem w tego rodzaju sprawach.
    Sprzedawca ani gwarant nie oddadzą tanio skóry i będą walczyli do upadłego,
    by tylko nie oddać kasy, albo nie wymienić wadliwego samochodu.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 4. Data: 2010-10-22 20:42:19
    Od: "Kuba" <a...@i...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co to za marka i model?

    BMW :( rzekomo drogi samochód, dobra obsługa - a tak szczerze, o dupę
    rozbić...

    czy są prawnicy istotnie specjalizujący się w tego typu sprawach?

  • 5. Data: 2010-10-23 12:18:13
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

> [...]

    > kilku miesięcy, półtora spędziło w warsztatach z winy błędów fabrycznych.

    Taki mały OT - niestety trzeba się do tego powoli przyzwyczajać, nowe
    auta są naszpikowane elektroniką i "przekombinowane" moim zdaniem - jest
    za dużo rzeczy które mogą się zepsuć a na dobrą sprawę są zbędne.
    Dzisiaj znajomy pisał o wymianie klocków w jego Volvo - trzeba cośtam
    ustawiać komputerowo itp. W starszych autach po prostu wymieniałeś
    klocki i też działało bardzo dobrze...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 6. Data: 2010-10-25 20:36:00
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <i9sfbm$20o$1@mx1.internetia.pl>, Kuba napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy i jak mogę go reklamować domagając się wymiany? Czy to naiwne myślenie,
    > czy też mam prawo dochodzić tego i jaką procedurą?

    Zdecydowanie łatwiej się dyskutuje z producentem w obecności kamer
    TVN Turbo (program Turbo kamera). Oni powinni być zainteresowani tą sprawą
    i chętnie pomogą Ci dogadać się z serwisem :)

    Jacek

  • 7. Data: 2010-10-26 13:26:04
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl>

> [...]
    > Dzisiaj znajomy pisał o wymianie klocków w jego Volvo - trzeba cośtam
    > ustawiać komputerowo itp. W starszych autach po prostu wymieniałeś

    By żyło się lepiej ...

    ... producentom tej elektroniki

  • 8. Data: 2010-10-26 17:00:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 15:26:04 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > By żyło się lepiej ...

    Owszem, ale czemu serwisantom a nie mnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-10-27 10:23:20
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl>

    > Owszem, ale czemu serwisantom a nie mnie?

    Raczej producentom. Serwisantom tylko pośrednio. Producenci mają interes by
    być jedynym dostawcą podzespołów. Takiej elektroniki nie da się tak prosto
    skopiować jak klocków. Nie da się nawet prosto zaprogramować transpondera w
    kluczyku.