  • 51. Data: 2008-06-04 15:29:47
    Temat: Re: Stacja bazowa GSM/UMTS- jak z tym walczyć?
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Panie Kolego, fizyka na poziomie gimnazujm zdecydowanie nie zajmuje
    sie takimi zagadnieniami.

    Czym innym jest krotkotrwale oddzialywanie duzej mocy a dlugoczasowe
    przebywanie w obszarze o podwyzszonej gestosci mocy.

  • 52. Data: 2008-06-04 18:36:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mateusz Rutkowski napisał:
    > Znajomi mieszkaja kolo Poznania. W okolicy tej ceny za dzialke 30x60
    > dochodzily do 500 k zl. Po postawieniu w bliskim sasiedztwie drogich
    > dzialek BTS'a, wiele osob zdecydowalo sie na sprzedanie posiadlosci a
    > cena nieruchomosci w okolicy znacznie spadla.

    Skoro to z życia to podaj nazwę tej miejscowości.
    Bo jak dla mnie to wierutne farmazony opowiadasz - 500 tys. złotych za
    działkę 900m2 !?
    POD miastem?
    Takie rzeczy to tylko w erze, bo nawet w obrębie miasta, choć na
    peryferiach, działki są za 300-400 zł/m2.

    > Wplyw mikrofal nie jest obojetny dla zdrowia. Choc istnieje wiele

    [..]
    > Jak walczyc z operatorem aby nie postawil bts'a - prosto. Dac zaporowa
    > cene za wynajem terenu. Choc znajac zycie znajda w okolicy chetnego
    > ktory udostepni teren.

    Podaj mi adres gdzie mieszkasz. Udowodnię Ci, że postawię u Ciebie
    antenę - załatwię to sądownie - za darmo.
    Chyba, że nie używasz komórki.

    Właśnie - 16 kW ??

    Arek

  • 53. Data: 2008-06-04 18:42:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mateusz Rutkowski napisał:
    > Czym innym jest krotkotrwale oddzialywanie duzej mocy a dlugoczasowe
    > przebywanie w obszarze o podwyzszonej gestosci mocy.

    Podwyższonej?
    A znasz li Ty wzór o ile maleje moc promieniowania względem odległości?

    Jeżeli nie to zapoznaj się z nim i przestań farmazonić.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 54. Data: 2008-06-04 19:43:20
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Sadownie takich rzeczy nie zalatwisz.

    Nie opowiadaj Panie Kolego, ze jestes kazdemu w stanie wpakowac na
    dzialke BTS'a. Wielutna bzdura.

    To nie PRL, ze SB moze wejsc z butami.. Te czasy sie skonczyly.

    Co do cen dzialek to widac, ze podstawowa matematyka sprawia
    problemy....

    Dzialka 30 m x 60 m -> 1800 m2

    500 000 zl / 1800 m2 daje jakby nie patrzec 277,77 zł / m2

    > A znasz li Ty wzór o ile maleje moc promieniowania względem odległości?

    nie znam, ale z checia poznam. najlepiej gdyby szanowny Pan Kolega
    przytoczyl go.

  • 55. Data: 2008-06-04 20:10:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mateusz Rutkowski napisał:
    > Sadownie takich rzeczy nie zalatwisz.
    > Nie opowiadaj Panie Kolego, ze jestes kazdemu w stanie wpakowac na
    > dzialke BTS'a. Wielutna bzdura.

    Oczywiście, że jestem.
    Jeśli tylko nie będzie to "uniemożliwiać racjonalnego korzystania z
    nieruchomości".

    > To nie PRL, ze SB moze wejsc z butami.. Te czasy sie skonczyly.

    I znowu się mylisz. Jest gorzej niż w PRL.
    Teraz mogą Ci wejść wszędzie gdzie chcą a Ty tylko bezradnie zaciskać zęby.

    > Co do cen dzialek to widac, ze podstawowa matematyka sprawia
    > problemy....
    > Dzialka 30 m x 60 m -> 1800 m2

    A tu masz rację, jakoś przeczytałem 30x30 :(

    > 500 000 zl / 1800 m2 daje jakby nie patrzec 277,77 zł / m2

    Zgadza się, no to już normalniejsza cena choć nadal wysoka jak na
    działkę POD miastem.

    > nie znam, ale z checia poznam. najlepiej gdyby szanowny Pan Kolega
    > przytoczyl go.

    To bardzo skomplikowany wzór ;)
    Ale obiło mi się o oczy, że spada wykładniczo z każdym metrem, dokładnie
    to jest to kwadrat odległości :)

    Policz sobie jak strasznie promieniuje Ci BTS, który masz od siebie o
    kilkadziesiąt metrów.
    Dla poprawności obliczeń podpowiem Ci, że w terenie otwartym BTS
    maksymalnie ma 40W (46dBm), w zabudowanym 20W (43dBm) a na budynku - o
    zgrozo! - 14 W (41dBm).
    Do tego jeszcze bywają - to już czysta makabra - instalowane WEWNĄTRZ
    budynków i przejść podziemnych, tuneli mikro i pikokomórki o mocy nawet
    1,6 W (32dBm). Po prostu zęby same wypadają.
    Podpowiem Ci, że Twoja komórka może siać do 1,5 a niektóre nawet 2 W i
    to przyłożona przy samej Twojej głowie.
    Jak nic normalnie głuchnie się w 3 sekundy, zęby wypadają po 3 minutach,
    a włosy 3 godzinach.

    Wybacz ten ironiczny ton, ale po tylu latach stosowania radia przez
    ludzi i kilkunastu latach używania sieci komórkowych, śmieszą mnie
    niemożebnie osoby, które chciałyby biec przed lokomotywą z czerwoną
    flagą coby rolnicy zdążyli krowy pochować by nie poroniły.

    Bo im eter SMOGIEM elektromagnetycznym komórki zatruwają.
    Sorry za dosadne słowo - to są debile co tak mówią, albo niech wyłączą
    Słońce bo to dziadostwo to dopiero zatruwa nam Ziemię smogiem
    elektromagnetycznym na potęgę.

    Jako ciekawostkę Ci podam, że nadajnik tego łazika z Marsa ma moc 1,5 W.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 56. Data: 2008-06-04 20:15:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mateusz Rutkowski pisze:
    > Sadownie takich rzeczy nie zalatwisz.
    >
    > Nie opowiadaj Panie Kolego, ze jestes kazdemu w stanie wpakowac na
    > dzialke BTS'a. Wielutna bzdura.

    Weź poprawkę, że rozmawiasz z (nie)sławnym Arnoldem B. ;->

    Niemniej jednak coś w art. 140 prawa telekomunikacyjnego jest, chociaż w
    przypadku BTSa będzie IMHO problem z "racjonalnym korzystaniem z
    nieruchomości" (trochę miejsca to jednak zajmuje).

    > To nie PRL, ze SB moze wejsc z butami.. Te czasy sie skonczyly.

    Teraz SB jest sprywatyzowane ;-/

    > Co do cen dzialek to widac, ze podstawowa matematyka sprawia
    > problemy....
    >
    > Dzialka 30 m x 60 m -> 1800 m2
    >
    > 500 000 zl / 1800 m2 daje jakby nie patrzec 277,77 zł / m2

    Trochę drogawo, jeśli już dalej poza dużym miastem... Ale całkiem realne.

    > nie znam, ale z checia poznam. najlepiej gdyby szanowny Pan Kolega
    > przytoczyl go.

    Zasadniczo maleje z kwadratem odległości. Tzn. jeśli trzymasz w
    odległości 5cm od mózgu jedno źródło mikrofal, a w odległości 50m masz
    inne nawet 1000x silniejsze, to małe odległe o 5cm będzie oddziaływać na
    mózg 1000 razy silniej, bo jest 1000 razy bliżej (gdyby miało tę samą
    moc byłby milion, ale że jest 1000x słabsze, więc dzielimy przez 1000 i
    wychodzi 1000x silniejsze działanie).

  • 57. Data: 2008-06-04 20:15:58
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Właśnie - 16 kW ??

    Z tego na nadajniki GSM idzie może ze 100W, drugie tyle na kierunkowe
    radiolinie, zaś reszta mocy to "centrala", serwery, klimatyzacja itd.

  • 58. Data: 2008-06-04 20:37:55
    Od: "gg" <g...@p...fm>

    Sz. P. SMi pięknego dnia napisał(a):
    > witam,
    > Chcą nam na dachu s-ni mieszk. postawić stację bazową telefoni komórkowej.
    > Jakie procedura i są podstawy wykonywania czegoś takiego przez operatora
    > komórkowego?
    > Jak z tym walczyć?

    Przed podjęciem jakiejkolwiek walki radziłbym zgłębić temat szkodliwość
    stacji bazowych telefonii komórkowej. Bardziej bym się martwił na Twoim
    miejscu gdyby ta stacja była na sąsiednim bloku;). Nie wiem z jakiego miasta
    jesteś, ale u mnie można nawet wyrwać do 5tys za coś takiego na dachu. Przy
    okazji czasami poprawiają dach i zawsze stan instalacji odgromowej, a
    później ją regularnie kontrolują.

    g.

  • 59. Data: 2008-06-04 20:57:56
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 04.06.2008 William <n...@m...mnie.pl> napisał/a:
    > Z tego na nadajniki GSM idzie może ze 100W, drugie tyle na kierunkowe
    > radiolinie, zaś reszta mocy to "centrala", serwery, klimatyzacja itd.

    Te radiolinie maja moc doprowadzona do anteny rzedu setek miliwatow.
    Moj egzemplarz (Ericsson na 38 GHz) pobieral dokladnie 0,7 A przy
    48 V DC, czyli raptem 30 W.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 60. Data: 2008-06-04 21:12:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek pisze:

> [...]
    > niemożebnie osoby, które chciałyby biec przed lokomotywą z czerwoną
    > flagą coby rolnicy zdążyli krowy pochować by nie poroniły.

    Tak w kwestii formalnej to w języku polskim "lokomotywa" odnosi się
    raczej wyłącznie do kolei żelaznej.

    Natomiast tam "Red Flag Act" dotyczył parowych ciągników drogowych.