  • 21. Data: 2008-06-02 21:03:21
    Temat: Re: Stacja bazowa GSM/UMTS- jak z tym walczyć?
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Alek pisze:

    > A po co walczyć?

    Co by mleko nie zsiadlo.

  • 22. Data: 2008-06-02 21:09:40
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "SMi" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:g21ijq$1bg$1@news.onet.pl...
    > witam,
    >
    > Chcą nam na dachu s-ni mieszk. postawić stację bazową telefoni komórkowej.
    >
    > Jakie procedura i są podstawy wykonywania czegoś takiego przez operatora
    > komórkowego?

    Jak przy każdym pozwoleniu na budowę wymagana jest m.in. opinia o wpływie na
    środowisko oraz projekt budowlany maszu, jeśli jego wysokość przekracza 3m.
    BTS jest nieszkodliwy dla otoczenia, więc jeśli tylko dach wytrzyma
    obciążenie masztem to pozwolenie na budowę zostanie wydane. Oczywiście by do
    tego wszystkiego doszło najpierw musiała zaistnieć umowa cywilno-prawna
    pomiędzy spółdzielnią a operatorem sieci o dzierżawę powierzchni.

    > Jak z tym walczyć?

    Jeśli uważacie, że spółdzielnia nie powinna pozyskiwać dodatkowych środków
    (za które można np. posadzić nowe kwiatki) to zbierz lokatorów i zmień
    zarząd.

  • 23. Data: 2008-06-02 21:11:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SMi pisze:
> [...]
    >
    > Jakie procedura i są podstawy wykonywania czegoś takiego przez operatora

    A po co?

    Blok będzie mniej estetyczny? ;->

  • 24. Data: 2008-06-02 21:15:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SMi pisze:
    > Skoro mikrofale są takie zdrowe, w takim razie postawcie sobie BTS'a nad
    > swoimi głowami...

    Nie chcą stawiać... A byłaby kasa ;)

    > A najlepiej w sypialni.

    Trzeba być debilem, żeby proponować stawianie BTSa _wewnątrz_ budynku.

    > I tylko wcześniej napiszcie mi, dlaczego to jest takie zdrowe.

    Nie jet ani zdrowe, ani niezdrowe.

    > Proponuję lekturę pt. "smog elektromagnetyczny" i "oddzialywanie
    > mikrofal na organizmy zywe"
    >
    > W języku ang. jest wystarczająco dużo róznych opracować badań, żeby mieć
    > pewność.

    A pigułki antykoncepcyjne powodują, że rodzą się mutanty - to też gdzieś
    opisywali ;->

    > A wam wystarczy tylko dobry marketing... i już we wszystko wierzycie...

    Piszesz o sobie.

  • 25. Data: 2008-06-02 21:22:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SMi wrote:
> [...]
    > pewność.
    >
    > A wam wystarczy tylko dobry marketing... i już we wszystko wierzycie...

    Nie marketing. To sie fizyka nazywa.

    Gdybym miał do wyboru ustawienie BTSa nad swoja głową (a mieszkam na
    ostatnim piętrze) albo 50 m od moich okien, zdecydowanie wybrałbym
    wariant pierwszy, ponieważ:

    1. anteny stacji bazowej pracują kierunkowo. Najsłabszy jest kierunek
    wsteczny oraz pionowy, mniej wiecej tak jak na tym obrazku

    http://www.oppzk.poznan.pl/techope/sp3pl/Image14a.gi

    W praktyce anteny BTSa są nachylone lekko ku ziemi, więc charakterystyke
    pionową - z lewego rysunku - nalezałoby obniżyć o kilkanascie stopni
    (linia oznaczona "8" będzi eponiżej linii poziomej). Jak widać, żadna z
    wiązek nie promieniuje efektywnie pionowo w dół

    2. Strop jest z reguły wykonany z betonu zbrojonego (często jest to
    więcej niż jedna płyta), więc zapewnia dodatkowe silne tłumienie fal
    radiowych.

    W praktyce stary telewizor z dużym kineskopem albo monitor komputera
    będzie Ci dostarczał więcej promieniowania elektormagnetycznego, niż te
    nieszczęsne anteny.

    M.

  • 26. Data: 2008-06-02 21:22:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Musi mieć pozwolenie na budowę, czyli generalnie kluczowym jest
    > zezwolenie dysponenta budynku oraz sąsiadów. Reszta już jest kwestią
    > techniczną.

    Pozwolenie? Zasadniczo to podpada pod instalowanie urządzenia, a
    urządzenia do 3 m wysokości (nad poziom dachu) nie trzeba nawet zgłaszać.

  • 27. Data: 2008-06-02 21:49:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Prawo telekomunikacyjne. Art. 140

    Tego nie znałem. Ale w praktyce i tak procedurę można przeciągać na tyle
    długo, ze operatorowi się znudzi. Inna sprawa, że to nie ma żadnego sensu.
    Wolę mieć ten ich nadajnik nad głową, niż przed oknem.

  • 28. Data: 2008-06-02 21:58:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Pozwolenie? Zasadniczo to podpada pod instalowanie urządzenia, a
    > urządzenia do 3 m wysokości (nad poziom dachu) nie trzeba nawet zgłaszać.

    OIDP to jest 3 metry nad poziomem gruntu, nie dachu.

    M.

  • 29. Data: 2008-06-02 23:59:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek pisze:

    > OIDP to jest 3 metry nad poziomem gruntu, nie dachu.

    W przepisie napisali, że obowiązek zgłoszenia dotyczy "b) urządzeń o
    wysokości powyżej 3 m na obiektach budowlanych".

    Czyli IMHO urządzenie ma mieć ponad 3 metry.

    Zresztą inaczej byłby absurd - instalując antenę komórkową na magnes do
    blachodachówki przeciętnego domu jednorodzinnego musiałbyś zgłaszać te
    intensywe i skomplikowane prace budowlane ;->

  • 30. Data: 2008-06-03 00:02:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek pisze:

    > OIDP to jest 3 metry nad poziomem gruntu, nie dachu.

    PS: mała autopoprawka - akurat byłem w fazie myślenia o antenie do
    telefonu GSM, więc zapomniałem o pod punkcie c), który nakazuje
    zgłaszanie instalacji "c) na obiektach budowlanych - urządzeń
    emitujących pola elektromagnetyczne, będących instalacjami w rozumieniu
    ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska,
    zaliczanych do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko
    w rozumieniu tej ustawy;"

    Nie chce mi się szperać po ochronie środowiska (sen mnie już morzy) więc
    jak ktoś zainteresowany, to niech sobie sprawdzi, czy BTS podpada pod
    znaczące oddziaływania.