  • 251. Data: 2023-08-04 14:32:07
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Mógł być zamiar, ale mogła być też próba zwrócenia uwagi na swoje
    > problemy, czy nawet potrzeba porozmawiania z kimś o nich.

    Dokładnie masz rację, ale dlatego to trzeba rozsądnie analizować. Postaw
    się na miejscu dyżurnego. Dostaje "formatkę", że kobieta ma zamiar
    popełnić samobójstwo. Ty na jego miejscu zacząłbyś się zastanawiać, czy
    ona chciała z psycholog pogadać, czy się powiesić faktycznie? A jak się
    powiesi? Wysyłasz to, co masz "pod ręką".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 252. Data: 2023-08-04 15:26:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Aug 2023 14:27:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zamiar jest bardziej pilny, od dokonania, bo jak popełniła samobójstwo i
    > jeszcze może o tym z psychologiem rozmawiać, to w sumie mało to pilne.
    > Samobójcy rzadko kiedy są seryjni.

    Napisałem "zamiar", bo skoro o tym rozmawia, to widać próby jeszcze
    nie podjęłą.

    Może mówic, ze chce sie otruć, ale dopiero jak sie nałyka jakiejs
    trucizny/leku, to mamy próbe.
    No i wtedy sprawa jest bardzo pilna, bo to sie jeszcze daje uratować,
    ale tylko przez pewien czas.

    Taki zamiar tez pilny, bo to wiadomo, kiedy przejdzie do czynów?

    J.

  • 253. Data: 2023-08-04 15:38:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Aug 2023 14:32:07 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > ona chciała z psycholog pogadać, czy się powiesić faktycznie? A jak się
    > powiesi? Wysyłasz to, co masz "pod ręką".

    I dzwonisz do zgłaszającego psychologa i sie pytasz o co chodzi.

    Tylko nie wiem - przed wysłaniem ekipy, czy po ...

    J.

  • 254. Data: 2023-08-04 15:40:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2023 o 15:26, J.F pisze:

    > Napisałem "zamiar", bo skoro o tym rozmawia, to widać próby jeszcze
    > nie podjęłą.

    To zdecydowanie nie znasz realiów. Telefony od osób, które zażyły
    "aptekę", albo podcięły sobie żyły i się wykrwawiają są dość częste.
    Taki chce na koniec komuś powiedzieć, czemu.

    > Może mówic, ze chce sie otruć, ale dopiero jak sie nałyka jakiejs
    > trucizny/leku, to mamy próbe.

    Nie, to mamy zamiar. Próba, to jest jak się sznurek urwie, albo sraczka,
    zamiast zgonu.

    > No i wtedy sprawa jest bardzo pilna, bo to sie jeszcze daje uratować,
    > ale tylko przez pewien czas.
    > Taki zamiar tez pilny, bo to wiadomo, kiedy przejdzie do czynów?

    Dokładnie tak. I dlatego leci, to co jest najbliżej. Zdarzało się
    niestandardowo wysyłać ochroniarza, bo był najbliżej i miał ktoś do
    niego telefon, albo naprawdę przypadkową osobę na podobnej zasadzie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 255. Data: 2023-08-04 15:49:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Aug 2023 15:40:46 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To zdecydowanie nie znasz realiów. Telefony od osób, które zażyły
    > "aptekę", albo podcięły sobie żyły i się wykrwawiają są dość częste.
    > Taki chce na koniec komuś powiedzieć, czemu.

    OK, ale tu widac inny przypadek.

    > Nie, to mamy zamiar. Próba, to jest jak się sznurek urwie, albo sraczka,
    > zamiast zgonu.

    No o tym mowie - póki sie nie nałyka, to jeszcze nie próba.

  • 256. Data: 2023-08-04 15:55:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.08.2023 o 15:38, J.F pisze:
    > I dzwonisz do zgłaszającego psychologa i sie pytasz o co chodzi.
    > Tylko nie wiem - przed wysłaniem ekipy, czy po ...

    Nie wiemy, co było w formatce. Numer do zgłaszającego jest i czasem się
    dzwoni. O doprecyzowanie adresu, albo opisu. Czasem patrol się zgubi -
    zwłaszcza na wsi, gdzie numery są w kolejności budowania i części nei
    znajdzie się nawet w Geoportalu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 257. Data: 2023-08-04 16:22:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Aug 2023 15:55:10 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie wiemy, co było w formatce. Numer do zgłaszającego jest i czasem się
    > dzwoni. O doprecyzowanie adresu, albo opisu.

    No i najwyrazniej zadzwonil po doprecyzowanie opisu.
    Nagranie jest.

    J.

  • 258. Data: 2023-08-04 17:38:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2023 o 06:31, Shrek pisze:

    > Pewnie prochy i do szpitala.

    Ratownik zasadniczo leków nie podaje (jest kilka wyjątków).
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 259. Data: 2023-08-05 00:38:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ona chciała z psycholog pogadać, czy się powiesić faktycznie? A jak się
    > powiesi? Wysyłasz to, co masz "pod ręką".

    Akurat co do dyspozytora/dyżurnego to mam najmniejsze wątpliwości.
    Działali na podstawie już uzyskanych informacji od osoby, która powinna
    być w stanie ocenić czyis stan psychiczny (psycholog). Tak, że sam bym
    posłał. Również nie im było oceniać czy informacja o aborcji jest
    istotna.

    Natomiast nadal nie wiem po kiego kija dzielił się nią psycholog. To
    jest MZ największa tu wątpliwość, bo to, że nie chciała ryzykować i
    kogoś starała się tam posłać to też da się zrozumieć. Dokładanie do tego
    informacji o aborcji tylko komplikuje sytuacje a jedyny tego cel to była
    zapewne ochrona upy pani psycholog co odbyło się kosztem jej pacjentki.

    --
    Marcin

  • 260. Data: 2023-08-05 09:46:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ratownik zasadniczo leków nie podaje (jest kilka wyjątków).

    Racja - więc do szpitala.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!