  • 91. Data: 2023-07-28 19:44:47
    Temat: Re: Spytaj milicjanta
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 19:14, J.F pisze:

    > O, a gdzie to nagranie?

    https://www.polsatnews.pl/wideo/sprawa-pani-joanny-e
    kspert-lekarz-mogl-zlamac-tajemnice_6824614/

    Gdzieś koło 30 sekundy.

    > W celach dowodowych nie mozna, a w celach medycznych moze można.

    > Nie az tak istotne, jak dla sądu :-)

    Dlaczego - skoro są robione to po to żeby wyszły dobrze a nie z dupy -
    zwłaszcza że filozofii w tym nie ma. Niby dlaczego mieliby z
    premedytacją robić źle?

    > Teraz chyba modny octenisept, ale czy on alkoholu nie zawiera?

    W składzie nie widzę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2023-07-28 19:50:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 19:07, J.F pisze:

    > ale po operatorze medycznym.

    Niekoniecznie - dyspo ze 112 mógł wysłać kulsonów od razy a przełączył
    do dyspo-medycznego który uzupełniał wywiad. Choć jak był ogarnięty to
    mógł uzupełniać jak już jechali.

    > A potem dyzurny policjanst dzwoni do psychologa i ustala co się dzieje
    > - na to tez jest nagranie.
    >
    > Czyli generalnie mieli chwile opóznienia na starcie.

    Sądzę że pojechali od razu a dyżurny uzupełniał w trakcie - przynajmniej
    tak by pewnie było jaky do samobójstwa jechali - a jak do aborcji to
    trzeba się przygotować i nie ma się co spieszyć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2023-07-28 19:53:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 19:05, J.F pisze:

    > Zatrzymali laptopa i telefon.
    > Adwokat, a wiec i kobieta, pożaliła sie tylko na telefon.

    NIe wiemy na co jeszcze się pożaliła i na co jeszcze się pożali. Po tym
    telefonie federa zapowiadała szarpanie kulsonów - mam nadzieję, że nie
    rzucali słów na wiatr.

    A streścisz dla piśmiennych?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2023-07-28 22:42:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 16:53, J.F pisze:

    > Sąd to uznał po 2 tygodniach wertowania akt, zbieranych przez
    > miesiąc przez prokuratora. A policjanci musieli podjąć decyzje na
    > miejscu.
    > Przy "zakupie przez internet", zatrzymanie telefonu moze i
    > uzasadnione.

    Przy czym dowód na to, w jaki sposób nabyła, to pewnie mieli w
    najlepszym razie następnego dnia.

    > Nie mogli bo była nietrzeźwa :-)
    > Ale potem kto to wie.
    > Za to przy zdarzeniu ... Robert, co to było, bo zakładam, ze spytali
    > ją o coś, a w jakim charakterze ? :-)

    Nie mam zielonego pojęcia. owa o ty, że policjantki wchodziły do
    gabinetu i przeszkadzały. Może się coś dowiedziały, a może nie. Tak, czy
    inaczej dowodem to, co powiedziała nie było. Mogło ukierunkować

    > W póżniejszym czasie - kto wie. Powinni przesłuchać.

    Jeśli nie, to stwierdzenie, że współpracowała i wskazała komputer, jako
    urządzenie, przy użyciu którego kupiła tabletkę jest dziwne.

    > Ale tak wprost, ze kulsony popełniły przestępstwo, to nie napisał.
    > Poza tym zauwaz, ze sąd myli k.p.k. z k.k, bo sie powoluje na art 217
    > i 227 k.k. (trzecia strona)
    > A "naruszenie k.p.k" ... to przestępstwo?
    > Ale zauwaz, ze laptopa nikt nie kwestionował.
    > Kodeksów mylić sądowi nie przystoi, ale ładnie wychwycił
    > niezgodnosci w zeznaniach(?) funkcjonariuszy.

    Raczej w notatkach i protokołach z czynności.

    > Hm, dziwna sprawa: "Sąd rozpoznający miał możliwosc zapoznania sie z
    > opisem płynącym li tylko z z notatek urzędowych funkcjonariuszy.
    > I w takiej notatce policjant rutynowo pisze, ze "nie utrudniał
    > czynnosci medycznych".

    Trzeba być medykiem, by wiedzieć, co utrudnia, a co nie. Lekarz bada
    ginekologicznie pacjentkę, czy w ty rozmowa z policjantką przeszkadza?
    Pomaga? >
    > A tymczasem telefon czekal 6 tygodni na zwrot, o ile nie dłuzej, a
    > laptop zatrzymany nadal.
    > No i ... Robert - ile masz wolnych twardych dysków pod ręką na
    > wykonanie kopii laptopa ?

    Tyle, ile trzeba. Do opinii kupuje się w sklepie. Kilka jest pod ręką,
    by były gotowe. Kopi równowaznej nie robi się 1:1 na inny dysk, tylko do
    pliku EnCase. One mają mniejszą objętość, niż dysk.

    On też? Wszyscy, przeciwko Tobie!

    > Taa, adwokaci winni :-)
    > I ile to potrwa? Pare godzi, czy prokurator bedzie 2 tygodnie
    > rozpatrywał, a potem miesiąc czekał na wykonanie?

    Wiele zależy od czynnika ludzkiego, ale jak ktoś ogarnięty, to można w
    1~2 godziny ogarnąć. Jeśli świadek współpracuje i nie piętrzy problemów,
    to w ogóle niczego zatrzymywać nie trzeba. Świadek zeznaje, że tabletkę
    kupił na określonej stronie - wchodzisz na stronę, zapisujesz ją jednym
    z licznych serwisów do pdf i drukujesz. Jeśli email dostał
    potwierdzenie, to drukujesz email oraz nagłówek techniczny. Nie ma
    sensu, bym się tu popisywał elokwencją, ale generalnie w ogóle Ci
    urządzenie, ani jego obraz nie jest potrzebne. Nie musisz tego poddawać
    oględzinom, ani wysyłać do biegłego.

    Ale skoro już idziemy w stronę obrazu, to z grubsza rzecz biorąc są
    następujące możliwości:
    1) bierzesz wyjęty z komputera dysk podpinasz do tzw duplikatora i
    tworzysz obraz.
    2) Odpalasz z CD albo pendrive specjalną wersję LINUX (DEFT), blokujesz
    zapis dysku dowodowego a następnie robisz jego kopię na nośnik podpięty
    do tego komputera.
    3) Blokujesz w swoi komputerze zapis na wszystkich USB, podpinasz na
    kablu dysk dowodowy, odblokowujesz USB (ten wcześniej przyłączony
    zostaje zablokowany do czasu jak go nie wypniesz i wepniesz) i podpinasz
    dysk, na który a być zapis. (lepiej na wewnętrznym dysku, ale nie
    zawsze się mieści) i używasz programu do utworzenia obrazu.

    Z telefonami jest podobnie, z tym, że te starsze, które nie mają systemu
    operacyjnego wymagają takiej specjalnej walizki z pierdylionem kabli i
    oprogramowania, a nowsze się kopiuje podpinając kablem i odpowiednim
    programem.

    Telefon się robi do godziny. W wypadku dysku zasadniczo wąski gardłem
    jest prędkość zapisu nośnika, na który robisz kopię, bo ta jest
    mniejsza, niż prędkość odczytu. Dlatego ja do tego używa laptopa z
    kieszenią na drugi dysk zamiast DVD-ROM i tam wkładam na ten czas
    dodatkowy dysk SSD. Ponieważ program najpierw kopiuje, a potem sprawdza
    sumy kontrolne danych (w się dwa razy to kopiuje) to kopia dysku 0,5 TB
    zajmuje 6~8 godzin. Tego skrócić się nie da.

    > Jak już robicie przeszukanie, czy wysyłacie dzielnicowego na
    > sprawdzenie, to czemu mu nie podac listy do sprawdzenia. Skąd on ma
    > wiedzieć jakie przepisy obowiązują w sklepie zoologiczym?

    Pewnie Cię to zdziwi, ale Policja nie ma uprawnień kontrolnych.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 95. Data: 2023-07-29 02:59:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 18:13, Shrek pisze:
    > No więc co złego, że obywatel ci napisze to czego nie wiesz?

    Głównie, że on również nie wie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 96. Data: 2023-07-29 03:05:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2023 o 19:18, J.F pisze:
    > No to dlatego mu sie punktuje czarno na białym i zostaje ekspertem od
    > CITES i wymiarów.
    > Albo ryzykuje ?
    Co ryzykuje? Możesz jakoś napisać tak, by było wiadomo, co myślisz?
    Pytanie było, czemu przy oszustwie nie powołuje ekspertów, a przy CITES
    tak.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 97. Data: 2023-07-29 03:47:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    14316,ola-poronila-w-18-tygodniu-przyjechala-policja
    -prokuratorka.htm

    > Szambo wypompowane :-)

    Jeśliby sie szambiarze nie postawili to by pewnie nie było. W sumie
    mogli wlać z powrotem nawet bez postawienia. W końcu nie o wywoz
    chodziło.

    > I widok policjantów grzebiących w g* :-)

    Niestety, chyba nie oni grzebali :)

    > Skoro tak sie chce dać prawo, to widać to dobry zabieg.

    Wybór pomiędzy mniejszym złem.

    > No to TK ma ostateczne zdanie.

    TK może jedynie arbitralnie coś postanowić w oparciu o pewne założenia,
    a tu te założenia są kwestią subiektywnej oceny.

    Pewnie to nastąpi prędzej czy później.

    --
    Marcin

  • 98. Data: 2023-07-29 03:49:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A konkretnie to kogo jeszcze przerosło z biorących w nim udział?

    Wydaje się, że też lekarzy w tym psychiatrę, ale przyznam, że się już w
    tym całym burdelu trochę gubię.

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2023-07-29 03:51:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-07-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pamietasz sprawe dwóch nastolatek w radiowozie?
    > Wyobrażalne.

    No fakt, chyba tam coś było. ALe tak od razu? :)

    > Tylko jest mała różnica - u nas przełożony ma dbać o dobre imie
    > Policji panstwowej, tam policja jest lokalna i odszkodowanie płaci

    Idzie im zaebiście :)

    > miasto ze swojego budzetu :-)
    > Czasem zmieniając komendantów, bo to od władz miasta zależy, a wladze
    > od mieszkanców.

    > Tak czy inaczej - kulson realizuje polecenia przełozonych :-)

    Nawet jak nie realizuje.

    --
    Marcin

  • 100. Data: 2023-07-29 09:00:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wydaje się, że też lekarzy w tym psychiatrę, ale przyznam, że się już w
    > tym całym burdelu trochę gubię.

    Nie bardzo. Lekarz psychiatra zrobił co do niego należało - powiadomiła
    służby o możliwości popełnienia samobójstwa i trzymała babkę na linii.
    Do tych w szpitalu też nie ma zasadniczo znanych zastrzeżeń (poza tym że
    "przeszkadzali policji" zgłoszonych przez policjantów). Więc nie -
    robert jak zwykle próbuje podzielić się winą policjantów dookoła,
    tymczasem winni są kulsony i tyle.

    Z lekarzami bywa że w przypadku poronień zachowują się powiedzmy słabo,
    ale nikt nic takigo do tej pory nie podnosił w tym przypadku. Nie wiem
    skąd robert ma jakiekolwiek informacje że kogokolwiek oprócz kulsonów
    sytuacja przerosła - jak je ma to niech daje, bo na razie to jak zwykle
    pierdoli że winni są inni - teraz oprócz standardowych pismaków to
    jeszcze lekarze i.... adwokaci;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!