  • 1. Data: 2009-08-07 09:31:15
    Temat: Sprzedaz zrodel programu komputerowego
    Od: "[Cichy]" <c...@i...pl>

    Witam,

    Jestem autorem programu komputerowego.
    Prowadze działalność gospodarczą.

    Chciałbym sprzedać kody zrodlowe firmie, ktora moglaby pozniej zmieniac kody
    zrodlowe "pod siebie" i ewentualnie sprzedawac gotowy produkt innym.
    Jednoczenie nie chcialbym sie pozbywac praw do tychze kodow zrodlowych
    (czyli zebym mogl zrodla/produkt wykorzystywac ew tez do sprzedazy czy innej
    dzialalnosci).

    Z racji tego, ze firma ta sprzedawalaby gotowy produkt, dostawalbym prowizje
    od dochodu z tego tytułu.

    Ponieważ nie jestem prawnikiem, chcialbym sie dowiedziec jak powinna
    wygladac taka umowa (nie wiem: "kupna-sprzedazy" ??) ?

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 2. Data: 2009-08-07 10:02:00
    Temat: Re: Sprzedaz zrodel programu komputerowego
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "[Cichy]" <c...@i...pl> napisał
    > Chciałbym sprzedać kody zrodlowe firmie, ktora moglaby pozniej zmieniac
    > kody zrodlowe "pod siebie" i ewentualnie sprzedawac gotowy produkt innym.
    > Jednoczenie nie chcialbym sie pozbywac praw do tychze kodow zrodlowych

    Tak więc nie powinnieneś sprzedawać swoich praw. Podpisujesz umowę
    licencyjną, licencja niewyłączna, określasz w niej szczegółowo jak oni mogą
    wykorzystywać ten kod, a jakie prawa zatrzymujesz Ty.